Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Academie
Academisch onderwijs
COO
Computerondersteund onderwijs
Directeur buitengewoon onderwijs
Directeur speciaal onderwijs
Directrice buitengewoon onderwijs
Docente literatuur voortgezet onderwijs
Gedifferentieerd onderwijs
Gedifferentieerde eenwording
Gedifferentieerde eisen aan emissiereductie
Gedifferentieerde emissiedoelstellingen
Gedifferentieerde integratie
Gedifferentieerde pedagogie
Goed gedifferentieerd papillair pleuramesothelioom
Grande école
Harde kern
Hoger onderwijs
Hogere vakschool
Hogeschool
Instelling voor hoger onderwijs
Instelling voor technisch onderwijs
Leerkracht letterkunde secundair onderwijs
Leerkracht letterkunde voortgezet onderwijs
Nauwere samenwerking
Onderwijs
Onderwijsgevende letterkunde voortgezet onderwijs
Schoolleidster speciaal onderwijs
Schoolopleiding
Tertiair onderwijs

Traduction de «gedifferentieerd onderwijs » (Néerlandais → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
gedifferentieerd onderwijs | gedifferentieerde pedagogie

differentiated teaching


computerondersteund onderwijs | COO [Abbr.] | Niet verwarren met'computerbeheerd onderwijs',en de student,waarin de computer problemen of leerstof presenteert,vragen stelt of beantwoordt,hulp geeft.gedifferentieerd reageert op antwoorden van de leerling [Abbr.]

computer aided instruction | computer-aided learning | computer-assisted instruction | computer-assisted learning | CAI [Abbr.] | CAL [Abbr.]


nauwere samenwerking [ gedifferentieerde eenwording | gedifferentieerde integratie | harde kern ]

enhanced cooperation [ closer cooperation | differentiated integration | hard-core ]


gedifferentieerde eisen aan emissiereductie | gedifferentieerde emissiedoelstellingen

differentiated abatement requirements




hoger onderwijs [ academie | academisch onderwijs | grande école | hogere vakschool | hogeschool | instelling voor hoger onderwijs | instelling voor technisch onderwijs | tertiair onderwijs ]

higher education [ grande école | institute of technology | tertiary education ]


docente literatuur voortgezet onderwijs | leerkracht letterkunde secundair onderwijs | leerkracht letterkunde voortgezet onderwijs | onderwijsgevende letterkunde voortgezet onderwijs

english literature teacher | english literature teacher in secondary schools | literature teacher secondary school | secondary school literature tutor


directrice buitengewoon onderwijs | schoolleidster speciaal onderwijs | directeur buitengewoon onderwijs | directeur speciaal onderwijs

headteacher of special educational needs school | special educational needs headteacher | special educational needs head teacher | special educational needs headmaster


gespecialiseerd onderwijs geven aan kinderen met bijzondere behoeften | gespecialiseerd onderwijs geven aan kinderen met specifieke behoeften | in gespecialiseerd onderwijs voorzien voor kinderen met bijzondere behoeften | in gespecialiseerd onderwijs voorzien voor kinderen met specifieke behoeften

provides specialised instruction for special needs students | supply specialised instruction for special needs students | offer specialised instruction for special needs students | provide specialised instruction for special needs students


goed gedifferentieerd papillair pleuramesothelioom

Well-differentiated papillary mesothelioma of pleura
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
vraagt de totstandbrenging van gedifferentieerde synergieën tussen de ET 2020-werkgroepen en netwerken als de werkgroep onderwijs van het netwerk voor voorlichting over radicalisering (Radicalisation Awareness Network, RAN).

Calls for the creation of differentiated synergies between the ET 2020 Working Groups and networks such as the Radicalisation Awareness Network (RAN) Working Group on Education.


Deze maatregelen zijn onder meer gedifferentieerd onderwijs, persoonlijk onderricht, leren van medeleerlingen, privé-les en differentiatie.

These include differentiated teaching, one-to-one tuition, peer assisted learning, tutoring and ability grouping.


22. verzoekt de lidstaten om niet alleen een op langetermijnhoudbaarheid gericht, groeibevorderend en gedifferentieerd begrotingsconsolidatiebeleid te voeren, maar ook zorg te dragen voor doeltreffende en voldoende investeringen in onderwijs, opleiding en levenslang leren, teneinde zich te houden aan alle in het kader van de Europa 2020-strategie gedane toezeggingen;

22. Calls on the Member States, while pursuing sustainable, growth-friendly and differentiated fiscal consolidation, to secure efficient and sufficient investment in education, training and lifelong learning in order to meet all the commitments agreed in the Europe 2020 Strategy;


Aanpassing van de Europese arbeidsmarkt om de werkgelegenheid te stimuleren is van het grootste belang voor groeiherstel, een gedifferentieerde aanpak voor verschillende groepen, zoals kwetsbare of hoogopgeleide arbeidskrachten, en krachtiger innovatie op het gebied van onderwijs, opleidingsstelsels en werkgelegenheidsdiensten.

Gearing up the European labour market to boost employability will be vital to re-launching growth, modulating action to address different groups like the vulnerable or the highly skilled and taking advantage of stronger innovation in education and training systems and employment services.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
14. steunt het initiatief van de Commissie om in samenwerking met alle instellingen, studenten en andere belanghebbenden een meerdimensionaal instrument te ontwikkelen voor gedifferentieerde classificatie en rangschikking van instellingen voor hoger onderwijs aan de hand van kenmerken als een lange traditie van hoger onderwijs in Europa, de kwaliteit van het onderwijs, ondersteuning van studenten (onder meer via beurzen, advisering en huisvesting), toegang zonder fysieke barrières en barrières op het gebied van communicatie en informa ...[+++]

14. Encourages the Commission's initiative to launch, in cooperation with all the institutions, students and other stakeholders involved, a multi-dimensional tool for the differentiated classification and ranking of higher education institutions based on characteristics such as a long tradition of providing higher education in Europe, the quality of teaching, student support (i.e. scholarships, counselling, housing), physical and info-communication accessibility, regional engagement and knowledge transfer; opposes, on the other hand, the establishment of a classification of higher education institutions on the basis of non-homogeneous p ...[+++]


het feit dat in de jaarlijkse groeianalyse voor 2013 wordt ingezet op gedifferentieerde begrotingsconsolidatie, waarbij de lidstaten ertoe worden opgeroepen toekomstig groeipotentieel in stand te houden door, waar mogelijk, prioriteit te geven aan het opvoeren van de onderwijs- en opleidingsinvesteringen.

The 2013 Annual Growth Survey's stance on differentiated fiscal consolidation, calling on Member States to preserve future growth potential by giving priority to, and where possible, strengthening investments in education and training.


22. benadrukt dat Romavrouwen bloot staan aan meervoudige discriminatie (ras, etniciteit, geslacht) en kwetsbaarder zijn voor armoede en sociale uitsluiting, en dat daarom voor deze problemen een gedifferentieerde aanpak ontwikkeld moet worden; wijst erop dat met name Romavrouwen in veel landen met vooroordelen worden geconfronteerd, nadelen ondervinden omdat zij geen burgerstatus hebben, minder toegang hebben tot goed onderwijs, geconfronteerd worden met slechte leefomstandigheden, gebrek aan toegang tot gezondheidszorg, hoge werkel ...[+++]

22. Stresses that Roma women suffer from multiple discrimination (racial, ethnic, gender), and are more vulnerable to poverty and social exclusion; therefore a differentiated approach is needed to tackle these problems; Roma women in particular encounter prejudice in many countries and are affected by lack of citizenship, have limited access to quality education, face inadequate living conditions, are unable to access healthcare services and encounter high unemployment and low levels of political and public participation in society;


verzoekt de Commissie en de lidstaten het initiatief e-Learning te concentreren op de volgende prioriteiten: terbeschikkingstelling van voldoende technologische infrastructuurvoorzieningen op alle scholen en opleiding van leraren (de eerste verantwoordelijken voor het onderwijs) via benchmarkingprojecten en de uitwisseling van beste praktijken opdat zij de nodige kennis en vaardigheden verwerven om de nieuwe technologieën voor pedagogische doeleinden te gebruiken, zowel op het niveau van de inhoud als door middel van software, die flexibel en multicultureel moeten zijn en rekening moeten houden met de specifieke aard van leerlingen en an ...[+++]

Calls on the Commission and the Member States to ensure that the e-Learning initiative concentrates on priority objectives: providing all schools with the necessary technological infrastructure and training teachers (who, more than anyone, are responsible for education), through bench-marking measures and the exchange of best practice, so that they acquire knowledge and skills in the use of the new technologies for educational purposes, in both content and software, which should be flexible, multicultural and should take account of the specific characteristics of pupils and other diverse factors, in order to improve child and adult pupils" capacity to learn, by developing distance learning and differentiated ...[+++]


11. verzoekt de Commissie een gestandaardiseerd formaat te ontwikkelen voor het verzamelen van naar geslacht gedifferentieerde gegevens inzake rassendiscriminatie in de sfeer van o.a. werkgelegenheid, onderwijs, huisvesting en racistisch geweld; benadrukt dat de nationale programma's voor capaciteitsopbouw nog steeds gericht moeten zijn op het verzamelen en controleren van naar geslacht gedifferentieerde data;

11. Calls on the Commission to develop a standardised format for gender-disaggregated data collection on racial discrimination in connection with matters such as employment, education, housing and racist violence, and stresses that national capacity building programmes still need to focus on gender-disaggregated data collection and monitoring;


Het PEETI heeft de volgende doelstellingen: (i) het vaststellen, begeleiden en in kaart brengen van de situatie van kinderen die het slachtoffer zijn van uitbuiting door kinderarbeid of 'risicokinderen' als gevolg van vroegtijdige schoolverlating; (ii) het garanderen van een oplossing voor de in het PEETI gesignaleerde situatie, met name door projecten ten uitvoer te leggen in het kader van het individuele onderwijs- en scholingplan (PIEF), door gebruik te maken van soepele en gedifferentieerde strategieën en door voorts het programm ...[+++]

The PEETI objectives are: (i) to identify, monitor and characterise the situation of young victims of exploitative child labour or dangerous work as a consequence of having dropped out of school; (ii) to guarantee a response to the situations identified in the PEETI plan, notably by implementing projects within the framework of the Individual Education and Training Plan (Portuguese acronym: PIEF), by employing flexible and differentiated strategies and by pursuing the School Holidays programme ; (iii) to combat the worst forms of child labour (ILO Convention No 182 and ILO Recommendation No 190, both ratified by Portugal); (iv) to pro ...[+++]


w