III". Ranglijst”: een geschikt beheersinformatiesysteem in te voeren dat het mogelijk maakt kwalitatieve en kwantitatieve beoordelingen te verrichten en daarbij de beste praktijken binnen de gehele Commissie te delen; wij
st erop dat er geen statistische opsplitsing per directoraat-generaal beschikbaar was voor de 2.805 vastleggingsvoorstellen, betalingen en invorderingsopdrachten die de financieel controleur en de rekenplichtige in 1999 hebben verworpen op grond van een aantal redenen, waaronder fouten veroorzaakt door onjuiste contractontwerpen, ongerechtigde uitgaven, ongerechtigde begunstigden, onvoldoende aandacht voor besparingen e
...[+++]n prijswaardigheid, en dubbele betalingen; verzoekt om een vergelijking van directoraten-generaal op een aantal managementcriteria, waaronder: te late betalingen, "reste à liquider”, ingestelde en voltooide invorderingsprocedures, afgeronde versus geplande uitvoering, scholingsuren, gemiddelde tijdsduur van openstaande vacatures, maatregelen naar aanleiding van financiële audits, evaluaties van behaalde resultaten, beschuldigingen van wanbeheer door klokkenluiders en verslagen van het Bureau voor fraudebestrijding; III. “League table”: introduce a suitable management information system to allow a qualitative and quantitative assessment to be established and thereby share best-practice across the Commis
sion; notes that a statistical breakdown, by Directorate-General, was not available for the 2 805 commitment proposals, payments and recovery orders, reje
cted in 1999 by the Financial Controller and Accounting Officer, on a number of grounds including errors due to incorrect draft contracts, ineligible expenditure, ineligible beneficiaries, insuf
...[+++]ficient consideration of economy and value for money as well as duplicate payments; calls for a comparison of Directorates-General on a number of management criteria including: payment delays, 'reste à liquider', recoveries initiated and completed, actual to planned execution, hours of training, average time of vacancy of posts and action following financial audits, performance evaluations, allegations of malpractice by whistleblowers and reports by the Anti-Fraud Office;