Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Conventie van de rechten van de mens
Europees handvest van de grondrechten
Handvest van Banjul
Handvest van de OAS
Handvest van de Organisatie van Amerikaanse Staten
Handvest van de grondrechten van de Europese Unie
Handvest van de rechten van de mens
Internationaal handvest
Verdrag inzake rechten van de mens
Verklaring van de rechten van de mens
Werkgroep Handvest

Vertaling van "handvest van de oas " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE
Handvest van de OAS | Handvest van de Organisatie van Amerikaanse Staten

Charter of the OAS | Charter of the Organisation of American States




Werkgroep Handvest | Werkgroep opneming van het Handvest/toetreding tot het Europees Verdrag tot bescherming van de rechten van de mens | Werkgroep opneming van het Handvest/toetreding tot het EVRM

Working Group on Incorporation of the Charter/Accession to the European Convention on Human Rights (ECHR) | Working Group on the Charter


Afrikaans handvest inzake de rechten van mensen en volken | Afrikaans Handvest van de rechten van de mens en de volkeren | Handvest van Banjul

African Charter on Human and Peoples' Rights


Handvest van de grondrechten van de Europese Unie [ Europees handvest van de grondrechten ]

EU Charter of Fundamental Rights [ Charter of Fundamental Rights of the European Union | European Charter of Fundamental Rights | Fundamental Rights Charter ]


Handvest van de rechten van de mens [ Conventie van de rechten van de mens | verdrag inzake rechten van de mens | verklaring van de rechten van de mens ]

charter on human rights [ bill of human rights | convention on human rights | declaration of human rights | international charter on human rights ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Gedurende dit hele proces heeft de EU haar diepe bezorgdheid uitgesproken over gemelde schendingen van de mensenrechten in het land (waaronder bedreigingen van pleitbezorgers voor de mensenrechten, willekeurige gevallen van detentie en onderdrukking van vreedzame demonstranten) en heeft zij de feitelijke regering herinnerd aan haar verplichtingen uit hoofde van het Internationaal Verdrag inzake burgerrechten en politieke rechten, het handvest van de OAS en het Amerikaanse Verdrag tot bescherming van de rechten van de mens.

Throughout this process, the EU has expressed its deep concern over reported human rights violations in the country (including threats to human rights defenders, arbitrary detentions and repression of peaceful protesters) and has reminded the de facto government of its obligations under the International Covenant on Civil and Political Rights, the OAS charter and the American Convention on Human Rights.


De Raad spreekt zijn grote bezorgdheid uit over de meldingen van mensenrechten­schendingen in het land (met inbegrip van bedreigingen aan het adres van mensenrechten­verdedigers, willekeurige gevangennemingen en hardhandig optreden tegen vreedzame demonstranten) en herinnert de 'de facto'-regering aan haar verplichtingen uit hoofde van het Internationaal Verdrag inzake burgerrechten en politieke rechten, het Handvest van de OAS en het Amerikaans Verdrag inzake de rechten van de mens.

The Council expresses its deep concern over reported human rights violations in the country (including threats to human rights defenders, arbitrary detentions and repression of peaceful protesters) and reminds de facto government of its obligations under the International Covenant on Civil and Political Rights, the OAS charter and the American Convention on Human Rights.


3. herinnert eraan dat er volgens het inter-Amerikaanse democratisch handvest van de OAS op het gebied van de democratie naast de onbetwistbare oorspronkelijke legitimiteit die wordt bevestigd en verkregen bij de stembusgang, teneinde toegang te krijgen tot de uitoefening van de macht, ook sprake dient te zijn van legitimiteit bij de uitoefening die moet worden bevestigd door de eerbiediging van de vastgestelde spelregels, de vigerende grondwet, de wetten en de rechtsstaat, als waarborg voor een volledig democratisch functioneren, en die noodzakelijkerwijs het respect voor de vreedzame en democratische politieke tegenstander dient in te ...[+++]

3. Points out that, under the OAS Inter-American Democratic Charter, in order to gain access to the exercise of power in a democracy, in addition to clear legitimacy of origin, grounded in and obtained at the polls, there must also be legitimacy of exercise, which must be founded on respect for the established rules, the constitution, the laws, and the rule of law as a guarantee of a fully functioning democracy and whereas this must of necessity include respect for peaceful and democratic political opposition, especially where that op ...[+++]


3. herinnert eraan dat er volgens het inter-Amerikaanse democratisch handvest van de Organisatie van Amerikaanse Staten (OAS) op het gebied van de democratie naast de onbetwistbare oorspronkelijke legitimiteit die wordt bevestigd en verkregen bij de stembusgang, voor het verkrijgen van toegang tot de uitoefening van de macht ook sprake dient te zijn van legitimiteit bij de uitoefening die moet worden bevestigd door de eerbiediging van de vastgestelde spelregels, de vigerende grondwet, de wetten en de rechtsstaat als waarborg voor een volledig democratisch functioneren, en die noodzakelijkerwijs het respect voor de vreedzame en democratis ...[+++]

3. Points out that, under the Organisation of American States (OAS) Inter-American Democratic Charter, in order to gain access to the exercise of power in a democracy, in addition to clear legitimacy of origin, grounded in and obtained at the polls, there must also be legitimacy in the exercise of such power, which must be founded on respect for the established rules, the constitution, the laws, and the rule of law as a guarantee of a fully functioning democracy and that this must of necessity include respect for peaceful and democrat ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Er zijn nog drie andere teksten van de Intergouvernementele Conferentie van 2007 die betrekking hebben op het Handvest: Protocol nr. 7 over de toepassing van het Handvest op Polen en het Verenigd Koninkrijk, verklaring nr. 51 van Polen over het Handvest en verklaring nr. 53 van Polen over het protocol betreffende de toepassing van het Handvest op Polen en het Verenigd Koninkrijk.

Three other texts of the 2007 Intergovernmental Conference relate to the Charter: Protocol No 7 on the application of the Charter to Poland and the United Kingdom, Declaration No 51 by Poland on the Charter and Declaration No 53 by Poland on the Protocol concerning the application of the Charter to Poland and the United Kingdom.


10. schaart zich achter het voorstel van de Commissie om een politieke dialoog op het gebied van conflictpreventie en crisisbeheer in de nieuwe politieke agenda op te nemen, maar stelt voor deze dialoog uit te breiden naar alle kwesties betreffende het Europese veiligheids- en defensiebeleid (EVDB) en concreet op te bouwen rond het Europees-Latijns-Amerikaanse handvest voor vrede en veiligheid en de werkzaamheden van een in Latijns-Amerika op te richten biregionaal centrum voor conflictpreventie, in de wetenschap dat dit het beste middel zou zijn om ervaringen met elkaar uit te wisselen en de inspanningen van de landen en de betrokken re ...[+++]

10. Supports the Commission's proposal that a political dialogue on conflict prevention and crisis management be placed on the new political agenda, but suggests that the dialogue should also encompass European Security and Defence Policy (ESDP) matters as a whole and be organised around the Euro-Latin American Charter for Peace and Security and the work of a bi-regional conflict prevention centre to be set up in Latin America, since this would be the best way to exchange shared experiences and bolster and coordinate efforts involving the countries and regional bodies concerned, including in particular the Organization of American States ...[+++]


- gezien het Interamerikaans democratisch handvest van de OAS,

– having regard to the Organisation of American States' (OAS) Inter-American Democratic Charter,


Zoals bekend heeft de Europese Unie het optreden van de OAS in Haïti altijd gesteund, en het verheugt haar ten zeerste dat de 31ste gewone zitting van de Algemene Vergadering van de OAS, die op 5 juni 2001 te San José gehouden is ("Steun voor democratie in Haïti), de weg vrijgemaakt heeft voor de aanvang van een geleidelijk proces dat moet uitmonden in politieke overeenstemming tussen alle politieke partijen in Haïti, zonder enige uitzondering, welk proces op gang is gebracht door het maatschappelijk middenveld van Haïti.

Recalling the backing which it has always given to OAS action in Haiti, the European Union hails the avenue opened up by the 31st ordinary session of the OAS General Assembly held at San José (Costa Rica) on 5 June 2001 ("Support for democracy in Haiti"), targeting the introduction of a gradual process aimed at the search for a political agreement between all political parties in Haiti without exception and started by Haitian civil society.


In de periode 1994-1997 mag OA zich niet als goedkoopste maatschappij ("price leader") gedragen op de vaste verbindingen Athene-Stockholm en Athene-Londen. 2. Voor de volledige duur van het plan mag het stoelenaanbod van OA op de geregelde vluchten binnen de Europese Economische Ruimte, de verbindingen tussen het Griekse vasteland en de eilanden buiten beschouwing gelaten, niet groter zijn dan het stoelenaanbod van OA op de EER-markt in 1993 (3.427.500 stoelen), waarbij wel ruimte wordt gelaten voor een eventuele stijging die evenredig is aan de groei van de betreffende markt.

Between 1994 and 1997 OA may not act as price leader on the scheduled routes Athens-Stockholm and Athens-London. 2. Furthermore, throughout the period of validity of the plan, the number of seats offered by OA on scheduled flights within the European Economic Area, apart from flights between the Greek mainland and the islands, shall not exceed that offered by it on the same market in 1993 (3 427 500 seats), although account will be taken of a possible increase proportional to the growth of the market in question.


Bovendien hebben de Griekse autoriteiten toegezegd: - zich voortaan uitsluitend in de hoedanigheid van aandeelhouder met het bestuur van OA te bemoeien; - OA vóór 31 december 1994 de fiscale behandeling van een naamloze vennootschap te geven, welke te vergelijken is met die van de gewone particuliere Griekse ondernemingen; - OA geen steun meer te geven in welke vorm dan ook, overeenkomstig het communautair recht; - de wettelijke regelingen vast te stellen die nodig zijn voor een doeltreffende uitvoering van het plan op sociaal en financieel vlak.

The Greek Government further undertook to: - no longer intervene in the management of OA except within the strict limits of its status as a shareholder; - confer on OA, by 31 December 1994, the fiscal status of a public limited company comparable to that of Greek firms under ordinary law; - grant no further aid to OA in any form whatsoever, in conformity with Community law; - adopt the legislation needed for effective implementation of the social and financial aspects of the plan.




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'handvest van de oas' ->

Date index: 2022-12-14
w