Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Formele volwasseneneducatie
Formele vorm van volwasseneneducatie
Niet-formele volwasseneneducatie

Traduction de «formele vorm van volwasseneneducatie » (Néerlandais → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
formele volwasseneneducatie | formele vorm van volwasseneneducatie

formal adult education


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
het Grundtvig-programma, dat is toegesneden op de behoeften van degenen die enige vorm van volwasseneneducatie geven of volgen, alsook van de instellingen en organisaties die dit onderwijs verzorgen of faciliteren.

the Grundtvig programme, which shall address the teaching and learning needs of those in all forms of adult education, as well as the institutions and organisations providing or facilitating such education.


het Grundtvig-programma, dat is toegesneden op de behoeften van degenen die enige vorm van volwasseneneducatie geven of volgen, alsook van de instellingen en organisaties die dit onderwijs verzorgen of faciliteren.

the Grundtvig programme, which shall address the teaching and learning needs of those in all forms of adult education, as well as the institutions and organisations providing or facilitating such education.


In de plannen of ondersteunende organisatorische werkzaamheden voor deze vorm van mobiliteit worden de noodzakelijke voorbereidende maatregelen genomen, en wordt er zorg voor gedragen dat personen die bij de activiteiten voor mobiliteit betrokken zijn op passende wijze leiding en ondersteuning krijgen. Onder deze mobiliteit vallen onder meer bezoeken, assistentschappen, uitwisselingen van personen die formele en niet-formele volwas ...[+++]

In arranging for or supporting the organisation of such mobility, the necessary preparatory measures shall be adopted and care shall be taken to ensure that adequate supervision and support is available for individuals in mobility. Such mobility may include visits, assistantships and exchanges for participants in formal and non-formal adult education, including the training and professional development of adult education staff, especially in synergy with partnerships and projects.


In de plannen of ondersteunende organisatorische werkzaamheden voor deze vorm van mobiliteit worden de noodzakelijke voorbereidende maatregelen genomen, en wordt er zorg voor gedragen dat personen die bij de activiteiten voor mobiliteit betrokken zijn op passende wijze leiding en ondersteuning krijgen. Onder deze mobiliteit vallen onder meer bezoeken, assistentschappen, uitwisselingen van personen die formele en niet-formele volwas ...[+++]

In arranging for or supporting the organisation of such mobility, the necessary preparatory measures shall be adopted and care shall be taken to ensure that adequate supervision and support is available for individuals in mobility. Such mobility may include visits, assistantships and exchanges for participants in formal and non-formal adult education, including the training and professional development of adult education staff, especially in synergy with partnerships and projects;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Daarom is het belangrijk de effecten van ontwikkelingen in andere onderwijssectoren, zowel de formele als de niet-formele, en hun wisselwerking met de ontwikkelingen in de volwasseneneducatie te analyseren.

So it is important to analyse the effects of developments in other educational areas, both formal and non-formal, and their interaction with the developments in adult learning .


De Commissie heeft ook gebruikgemaakt van informele "nationale aanspreekpunten" in de lidstaten om van de beleidsmakers, de sociale partners en de ngo’s die actief zijn op het gebied van formele en niet-formele volwasseneneducatie, aanvullende feedback over het actieplan te krijgen[8].

The Commission also used informal “national sounding boards” in Member States to get additional feedback on the Action Plan from policy makers, social partners and NGOs in formal and non-formal adult learning[8].


Bovendien is er behoefte aan voldoende middelen, in de vorm van overheidsfinanciering of particuliere bijdragen, voor onderwijs en opleiding en voor volwasseneneducatie, voortgezet beroepsonderwijs en voortgezette beroepsopleiding. Ook moet het bedrijfsleven meer bij onderwijs en opleiding betrokken worden: bedrijven moeten nauwer betrokken worden bij onderwijs en opleiding op het gebied van onderzoek en ontwikkeling, werkgevers in de vorm van actieve partnerschappen die tegemoetkomen aan de competentiebehoeften van de economie.

The world of work must also be more involved in education and training: businesses must be involved in the research and development aspect, and employers need to have active partnerships in order to develop the skills required by the economy. In order to guarantee quality, equity and efficiency throughout the education and training system, it is necessary to encourage evaluation and monitoring procedures, studies and the supply of transparent information.


volwasseneneducatie: alle vormen van niet-beroepsgericht leren door volwassenen van formele, niet-formele of informele aard.

‘adult education’ means all forms of non-vocational adult learning, whether of a formal, non-formal or informal nature.


volwasseneneducatie: alle vormen van niet-beroepsgericht leren door volwassenen van formele, niet-formele of informele aard;

‘adult education’ means all forms of non-vocational adult learning, whether of a formal, non-formal or informal nature;


Bovendien is er behoefte aan voldoende middelen, in de vorm van overheidsfinanciering of particuliere bijdragen, voor onderwijs en opleiding en voor volwasseneneducatie, voortgezet beroepsonderwijs en voortgezette beroepsopleiding. Ook moet het bedrijfsleven meer bij onderwijs en opleiding betrokken worden: bedrijven moeten nauwer betrokken worden bij onderwijs en opleiding op het gebied van onderzoek en ontwikkeling, werkgevers in de vorm van actieve partnerschappen die tegemoetkomen aan de competentiebehoeften van de economie.

The world of work must also be more involved in education and training: businesses must be involved in the research and development aspect, and employers need to have active partnerships in order to develop the skills required by the economy. In order to guarantee quality, equity and efficiency throughout the education and training system, it is necessary to encourage evaluation and monitoring procedures, studies and the supply of transparent information.




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'formele vorm van volwasseneneducatie' ->

Date index: 2023-06-08
w