Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Commercieel vastgoed
Hypotheek op niet-zakelijk onroerend goed
Niet-zakelijk onroerend goed
Residentieel vastgoed
Zakelijk onroerend goed

Traduction de «hypotheek op niet-zakelijk onroerend goed » (Néerlandais → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
hypotheek op niet-zakelijk onroerend goed

mortgage on residential property


niet-zakelijk onroerend goed | residentieel vastgoed

residential property | residential real estate | residential real estate property


commercieel vastgoed | zakelijk onroerend goed

commercial property | commercial real estate | commercial real estate property
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
vastgoedbeheer ander dan het onder lid 3, punt g), vallende portefeuillebeheer van beleggingen in onroerend goed, bestaande in de exploitatie van zakelijk, industrieel of niet-zakelijk onroerend goed door of voor rekening van de eigenaar van het onroerend goed;

property management other than portfolio management of investments in real estate covered by point (g) of paragraph 3, consisting of the operation of commercial, industrial or residential real estate by or on behalf of the owner of the property;


Het Hof van Justitie heeft onlangs (in de zaak C-489/13 Verest en Gerards van 11.9.2014) ten aanzien van niet-verhuurd onroerend goed gesteld dat de vrijheid van kapitaalverkeer zich verzet tegen de Belgische wetgeving (dezelfde als die welke de Commissie betwist) voor zover uit die wetgeving een hogere belasting voortvloeit enkel doordat de methode voor vaststelling van de inkomsten van een onroerend goed ertoe leidt dat de inkomsten van in een andere lidstaat gelegen onroerend goed hoger worden gewaardeerd dan de inkomsten van een vergelijkbaar, in België gelegen goed ...[+++]

The Court recently issued a ruling (in Case C-489/13 Verest and Gerards, 11.09.2014) on property that is not rented out, finding that the freedom of movement of capital precludes the Belgian legislation - the same legislation which the Commission is challenging in this case – when it is liable to lead to higher taxation simply because the method for determining income from property results in the income from property in another Member State being assessed at a higher amount than income from similar property located in Belgium.


leningen die gedekt zijn door niet-zakelijk onroerend goed of aandelen in de in punt 46 bedoelde Finse ondernemingen voor de bouw van woningen, tot aan een waarde die de laagste is van de hoofdsom van de pandrechten in combinatie met eerder verleende pandrechten, en 80 % van de waarde van de in pand gegeven goederen, of leningen die gedekt zijn door bevoorrechte aandelen die worden uitgegeven door Franse „Fonds Communs de Créances” of door equivalente effectiseringsinstellingen die onder de wetgeving van een lidstaat ressorteren en die door residentieel onroerend ...[+++]

loans secured by residential real estate or shares in Finnish residential housing companies as referred to in point 46 up to the lesser of the principal amount of the liens that are combined with any prior liens and 80 % of the value of the pledged properties or by senior units issued by French Fonds Communs de Créances or by equivalent securitisation entities governed by the laws of a Member State securitising residential real estate exposures.


leningen die gedekt zijn door zakelijk onroerend goed of aandelen in de in punt 52 bedoelde Finse ondernemingen voor de bouw van woningen tot aan een waarde die de laagste is van de hoofdsom van de pandrechten die gecombineerd zijn met eerder verleende pandrechten en 60 % van de waarde van de in pand gegeven goederen, of door preferente aandelen die worden uitgegeven door de Franse „Fonds Communs de Créances” of door equivalente effectiseringsinstellingen die onder de wetgeving van een lidstaat ressorteren en die door zakelijk onroerend goed ...[+++]

loans secured by commercial real estate or shares in Finnish housing companies as referred to in point 52 up to the lesser of the principal amount of the liens that are combined with any prior liens and 60 % of the value of the pledged properties or by senior units issued by French Fonds Communs de Créances or by equivalent securitisation entities governed by the laws of a Member State securitising commercial real estate exposures.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
2. Een kredietinstelling kan voor de toepassing van deze afdeling de waarde van de positie alleen met maximaal 50 % van de waarde van het zakelijk onroerend goed in kwestie verlagen indien de betrokken bevoegde autoriteiten in de lidstaat waar het zakelijk onroerend goed gelegen is, toestaan dat de volgende posities ingevolge de artikelen 78 tot en met 83 een risicogewicht van 50 % krijgen:

2. For the purpose of this Section, a credit institution may reduce the exposure value by up to 50 % of the value of the commercial property concerned only if the competent authorities concerned in the Member State where the commercial property is situated allow the following exposures to receive a 50 % risk weight in accordance with Articles 78 to 83:


Wanneer de bevoegde autoriteiten van een lidstaat van de in punt 73 geboden mogelijkheid gebruikmaken, kunnen de bevoegde autoriteiten van een andere lidstaat hun kredietinstellingen toestaan de risicogewichten die in het kader van de in punt 73 beschreven behandeling geoorloofd zijn, toe te kennen aan vorderingen die gedekt zijn door niet-zakelijk of zakelijk onroerend goed dat zich op het grondgebied van eerstgenoemde lidstaat bevindt, mits aan de in die lidstaat toepasselijke voorwaarden wordt voldaan”.

Where the discretion provided for in point 73 is exercised by the competent authorities of a Member State, the competent authorities of another Member State may authorise their credit institutions to assign the risk weights permitted under the treatment of point 73 in respect of exposures collateralised by residential real estate property or commercial real estate property located in the territory of the former Member State subject to the same conditions as apply in the former Member State’.


Het Hof stelt vast dat in casu de weigering om Renneberg aftrek te verlenen niet het gevolg is van de keuze die in het Nederlands-Belgisch verdrag ter voorkoming van dubbele belasting is gemaakt om de heffingsbevoegdheid voor inkomsten uit onroerend goed van binnen de werkingssfeer van dit verdrag vallende belastingplichtigen toe te kennen aan de lidstaat op het grondgebied waarvan het betrokken onroerend goed is gelegen, maar dat de aftrek in werkelijkheid ervan afhangt of de belastingplichtige Nederlands ingezetene is.

The Court holds that, in the present case, the refusal by the Netherlands tax authorities to allow Mr Renneberg to make a deduction is not the result of the choice made in the Convention for the avoidance of double taxation between Belgium and the Netherlands to allocate the power to tax immovable property of taxpayers falling within the scope of the Convention to the Member State in whose territory the immovable property concerned is located, but depends in reality on whether or not those taxpayers are residents of the Netherlands.


Bij notarissen en andere onafhankelijke beoefenaars van juridische beroepen zouden de voorschriften van de richtlijn van toepassing zijn op specifieke financiële of zakelijke handelingen waarbij het gevaar van witwassen het grootst is (zoals de aan- en verkoop van onroerend goed of bedrijven, het beheer van geld, waardepapieren of andere activa van cliënten, de opening of het beheer van bank-, spaar- of effectenrekeningen, de oprichting, de exploitatie of het beheer van vennootschappen, trusts of vergelijkbare ent ...[+++]

In the case of notaries and other independent legal professionals the obligations of the Directive would apply in respect of specific financial or company law activities where the money laundering risk is the greatest (e.g. buying and selling of real property or business entities, handling clients' money, securities or other assets, opening or managing bank, savings or securities accounts, creation, operation or management of companies, trusts or similar structures).


In koninklijk besluit 671/1992 van 1992 wordt de aankoop van onroerend goed door een niet-ingezetene beschouwd als een buitenlandse investering en wordt de niet-ingezetene ertoe verplicht alle transacties met betrekking tot onroerend goed via een Spaanse notaris af te wikkelen.

Under Royal Decree 671/1992, real estate purchases by non-residents are regarded as foreign investments, and non-residents are obliged to use the services of a Spanish notary for all such transactions.


Zij nemen akte van de toezegging van de Sloveense Regering haar wetgeving aan te passen aan de in de Europese Unie vigerende voorschriften betreffende de mogelijkheid tot aankoop van onroerend goed en daartoe vóór de ondertekening van de Associatieovereenkomst in de Nationale Vergadering de wijziging voor te stellen van het deel van de grondwet inzake de mogelijkheid tot aankoop van onroerend goed door niet-ingezetenen.

They take note of the Slovenian Government's commitment to harmonize Slovenian law with the rules in force in the European Union concerning the possibility of non-nationals purchasing immovable property and, before signing the Association Agreement, to submit a proposal to the National Assembly for amendment of the part of the Constitution concerning the possibility of non-nationals purchasing immovable property.




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'hypotheek op niet-zakelijk onroerend goed' ->

Date index: 2023-01-29
w