Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
EAP
EaP
Europees Agentschap voor productiviteit
Europees productiviteitsagentschap
Europees productiviteitscentrum
Europese Associatie van productiviteitscentra
Europese Associatie voor Psychothérapie
Noodpaspoort voor vreemdelingen
Oostelijk Partnerschap

Traduction de «eap » (Néerlandais → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
EAP | Europese Associatie voor Psychothérapie [Abbr.]

European Association for Psychotherapy | EAP [Abbr.]


noodpaspoort voor vreemdelingen | EAP [Abbr.]

emergency alien's passport | EAP [Abbr.]


Europese Associatie van productiviteitscentra [ EAP | Europees Agentschap voor productiviteit | Europees productiviteitsagentschap | Europees productiviteitscentrum ]

European Association of National Productivity Centres [ EANPC | EPA | European Productivity Agency ]


Oostelijk Partnerschap | EaP [Abbr.]

Eastern Partnership | EaP [Abbr.]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Binnen het Oostelijk Partnerschap ondersteunt het "EaP Culture Programme" de bijdrage van de culturele en creatieve sectoren aan duurzame humanitaire, sociale en economische ontwikkeling.

In the Eastern Partnership (EaP), the EaP Culture Programme is supporting the cultural and creative sectors’ contribution to sustainable humanitarian, social and economic development.


25. constateert dat het IMF duidelijk heeft gewezen op de risico's van het Griekse programma, inzonderheid met betrekking tot de houdbaarheid van de schuldenlast; merkt op dat het IMF er niet alleen mee heeft ingestemd dat het programma zou worden ontwikkeld en onderhandeld door de trojka, maar dat het tevens heeft besloten zijn „Exceptional Access Policy (EAP)”-criterium inzake de houdbaarheid van schulden aan te passen, zodat er leningen aan Griekenland, Ierland en Portugal konden worden verstrekt;

25. Notes that the IMF has clearly pointed out the risks of the Greek programme, in particular with respect to debt sustainability; observes that in addition to accepting that the programme be devised and negotiated by the troika, the IMF decided to modify its Exceptional Access Policy (EAP) criterion on debt sustainability in order to make it possible to lend to Greece, Ireland and Portugal;


25. constateert dat het IMF duidelijk heeft gewezen op de risico's van het Griekse programma, inzonderheid met betrekking tot de houdbaarheid van de schuldenlast; merkt op dat het IMF er niet alleen mee heeft ingestemd dat het programma zou worden ontwikkeld en onderhandeld door de trojka, maar dat het tevens heeft besloten zijn "Exceptional Access Policy (EAP)"-criterium inzake de houdbaarheid van schulden aan te passen, zodat er leningen aan Griekenland, Ierland en Portugal konden worden verstrekt;

25. Notes that the IMF has clearly pointed out the risks of the Greek programme, in particular with respect to debt sustainability; observes that in addition to accepting that the programme be devised and negotiated by the troika, the IMF decided to modify its Exceptional Access Policy (EAP) criterion on debt sustainability in order to make it possible to lend to Greece, Ireland and Portugal;


6 - herinnert er in dit verband aan dat de zuidelijke Kaukasus in juni 2004 in het Europees nabuurschapsbeleid is opgenomen en is in het bijzonder verheugd over de conclusies van de Raad van 8 december 2009 over de zuidelijke Kaukasus waarin de beginselen worden bevestigd van de tijdens de top van Praag van 7 mei 2009 aangenomen gezamenlijke verklaring waarbij het Oostelijk Partnerschap (EaP) is opgericht (met inbegrip van de drie landen in de zuidelijke Kaukasus) als een specifieke Oosterse dimensie van het Europees nabuurschapsbeleid;

6 - reminds in this context the inclusion of the South Caucasus in the European Neighbourhood Policy in June 2004, and welcomes in particular the Council conclusions on 8 December 2009 on the South Caucasus, reaffirming the principles of the joint declaration of the Prague summit 7 May 2009 which established the ‘Eastern Partnership’ (EaP) - including the 3 South Caucasian countries - as a specific Eastern dimension of the European neighbourhood policy;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
8 - moedigt de multilaterale samenwerking op het gebied van energiezekerheid in het kader van het EaP Platform 3 aan, met als doel de energiezekerheid van de EU en van haar partners te versterken met het oog op energietoevoer en -doorvoer op lange termijn; sluit zich aan bij de vier hoofddoelstellingen die zijn aangenomen op het gebied van energiesolidariteit en veiligheidsmechanismen, namelijk de ontwikkeling van infrastructuur, interconnecties en diversificatie van energietoevoer, de bevordering van verhoogde energie-efficiëntie en het gebruik van hernieuwbare energiebronnen, en regelgeving;

8 - encourages the multilateral cooperation that will take place within the EaP Platform 3 on ‘Energy security’ with the aim to strengthen the energy security of the EU and of the partners with regard to long-term energy supply and transit; and adheres to the four ‘core objectives’ adopted in the field of energy solidarity and security mechanisms, infrastructure development, interconnections and diversification of supply, promotion of increased energy efficiency and use of renewable resources, regulatory framework;


– (RO) De Mededeling van de Commissie inzake de tussentijdse evaluatie van het Zesde Milieuactieprogramma van de Gemeenschap (EAP) bevestigt dat de klimaatverandering, de teruggang van de biodiversiteit, de gezondheid en het grondstofgebruik de meest dringende milieukwesties zijn en daarom is het wezenlijk dat dit programma een belangrijk instrument wordt in de strategie tot een duurzame ontwikkeling van de EU.

– (RO) The Commission Communication regarding the mid-term review of the Sixth Community Environment Action Programme (EAP) confirms the fact that climate change, loss of biodiversity, health and use of resources represent the most pressing environmental challenges and, for this reason, it is essential for this programme to become an important instrument in the strategy for sustainable EU development.


9. VERWACHT dat er in de volgende vier jaar door de respectieve OEKCA-landen, de Task Force EAP en de regionale milieucentra van de OEKCA geconcentreerde inspanningen zullen worden geleverd om de regionale milieucentra in staat te stellen onafhankelijker te opereren en deze taken van de EAP over te nemen; ZAL deze aangelegenheid opnieuw BEZIEN na een evaluatie halverwege door het Comité milieubeleid van de VN/ECE, twee jaar voor de volgende ministersconferentie in het kader van het "Milieu voor Europa"-proces;

9. EXPECTS that in the next four years, focused efforts by the respective EECCA countries, the EAP Task Force and the EECCA RECs will be made to enable the RECs to operate more independently and to take over these functions from the EAP; WILL CONSIDER this matter again after a mid-term review by the UNECE-CEP two years prior to the next EfE Ministerial Conference;


8. HERINNERT AAN de ministeriële verklaring van Kiev (punt 71) waarin de ministers besloten "mogelijkheden te overwegen om de functies van het secretariaat van de Task Force EAP naar Oost-Europa, de Kaukasus of Centraal-Azië te verplaatsen", en IS derhalve VAN OORDEEL dat er concrete stappen moeten worden ondernomen om de activiteiten van de Task Force EAP (Stuurgroep beleid) over te plaatsen naar de regionale milieucentra in de OEKCA om meer proactieve maatregelen en betrokkenheid van de zijde van de OEKCA-landen aan te moedigen;

8. RECALLS the Kiev Ministerial Declaration (para. 71) in which Ministers decided to "consider opportunities to relocate the EAP Task Force Secretariat functions to Eastern Europe, the Caucasus or Central Asia" and therefore CONSIDERS that concrete steps should be taken to transfer EAP Task Force activities to the Regional Environmental Centers in EECCA (EECCA RECs) to encourage more proactive action and commitment on the side of EECCA countries;


23. ERKENT dat de recente extreme weersomstandigheden in Europa en veel andere delen van de wereld op indrukwekkende wijze duidelijk maken hoe kwetsbaar de samenleving is voor klimaatverandering, en ONDERSTREEPT de behoefte aan nog meer internationale en communautaire acties en preventieve maatregelen op het gebied van het klimaat, de energie en het vervoer, zoals beschreven in het zesde EAP, en ook op het gebied van bescherming tegen overstromingen en VERWIJST naar de conclusies in verband met de voorbereiding van de achtste Conferentie van de Partijen (COP 8) bij het Raamverdrag van de Verenigde Naties inzake klimaatverandering (UNFCCC ...[+++]

23. RECOGNISING that recent extreme weather events in Europe and many other parts of the world have dramatically illustrated how vulnerable human societies are to climate change, and UNDERLINING the need for further international and Community actions and for prevention measures in the fields of climate, energy and transport, as outlined in the 6th EAP, as well as in the field of flood control, refers to the conclusions on the preparation of the Eighth Conference of the Parties (COP8) to the United Nations Framework Convention on Climate Change (UNFCCC) (New Delhi, 23 October to 1 November 2002).


IVREGELGEVINGSKADER VOOR ELEKTRONISCHE COMMUNICATIENETWERKEN EN -DIENSTEN PAGEREF _Toc504454217 \h IV?Kaderrichtlijn en specifieke richtlijnen PAGEREF _Toc504454218 \h IV?Zesde verslag over de tenuitvoerlegging van het pakket telecommunicatieregelgeving PAGEREF _Toc504454219 \h VPROGRAMMA DIGITALE INHOUD PAGEREF _Toc504454220 \h VINVOERING VAN HET ".EU" TOP LEVEL DOMAIN PAGEREF _Toc504454221 \h VACTIEPLAN "eEUROPA - EEN INFORMATIEMAATSCHAPPIJ VOOR IEDEREEN" PAGEREF _Toc504454222 \h VDIVERSEN PAGEREF _Toc504454223 \h VI-Mededeling over de resultaten van de Wereldradiocommunicatieconferentie (CMR/WRC-2000) PAGEREF _Toc504454224 \h VI-Mededeling over de totstandbrenging van een veiliger informatiemaatschappij ter verbetering van de veiligheid ...[+++]

IVCOMMON REGULATORY FRAMEWORK FOR ELECTRONIC COMMUNICATIONS NETWORKS AND SERVICES PAGEREF _Toc504369403 \h IV?Framework Directive and specific Directives PAGEREF _Toc504369404 \h IV?Sixth report on the implementation of the telecommunications regulatory package PAGEREF _Toc504369405 \h IVDIGITAL CONTENT PROGRAMME PAGEREF _Toc504369406 \h VCREATING THE ".EU" TOP LEVEL DOMAIN NAME PAGEREF _Toc504369407 \h VACTION PLAN "eEUROPE AN INFORMATION SOCIETY FOR ALL" PAGEREF _Toc504369408 \h VOTHER BUSINESS PAGEREF _Toc504369409 \h V?Communication on the results of the World Radiocommunication Conference (WRC 2000) PAGEREF _Toc504369410 \h V?Communication on the creation of a safer Information Society to improve the security of information and to comb ...[+++]




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'eap' ->

Date index: 2021-02-17
w