Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Belasting op uitgaven
Consumptiegoederen
Consumptieve belasting
Controleur consumptiegoederen
Duurzame consumptiegoederen
Heffing op consumptiegoederen
Kwaliteitscontroleur consumptiegoederen
Medewerker kwaliteitsafdeling consumptiegoederen
Medewerkster kwaliteitsafdeling consumptiegoederen
Niet-duurzame consumptiegoederen
Primaire consumptiegoederen
Verbruiksbelasting
Verbruiksgoederen
Voorraad consumptiegoederen beheren
Voorraad verbruiksgoederen beheren

Traduction de «consumptiegoederen » (Néerlandais → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
consumptiegoederen [ duurzame consumptiegoederen | niet-duurzame consumptiegoederen ]

consumer goods


voorraad consumptiegoederen beheren | voorraad verbruiksgoederen beheren

manage stocks of consumables | oversee consumables stock | keep watch on consumables stock | manage consumables stock






kwaliteitscontroleur consumptiegoederen | medewerkster kwaliteitsafdeling consumptiegoederen | controleur consumptiegoederen | medewerker kwaliteitsafdeling consumptiegoederen

assembly inspector | material inspector | consumer goods inspector | toys inspector


niet-duurzame consumptiegoederen | verbruiksgoederen

consumer non-durables


verbruiksbelasting [ belasting op uitgaven | consumptieve belasting | heffing op consumptiegoederen ]

tax on consumption [ consumption tax | tax on spending | sales tax(UNBIS) ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Het SEAC merkte echter op dat de kosten van de beperking slechts een fractie van de totale personeelskosten of het bruto exploitatieoverschot van de betrokken sectoren in de Unie zouden uitmaken, en slechts een zeer geringe prijsstijging zouden veroorzaken als zij aan consumenten zouden worden doorberekend via hogere prijzen voor consumptiegoederen.

However, SEAC noted that the cost of the restriction amounts to a very small proportion of the total personnel costs or gross operating surplus of the affected sectors in the Union, and would only lead to a very small price increase if transferred to consumers through increased prices of consumer goods.


29. verzoekt de Commissie een voorstel in te dienen voor de uitbreiding van minimumgaranties voor duurzame consumptiegoederen, teneinde de verwachte levensduur van het product te verlengen, en te verduidelijken dat, overeenkomstig Richtlijn 1999/44/EG, verkopers van consumptiegoederen de eerste twee jaar van de wettelijke garantie gebreken moeten onderzoeken en de consument alleen kosten mag aanrekenen wanneer het gebrek door onjuist gebruik is veroorzaakt;

29. Calls on the Commission to propose the extension of minimum guarantees for consumer durable goods, in order to extend the products’ expected lifetime, and to clarify that, in accordance with Directive 1999/44/EC, sellers of consumer goods should examine the defects during the first two years of the legal guarantee and only charge the consumer for it if the defect has been caused by improper use;


29. verzoekt de Commissie een voorstel in te dienen voor de uitbreiding van minimumgaranties voor duurzame consumptiegoederen, teneinde de verwachte levensduur van het product te verlengen, en te verduidelijken dat, overeenkomstig Richtlijn 1999/44/EG, verkopers van consumptiegoederen de eerste twee jaar van de wettelijke garantie gebreken moeten onderzoeken en de consument alleen kosten mag aanrekenen wanneer het gebrek door onjuist gebruik is veroorzaakt;

29. Calls on the Commission to propose the extension of minimum guarantees for consumer durable goods, in order to extend the products’ expected lifetime, and to clarify that, in accordance with Directive 1999/44/EC, sellers of consumer goods should examine the defects during the first two years of the legal guarantee and only charge the consumer for it if the defect has been caused by improper use;


29. verzoekt de Commissie een voorstel in te dienen voor de uitbreiding van minimumgaranties voor duurzame consumptiegoederen, teneinde de verwachte levensduur van het product te verlengen, en te verduidelijken dat, overeenkomstig Richtlijn 1999/44/EG, verkopers van consumptiegoederen de eerste twee jaar van de wettelijke garantie gebreken moeten onderzoeken en de consument alleen kosten mag aanrekenen wanneer het gebrek door onjuist gebruik is veroorzaakt;

29. Calls on the Commission to propose the extension of minimum guarantees for consumer durable goods, in order to extend the products’ expected lifetime, and to clarify that, in accordance with Directive 1999/44/EC, sellers of consumer goods should examine the defects during the first two years of the legal guarantee and only charge the consumer for it if the defect has been caused by improper use;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
De fabricage of invoer van consumptiegoederen dient derhalve te worden gereglementeerd en er dienen specifieke procedures te worden ingesteld om ervoor te zorgen dat het beoogde gebruik van de consumptiegoederen tijdig kan worden verantwoord en dat kan worden nagegaan of vrijstelling van officiële controle daarvoor mogelijk is.

Therefore, the manufacture or import of consumer products should be regulated and specific procedures should be introduced, so as to allow the timely justification of the intended use of the consumer products, as well as to allow checking that this use can be exempted from regulatory control.


|| Nieuwe bedrijfsconcepten voor consumptiegoederen || Markttoepassingsprojecten || 1,000 || 8 || 8,000 || 9 || 9,000 || 11 || 11,000 || 13 || 13,000 || 14 || 14,000 || 15 || 15,000 || 17 || 17,000 || 87 || 86.800

|| New business concepts for consumer goods || Market replication-type projects || 1.000 || 8 || 8.000 || 9 || 9.000 || 11 || 11.000 || 13 || 13.000 || 14 || 14.000 || 15 || 15.000 || 17 || 17.000 || 87 || 86.800


J. overwegende dat de overbrenging van de productie van een groot aantal consumptiegoederen naar China in de Europese Unie veel banen verloren heeft doen gaan; dat die overbrenging ook gepaard ging met spectaculaire prijsdalingen, waardoor veel van die consumptiegoederen in de Europese Unie betaalbaar werden voor gezinnen met een laag inkomen en de inflatie relatief laag bleef;

J. whereas the shift of production of numerous consumer goods to China has eliminated many jobs in the European Union; whereas this shift was also accompanied by drastic price reductions which made many of these consumer goods affordable for European Union low-income households, and has contributed to a relatively low inflation environment;


J. overwegende dat de overbrenging van de productie van een groot aantal consumptiegoederen naar China in de Europese Unie veel banen verloren heeft doen gaan; dat die overbrenging ook gepaard ging met spectaculaire prijsdalingen, waardoor veel van die consumptiegoederen in de Europese Unie betaalbaar werden voor gezinnen met een laag inkomen en de inflatie relatief laag bleef;

J. whereas the shift of production of numerous consumer goods to China has eliminated many jobs in the European Union; whereas this shift was also accompanied by drastic price reductions which made many of these consumer goods affordable for European Union low-income households, and has contributed to a relatively low inflation environment;


Zoals het Gerecht heeft opgemerkt in respectievelijk de punten 69 en 68 van de arresten T‑109/08 en T‑110/08, wordt in casu niet betwist dat de betrokken waren, namelijk mousserende wijnen, gewone consumptiegoederen zijn en dat het beoogde publiek bestaat uit het grote publiek in de vijftien lidstaten waaruit de Gemeenschap bestond ten tijde van de indiening van de inschrijvingsaanvragen.

In the present case, as the Court noted at paragraphs 69 and 68 of the judgments in T-109/08 and T-110/08 respectively, it is not disputed that the goods at issue, namely sparkling wines, are everyday consumer goods and that the target public is composed of the general public of the fifteen Member States which made up the Community at the time of the filing of the application for registration.


De in de eerste alinea bedoelde maatregelen hebben met name betrekking op het douane- en handelsbeleid, het fiscale beleid, vrijhandelszones, het landbouw- en visserijbeleid, voorwaarden voor het aanbod van grondstoffen en essentiële consumptiegoederen, staatssteun en de voorwaarden voor toegang tot de structuurfondsen en tot horizontale programma's van de Unie.

The measures referred to in the first paragraph concern in particular areas such as customs and trade policies, fiscal policy, free zones, agriculture and fisheries policies, conditions for supply of raw materials and essential consumer goods, State aids and conditions of access to structural funds and to horizontal Union programmes.


w