Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Afdelingschef kassa detailhandel
Afdelingsmanager kassa detailhandel
Bedrijfsleider viswinkel
Detailhandel
Detailhandelaar
Europese Confederatie voor de detailhandel
Filiaalbeheerster verkoop muur- en vloerbekleding
Groot- en detailhandel
Hoofdcaissière
Inkoper detailhandel
Kassamanager detailhandel
Kassamedewerker detailhandel
Kleinhandel
Manager detailhandel
Manager detailhandel muur- en vloerbekleding
Verkoopleidster detailhandel verf en behang

Vertaling van "en detailhandel " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE


afdelingschef kassa detailhandel | hoofdcaissière | afdelingsmanager kassa detailhandel | kassamanager detailhandel

check out clerk | check out team leader m,f,n) | checkout supervisor | checkout team leader


filiaalbeheerster verkoop muur- en vloerbekleding | verkoopleidster detailhandel woningtextiel en vloerbedekkingen | manager detailhandel muur- en vloerbekleding | verkoopleidster detailhandel verf en behang

floor and wall store manager | wallpaper shop manager | carpet superstore manager | floor and wall coverings shop manager


bedrijfsleider verkoop vis, schaal- en weekdieren; bedrijfsleidster verkoop vis, schaal- en weekdieren | ondernemer detailhandel vis, schaal- en weekdieren | bedrijfsleider viswinkel | onderneemster detailhandel vis, schaal- en weekdieren

fish shop manager | seafood shop manager | fish and seafood shop manager | fresh fish counter manager








Europese Confederatie voor de detailhandel

European Confederation for Retail Trade | European retail confederation


detailhandel | kleinhandel

retail industry | retail sector


detailhandel [ detailhandelaar ]

retail trade [ retail dealer | retailer | Retail management(STW) | Retail marketing(STW) ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
De integratie van de interne markt voor de detailhandel kan worden afgemeten aan de aanwezigheid van detailhandelaren uit andere landen, grensoverschrijdende investeringen binnen de EU en grensoverschrijdende detailhandel binnen de EU.

Integration of the internal retail market can be measured by the presence of retailers from other countries, direct foreign intra-EU investments and intra-EU retail trade.


e) de dierenarts verstrekt geen geneesmiddelen voor diergeneeskundig gebruik in detailhandel aan eigenaars of houders van dieren die in de ontvangende lidstaat worden verzorgd, tenzij dit in overeenstemming met de regelgeving van de lidstaat van ontvangst toelaatbaar is, het geneesmiddel bestemd is voor dieren die hij verzorgt en enkel de minimale hoeveelheden van het geneesmiddel voor diergeneeskundig gebruik die nodig zijn om de behandeling van deze dieren te voltooien in de detailhandel worden verkocht.

(e) the veterinarian does not retail any veterinary medicinal product to an owner or keeper of animals treated in the host Member State unless this is permissible under the rules of the host Member State, the medicinal product is intended for animals under his care, and only the minimum quantities of veterinary medicinal product necessary to complete the treatment of those animals are retailed.


overwegende dat de omvang en het strategische belang van de voedselvoorzieningsketen voor de Europese Unie groot zijn; overwegende dat de sector meer dan 47 miljoen mensen tewerkstelt in de EU en circa 7 % van de bruto toegevoegde waarde op Unieniveau vertegenwoordigt, en overwegende dat de totale waarde van de Uniemarkt voor detailhandel in voedingsproducten wordt geraamd op 1,05 miljard EUR; overwegende dat de sector van de detailhandel 4,3 % van het EU-bbp en 17 % van de kmo's in de EU vertegenwoordigt ; overwegende dat de levensmiddelen- en drankensector voor 99,1 % uit kmo's en micro-ondernemingen bestaat.

having regard to the size and strategic importance of the food supply chain for the European Union; whereas the sector employs over 47 million people in the EU and accounts for around 7 % of gross value added at EU level, and whereas the total value of the EU market for products connected with the retail food trade is estimated at EUR 1,05 billion; whereas the retail services sector accounts for 4,3 % of the EU’s GDP and 17 % of the EU’s SMEs ; whereas 99,1 % of undertakings in the food and drink sector are SMEs and microenterprises.


5. steunt de door de Commissie interne markt en consumentenbescherming georganiseerde Rondetafel voor de detailhandelsmarkt als institutioneel forum om de detailhandel bovenaan op de politieke agenda van de EU te houden, de voortgang van belangrijke aspecten van het actieplan voor de detailhandel te evalueren, verslag uit te brengen over de werkzaamheden van de vaste groep concurrentievermogen detailhandel en de stand te geven van de vorderingen in andere bestaande platforms en informele overlegmechanismen; vraagt de vaste groep concurrentievermogen detailhandel nauw met het Europees Parlement samen te werken bij de voorbereiding van de ...[+++]

5. Supports the Retail Market Roundtable, organised by the Committee on the Internal Market and Consumer Protection, as the institutional forum aimed at keeping retail high on the EU political agenda, to review progress in the implementation of relevant aspects of the Retail Action Plan, to report on the work of the permanent Group on Retail Competitiveness and to update on progress made in other existing platforms and informal dialogue mechanisms; asks the permanent Group on Retail Competitiveness to work closely with Parliament to organise the annual Retail Market Roundtable;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
5. steunt de door de Commissie interne markt en consumentenbescherming georganiseerde Rondetafel voor de detailhandelsmarkt als institutioneel forum om de detailhandel bovenaan op de politieke agenda van de EU te houden, de voortgang van belangrijke aspecten van het actieplan voor de detailhandel te evalueren, verslag uit te brengen over de werkzaamheden van de vaste groep concurrentievermogen detailhandel en de stand te geven van de vorderingen in andere bestaande platforms en informele overlegmechanismen; vraagt de vaste groep concurrentievermogen detailhandel nauw met het Europees Parlement samen te werken bij de voorbereiding van de ...[+++]

5. Supports the Retail Market Roundtable, organised by the Committee on the Internal Market and Consumer Protection, as the institutional forum aimed at keeping retail high on the EU political agenda, to review progress in the implementation of relevant aspects of the Retail Action Plan, to report on the work of the permanent Group on Retail Competitiveness and to update on progress made in other existing platforms and informal dialogue mechanisms; asks the permanent Group on Retail Competitiveness to work closely with Parliament to organise the annual Retail Market Roundtable;


3. is verheugd over het voornemen van de Commissie om een vaste groep concurrentievermogen detailhandel in het leven te roepen, maar wijst nadrukkelijk op het belang van een evenwichtige vertegenwoordiging, ook van onder meer grote en kleine detailhandelsondernemingen, producenten, leveranciers, coöperaties en groepen die sociale, consumenten- en milieubelangen behartigen; vraagt de Commissie een totaalaanpak van de detailhandel te volgen, dubbel werk en extra bureaucratie te voorkomen en te zorgen voor samenhang en nauwe coördinatie met andere bestaande fora zoals de jaarlijkse Rondetafel voor de detailhandelsmarkt;

3. Welcomes the Commission’s intention to create a permanent Group on Retail Competitiveness, but emphasises the importance of balanced representation, including, inter alia, of both big and small retailers, suppliers, co-operatives and consumer, environmental and social interest groups; calls on the Commission to take a holistic approach to retail, avoiding duplication and extra bureaucracy, and to ensure coherence and close co-ordination with other existing fora, such as the yearly Retail Market Roundtable;


6. dringt er bij de lidstaten op aan in het kader van het bezuinigingsbeleid geen maatregelen te nemen die het consumentenvertrouwen aantasten en de belangen van de detailhandel rechtstreeks schaden, zoals een btw-verhoging, herindeling van producten en tarieven of lastenverzwaring voor winkels; wijst nogmaals op het belang de toegang tot financiering te verbeteren, met name voor kmo's actief in de detailhandel en groothandel; is in dit verband verheugd over het actieplan van de Commissie uit 2011 en de recente wetgevingsvoorstellen ...[+++]

6. Urges Member States not to take measures in the context of austerity policies which undermine consumer confidence and directly harm the interests of the retail sector, such as increasing VAT, reclassifying products and product rates or raising charges for shops; reiterates the importance of improving access to finance, in particular for retail and wholesale trade SMEs; welcomes in this regard the 2011 Commission Action Plan and the recent legislative proposals aimed at maintaining the flow of credit to SMEs and improving their access to capital markets;


3. is verheugd over het voornemen van de Commissie om een vaste groep concurrentievermogen detailhandel in het leven te roepen, maar wijst nadrukkelijk op het belang van een evenwichtige vertegenwoordiging, ook van onder meer grote en kleine detailhandelsondernemingen, producenten, leveranciers, coöperaties en groepen die sociale, consumenten- en milieubelangen behartigen; vraagt de Commissie een totaalaanpak van de detailhandel te volgen, dubbel werk en extra bureaucratie te voorkomen en te zorgen voor samenhang en nauwe coördinatie met andere bestaande fora zoals de jaarlijkse Rondetafel voor de detailhandelsmarkt;

3. Welcomes the Commission’s intention to create a permanent Group on Retail Competitiveness, but emphasises the importance of balanced representation, including, inter alia, of both big and small retailers, suppliers, co-operatives and consumer, environmental and social interest groups; calls on the Commission to take a holistic approach to retail, avoiding duplication and extra bureaucracy, and to ensure coherence and close co-ordination with other existing fora, such as the yearly Retail Market Roundtable;


Gelet op het economische belang van deze sector bereidt de Commissie een Europees actieplan voor de detailhandel voor om te komen tot een EU-strategie voor de detailhandel voor de komende jaren.

In view of the economic importance of this sector, the Commission is preparing a European Retail Action Plan to set an EU strategy for the retail sector for the coming years.


de totstandkoming van effectieve concurrentie in sommige sectoren, zoals de gedrukte media, de detailhandel in voedingsmiddelen, drogisterijen, verzekeringen, de detailhandel in meubelen en de netwerkindustrieën, in de hand werken.

promote effective competition in areas such as the press, food distribution, pharmacies, insurance, furniture retailers and network industries.


w