Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
ABB
Activiteitgestuurd begroten
BFOR
Begroting
Begroting van liefdadigheidsinstellingen controleren
Begrotingsbeleid
Begrotingshervorming
Bepaling van het begrotingsbeleid
Budget
Budget van liefdadigheidsinstellingen controleren
Budget voor plannen voor binneninrichting inschatten
Budget voor plannen voor interieurontwerp inschatten
Budgettaire prioriteit
Eenjarigheid van de begroting
Eenjarigheid van het budget
Gewone begroting
Jaarlijks budget van een luchthaven opstellen
Jaarlijks budget van een luchthaven voorbereiden
Jaarlijkse begroting van een luchthaven opstellen
Jaarlijkse begroting van een luchthaven voorbereiden
Jaarlijkse opstelling van de begroting
PPBS
Planning-programming-budgeting system
Plannings- en begrotings systeem
Prestatiebegroting
Prestatiegericht begroten
Rationalisatie van de budgettaire prioriteiten
Regulier budget
Resultaatgericht begroten
Resultaatgerichte begroting

Vertaling van "eenjarigheid van het budget " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE


begrotingsbeleid [ begrotingshervorming | bepaling van het begrotingsbeleid | eenjarigheid van de begroting | jaarlijkse opstelling van de begroting ]

budget policy [ annuality of the budget | budgetary discipline | budgetary reform | yearly nature of the budget | Public budget(STW) ]


budget voor plannen voor binneninrichting inschatten | budget voor plannen voor interieurontwerp inschatten

assess budget for interior design plans | estimating budget for interior design plans | estimate budget for interior design plans | measure budget for interior design plans


jaarlijks budget van een luchthaven voorbereiden | jaarlijkse begroting van een luchthaven voorbereiden | jaarlijks budget van een luchthaven opstellen | jaarlijkse begroting van een luchthaven opstellen

deliver annual financial plan for airport expenditure | produce airport annual budget | prepare airport annual budget | prepare annual airport budget


gewone begroting | regulier budget

budget | ordinary budget | regular budget




begroting van liefdadigheidsinstellingen controleren | budget van liefdadigheidsinstellingen controleren

monitor charity organisation's financial situation | observe charity's budget | manage charity organisation's budget | monitor charity's budget


budgettaire prioriteit [ ABB | activiteitgestuurd begroten | BFOR | planning-programming-budgeting system | plannings- en begrotings systeem | PPBS | prestatiebegroting | prestatiegericht begroten | rationalisatie van de budgettaire prioriteiten | resultaatgericht begroten | resultaatgerichte begroting ]

programme budgeting [ ABB | activity-based budgeting | BFOR | budget focused on results | PBB | performance-based budgeting | performance budgeting | planning, programming and budgeting system | PPBS | rationalisation of budget choices | RBB | result-based budgeting ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Om de EU-uitgaven nauwgezet op de prioriteiten van de Europa 2020-strategie en op de stuwende krachten van groei en werkgelegenheid te richten, heeft de Commissie voorgesteld het budget voor onderwijsprogramma's en het budget voor onderzoek aanzienlijk te verhogen.

The Commission, in focussing EU spending closely on the priorities of the Europe 2020 Strategy and on the key drivers of growth and jobs, has proposed a substantial increase in the budgets for education programmes and for research.


De TEN-verordening laat niet toe dat een bepaalde fase van een project tegelijk uit het TEN-budget en andere communautaire bronnen wordt gefinancierd, maar in sommige gevallen kunnen uit het TEN-budget gefinancierde haalbaarheidsstudies worden gevolgd door steun van het EFRO en de EIB om voornamelijk de aanlegcomponent van de feitelijke investering (mede) te financieren.

The TENs Regulation does not allow the same phase of a single project to be financed both by the TENs budget and from other Community sources but, in some cases, feasibility studies financed through the TENs budget may be followed by support from the ERDF and the EIB for the (part-) financing mainly of construction works for the actual investment.


een verhoging of verlaging van het budget van de jaarlijkse of meerjarige actieprogramma's, of van afzonderlijke of bijzondere maatregelen voor een bedrag dat niet meer dan 20 % van het oorspronkelijke budget bedraagt, met een maximum van 10 miljoen EUR,

increases or reductions of the budget of the annual or multi-annual action programmes, or of individual or special measures, by not more than 20 % of the initial budget and not exceeding EUR 10 million,


Andere programma's in het kader van Een leven lang leren zijn Leonardo da Vinci (beroepsonderwijs en ‑opleiding, ten minste 25 % van het budget), Comenius (schoolonderwijs, ten minste 13 % van het budget) en Grundtvig (volwasseneneducatie, ten minste 4 % van het budget).

The Lifelong Learning programme also covers the Leonardo da Vinci programme (vocational education and training, at least 25% of the budget), the Comenius programme (school education, at least 13% of the budget) and the Grundtvig programme (adult education, at least 4% of the budget).


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Als de lidstaten het tekort van 2012 (ten minste 180 miljoen euro) niet aanvullen, zal het budget voor 2013 echter gedeeltelijk moeten worden gebruikt om dit tekort te dekken en zal het budget waarschijnlijk medio 2013 al op zijn – en daarna zullen de problemen dus nog groter zijn.

But, if the Member States fail to make up the shortfall from 2012 (at least €180 million), the 2013 budget will be partially used to cover this negative balance and it is likely that it will have been totally used by mid-2013 – so even bigger problems are to be expected after that.


Daar dit budget echter gedeeltelijk zal moeten worden gebruikt om het tekort van dit jaar te dekken (ten minste 180 miljoen), zal het budget waarschijnlijk medio 2013 al op zijn – en daarna zullen de problemen dus nog groter zijn.

But because this budget will be partially used to cover this year's negative balance (at least €180 million), it will probably already have been totally used by mid-2013 – so even bigger problems are to be expected after that.


In het geval van bijvoorbeeld een film met een productiebudget van 100 miljoen EUR die niet geldt als Europees werk volgens de definitie die in de ontwerp-mededeling wordt voorgesteld, zou het totale maximumsteunbedrag als volgt wordt berekend: 5 miljoen EUR (50%) voor de eerste 10 miljoen EUR van het budget + 3 miljoen EUR (30%) voor de volgende 10 miljoen EUR van het budget + 8 miljoen (10%) voor de resterende 80 miljoen EUR van het budget = 16 miljoen EUR.

For example, in the case of a film with a production budget of €100m which does not qualify as a European work according to the definition proposed in the annex to the draft Communication, the maximum cumulative aid amount would be the total of €5m (50%) for the first €10m of the budget, €3m (30%) for the next €10m of the budget and €8m (10%) for the remaining €80m of the budget – ie, €16m.


Dit jaarlijkse budget stemt overeen met het budget dat in de voorgaande periode voor acties ter ondersteuning van het consumentenbeleid is uitgetrokken.

This annual budget was equivalent to the budget allocated for actions in support of consumer policy in the previous period.


In 'beginsel' laat de TEN-verordening niet toe dat een bepaalde fase van een project tegelijk uit het TEN-budget en andere communautaire bronnen wordt gefinancierd, maar in sommige gevallen kunnen uit het TEN-budget gefinancierde haalbaarheidsstudies worden gevolgd door steun van het EFRO en de EIB om voornamelijk de aanlegcomponent van de feitelijke investering (mede) te financieren.

The TENs Regulation does not in principle allow the same phase of a single project to be financed both from the TENs budget and from other Community sources but, in some cases, feasibility studies financed from the TENs budget may be followed by support from the ERDF and the EIB for the (co-)financing mainly of construction works for the actual investment.


Als prioriteit voor Brite-EuRam III zijn onderwerpen gekozen die een positieve bijdrage leveren tot het concurrentievermogen, de werkgelegenheid en het milieu, zoals met name: . voor de activiteiten op korte termijn: de technologie die het de klassieke industrietakken en met name het MKB mogelijk maakt te blijven concurreren en derhalve de werkgelegenheid op peil te houden en verder uit te breiden (30-40% van het budget van het programma); . voor de activiteiten op middellange termijn: de geavanceerde technologie die rekening houdt met de volledige levenscyclus van de produkten en de bedrijven in staat stelt flexibel en efficiënt te pro ...[+++]

The priorities of Brite-EuRam III are activities which promote competitiveness, employment and the environment, notably: short-term activities: technologies allowing traditional industries, in particular SMEs, to remain competitive and hence to maintain and develop employment reserves (30 to 40% of the programme budget); medium-term activities: advanced technologies taking account of the entire life cycle of products, involving flexible, efficient production, reduced environmental impact and more rational use of human resources (45 to 55% of the programme budget); long-term activities: innovative technologies leading to the creation of ...[+++]


w