21. dringt er bij de lidstaten op aan om (naar het voorbeeld van Frankrijk) reclame voor borstimplantaten resp. bor
stimplantatie zelf (heelkundige ingreep) die gericht is op het grote publiek, te verbieden, en in plaats daarvan zelf objectieve niet-commerciële informatie te verstrekken in het kader van het nationale volksgezondheidsstelsel,onder meer, maar niet uitsluitend, via het Internet; ter voorkoming van onjuiste en misleidende informatie is het in ieder geval noodzakelijk dat de reclame, die de vraag naar implantaten aanwakkert zonder dat evenwichtige informatie wordt verstrekt, in een aantal lidstaten aan banden wordt gelegd, en
...[+++] stelt voor dat reclame voor het plaatsen van borstimplantaten uit cosmetische overwegingen een vermelding moet bevatten dat relevante voorlichting beschikbaar is en duidelijke en onverbloemde waarschuwingen moet bevatten over gezondheidsrisico's; 21. Urges Member States to ban, following the example set by France, the direct advertising to
the general public of breast implants or breast implant operations (surgical treatment) and, instead, to disseminate objective, non-commercial information through national public health services, in particular - but not exclusively - on the Internet; in any case, in order to avoid incorrect and misleading information, there is a need to regulate advertising in some Member States, which is fuelling demand for implants, without providing any balanced information; proposes that advertising of "cosmetic surgery" breast implants should contain a s
...[+++]tatement stipulating that relevant information is available and should also carry clear, bold health warnings;