Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Baccalaureaatsexamens
Diploma
Eindexamen gymnasium
Eindexamen middelbare school
Eindexamens voor het Europese baccalaureaat
Europees baccalaureaat
Humaniora-diploma
Regeling voor het Europese Eindexamen
Regeling voor het Europese baccalaureaat
Universitair diploma
Universitaire graad

Traduction de «eindexamens voor het europese baccalaureaat » (Néerlandais → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
baccalaureaatsexamens | eindexamens voor het Europese baccalaureaat

Baccalaureate examinations | European Baccalaureate examinations


Regeling voor het Europese baccalaureaat | Regeling voor het Europese Eindexamen

Regulations for the European Baccalaureate


diploma [ eindexamen gymnasium | eindexamen middelbare school | Europees baccalaureaat | humaniora-diploma | universitair diploma | universitaire graad ]

diploma [ Advanced Level | baccalaureate | certificate of proficiency | European baccalaureate | General Certificate of Secondary Education | university degree | School and training certificates(ECLAS) ]


regeling voor het Europese baccalaureaat

European Baccalaureate Agreement
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
15. moedigt de lidstaten en regionale overheden met wetgevingsbevoegdheden op onderwijsgebied aan het concept van de Europese scholen op hun grondgebied te promoten door campagnes te voeren om meer bekendheid te geven aan het Europees onderwijs, het Europese baccalaureaat te bevorderen en modelscholen op te zetten, zoals omschreven in de doelstelling die bij de hervorming in 2009 is goedgekeurd, met als doel het openstellen van het ...[+++]

15. Encourages the Member States and regional governments with legislative powers in education to promote the concept of European Schools on their territory by organising campaigns to increase awareness of European education, promoting the European baccalaureate and creating pilot establishments, as provided for in the 2009 reform, with the aim of opening up the system with a view to promoting access to European studies and the European baccalaureate throughout the Member States;


15. moedigt de lidstaten en regionale overheden met wetgevingsbevoegdheden op onderwijsgebied aan het concept van de Europese scholen op hun grondgebied te promoten door campagnes te voeren om meer bekendheid te geven aan het Europees onderwijs, het Europese baccalaureaat te bevorderen en modelscholen op te zetten, zoals omschreven in de doelstelling die bij de hervorming in 2009 is goedgekeurd, met als doel het openstellen van het ...[+++]

15. Encourages the Member States and regional governments with legislative powers in education to promote the concept of European Schools on their territory by organising campaigns to increase awareness of European education, promoting the European baccalaureate and creating pilot establishments, as provided for in the 2009 reform, with the aim of opening up the system with a view to promoting access to European studies and the European baccalaureate throughout the Member States;


15. moedigt de lidstaten en regionale overheden met wetgevingsbevoegdheden op onderwijsgebied aan het concept van de Europese scholen op hun grondgebied te promoten door campagnes te voeren om meer bekendheid te geven aan het Europees onderwijs, het Europese baccalaureaat te bevorderen en modelscholen op te zetten, zoals omschreven in de doelstelling die bij de hervorming in 2009 is goedgekeurd, met als doel het openstellen van het ...[+++]

15. Encourages the Member States and regional governments with legislative powers in education to promote the concept of European Schools on their territory by organising campaigns to increase awareness of European education, promoting the European baccalaureate and creating pilot establishments, as provided for in the 2009 reform, with the aim of opening up the system with a view to promoting access to European studies and the European baccalaureate throughout the Member States;


Kernpunt van de hervorming is de openstelling van het systeem van Europese Scholen. Dit houdt in dat nationale scholen geaccrediteerd kunnen worden door de Raad van bestuur, zodat zij het Europese lesprogramma kunnen aanbieden en het Europese baccalaureaat kunnen uitreiken. Zij moeten dan wel aan strikte pedagogische criteria voldoen en strenge controles ondergaan.

The lynchpin of the reform is the opening-up of the European Schools system so that national schools can be accredited by the Board of Governors of the European Schools to offer the European curriculum and award the European Baccalaureate, subject to clear pedagogical requirements and strict controls.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Wat betreft de beschikbaarstelling van onroerend goed, heeft de Commissie kennis genomen van het vaste voornemen van de Belgische overheid om de termijn van juli 2012 voor de opening van de vierde Brusselse Europese School in Laken te respecteren, die aanvankelijk gepland was voor september 2009 of 2010. In het kader van het lopende debat over de hervorming van de Europese scholen heeft de Commissie de Belgische overheid herhaaldel ...[+++]

As part of the ongoing discussions concerning the reform of the European schools, the Commission has repeatedly invited the Belgian authorities to participate in a pilot project designed to offer the European Baccalaureate in local schools. In its view, this move represents a twofold opportunity for the Belgian State, both in terms of infrastructure and in terms of broadening the scope of education, by making it possible to deliver a European curriculum to a greater number of pupils.


U noemde ook de openheid van de Europese scholen. Naar onze mening is het kernvraagstuk daarbij het Europese baccalaureaat en de accreditatie van scholen die het Europese baccalaureaat willen toekennen.

On the openness of European schools, in our view the key issue is the European Baccalaureate, and the certification of schools which want to award the European Baccalaureate.


Na de presentatie door het Zweedse voorzitterschap van de Europese Scholen toonde Siim Kallas zich als verantwoordelijke Commissaris verheugd over het voorspoedige verloop van het ambitieuze hervormingsproces dat in 2005 op aandrang van de Commissie en het Europees Parlement is begonnen. Hij verzocht de lidstaten het Europese curriculum en baccalaureaat op zo veel mogelijk nationale scholen in te voeren.

Following the presentation given by the Swedish Presidency of the European Schools, the Commissioner responsible for administrative affairs, Siim Kallas, welcomed the positive outcome of the ambitious reform process begun in 2005 at the instigation of the Commission and Parliament, and urged the Member States to disseminate the curriculum and the European Baccalaureate as widely as possible in their national schools.


Het idee hierachter is dat gedecentraliseerde besluitvorming door kennis van de situatie en specifieke vraag ter plaatse doelmatiger is. De meeste Europese landen werken met een accountabilitysysteem waarin onderwijsinstellingen aan de hand van centrale eindexamens en interne evaluaties op hun prestaties worden afgerekend (bijv. DK, EE, EL, FR, IE, IT, CY, LV, LT, HU, MT, NL, AT, PL, PT, SI, FI, UK, LI, NO, RO).[18] Internationaal ...[+++]

Accountability systems in the form of central exit examinations and internal evaluation systems exist in most European countries (e.g. DK, EE, EL, FR, IE, IT, CY, LV, LT, HU, MT, NL, AT, PL, PT, SI, FI, UK, LI, NO, RO).[18] There is some international evidence that the combination of local autonomy for institutions and central accountability systems can improve student performance.


de pluspunten, minpunten en toegevoegde waarde van het Europese baccalaureaat als opleiding voor leerlingen die later hoger onderwijs gaan volgen, voor leerlingen die niet verder studeren, alsmede in vergelijking met het internationale baccalaureaat; verzoekt voorts de Commissie dit verslag voor te leggen aan de raad van bestuur en de Europese instellingen;

the strengths, weaknesses and 'added value' of the European Baccalaureate as an education for pupils who go on to study in higher education, for pupils who do not proceed to higher education, and in comparison with the International Baccalaureate; calls, further, on the Commission to submit this report to the Board of Governors and the European Institutions;




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'eindexamens voor het europese baccalaureaat' ->

Date index: 2023-01-18
w