Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Deregulering
Flexibiliteit door deregulering
Programma tot privatisering en deregulering

Vertaling van "deregulering " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE




programma tot privatisering en deregulering

privatisation and deregulation programme


flexibiliteit door deregulering

flexibility through deregulation
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
REFIT is niet gericht op deregulering, maar wel op betere regelgeving.

REFIT is not about deregulation but rather about regulating better.


Betere regelgeving is geen kwestie van "meer" of "minder" EU-wetgeving; zij houdt evenmin deregulering in of het ontnemen van de prioriteit van bepaalde beleidsterreinen, noch de aantasting van de waarden die ons dierbaar zijn: sociale bescherming, milieubescherming en grondrechten, waaronder gezondheid, om slechts enkele voorbeelden te noemen.

Better regulation is not about "more" or "less" EU legislation; nor is it about deregulating or deprioritising certain policy areas or compromising the values that we hold dear: social and environmental protection, and fundamental rights including health - to name just a few examples.


4.3.1 Een tendens tot deregulering in het academische loopbaanstelsel

4.3.1. A tendency towards deregulation in the academic career system


wijst op de gevaren van deregulering van de zaaizaadsector in de deelnemende landen, hetgeen ertoe kan leiden dat de kleine boeren te afhankelijk worden van zaaizaad en gewasbeschermingsproducten die worden vervaardigd door buitenlandse bedrijven.

Notes the dangers of deregulation of the seed sector in participating countries, which may lead to smallholders becoming over-dependent on seeds and plant protection products manufactured by foreign companies.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
2. benadrukt dat de lidstaten vrij kunnen kiezen tussen drie opties: het verbieden van onlinegokken, de invoering of de handhaving van een nationaal monopolie, of een gecontroleerde deregulering van deze sector, waarbij de lidstaten het recht hebben, in overeenstemming met de rechtspraak van het Hof van Justitie, om het aantal exploitanten, het soort spelen dat wordt aangeboden en de omvang ervan te beperken; raadt de lidstaten die opteren voor de deregulering van de sector onlinegokken aan een vergunningsstelsel in te voeren dat berust op de naleving van strenge voorschriften door de exploitanten en de overheidsinstanties;

2. Stresses that Member States can choose freely between three options: banning online gambling and gaming; introducing or preserving a national monopoly; or controlled deregulation of this sector, with Member States having the right, in accordance with the established case-law of the Court of Justice, to restrict the number of operators, the types of game on offer and the volume of such games; urges Member States electing to deregulate their online gambling and gaming sector to introduce a licensing system based on compliance by operators and public authorities with stringent specifications;


4. veroordeelt en verwerpt de pogingen van de EU om de werkelijke oorzaken van de crisis te verhullen en niet alleen het kapitalistische systeem zelf van alle verantwoordelijkheid te ontslaan, maar ook de eigen verantwoordelijkheden af te wijzen; legt in dit verband de nadruk op het voortgezette beleid ter bevordering van de financiële deregulering, de liberalisering van markten en de privatisering van openbare diensten, de geliberaliseerde wereldhandel, de deregulering van de relaties tussen werkgevers en werknemers en de ondermijning van de rechten van de werknemers die zijn neergelegd in de Lissabonstrategie en in de Europese strateg ...[+++]

4. Denounces and rejects the EU attempts to mystify the real causes of the crisis and acquit not only the capitalist system itself, but also its own responsibilities; stresses, in this respect, the continued policies to promote financial deregulation, liberalise markets and privatise public services, liberalise world trade, deregulate labour relations and undermine workers' rights embodied in the Lisbon Strategy and in the European Employment Strategy, policies that promote the accumulation of colossal profits by the big economic and financial groups, the formation of large monopolies and the deterioration of the living standards of wor ...[+++]


27. vestigt de aandacht op de recente instorting van de financiële markten, die niet alleen de VS maar steeds meer ook de EU en andere economieën diep treft; wijst op de toegenomen risico's van een financiële crisis als gevolg van de deregulering van de kapitaalmarkten en de toegenomen volatiliteit daarvan overal ter wereld, waarbij steeds meer sprake is van 'casino-economieën' die een permanent gevaar vormen voor de reële economie; verwerpt de deregulering die wordt bepleit in het actieplan financiële diensten dat is opgenomen in de Lissabon-strategie;

27. Draws attention to the recent rupture of financial markets, affecting deeply and more and more not only the US but the EU and other economies; stresses the increased risks of financial crisis due to the deregulation of capital markets and their increased volatility worldwide, with an increase in 'casino' economies that pose a permanent danger to the real economy; rejects the deregulation envisioned in the action plan for financial services included in the Lisbon Strategy;


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - l32049 - EN - Deregulering van verpakkingsformaten

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - l32049 - EN - Deregulation of pack sizes


In augustus 2005 heeft het Europees Parlement een impactstudie besteld om de gevolgen van de voorgestelde deregulering voor de zwakkere consumenten te onderzoeken. De resultaten ervan zetten niet alleen de stelling op losse schroeven dat deregulering automatisch leidt tot meer concurrentie maar onderstrepen ook dat voor sommige producten een afwijking op de liberalisering moet worden overwogen om de zwakkere consumenten te beschermen.

In August 2005 Parliament commissioned an impact study aimed at analysing the consequences of the proposed deregulation for the vulnerable categories of consumer, the findings of which not only call into question the theory that deregulation would automatically entail a boost to competitiveness but also very clearly underline the need to consider a derogation from liberalisation for a certain range of products aimed at protecting these more vulnerable categories of consumer.


Bovendien haalt de studie de stelling van de Commissie onderuit, als zou deregulering automatisch leiden tot verhoogde concurrentie op de markt, omdat als gevolg van de deregulering het aantal aangeboden merken beperkt wordt. De studie bekrachtigt duidelijk het voorstel om voor bepaalde levensmiddelen van liberalisering af te zien om de zwakkere consumenten te beschermen.

The study provides clear backing for the proposal to derogate from liberalisation for certain basic foodstuffs in order to protect the most vulnerable consumers.




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'deregulering' ->

Date index: 2024-11-30
w