Vuitton, houder van het gemeenschapsmerk „Vuitton” en de nationale Franse merken „Louis Vuitton” en „LV”, Viaticum, houder van de Franse merken „Bourse des Vols”, „Bourse des Voyages” en „BDV”, en Thonet, houder van het Franse merk „Eurochallenges”, hebben vastgesteld dat wanneer internetgebruikers in de zoekmachine van Google de woorden ingaven waaruit deze merken bestaan, in het veld „gesponsorde links” links verschenen respectievelijk naar sites waarop imitaties van waren van Vuitton werden aangeboden, en sites van concurrenten van Viaticum en het Centre national de recherche en relations humaines.
Vuitton, which is the proprietor of the Community trade mark ‘Vuitton’ and of the French national trade marks ‘Louis Vuitton’ and ‘LV’, Viaticum, which is the proprietor of the French trade marks ‘Bourse des Vols’, ‘Bourse des Voyages’ and ‘BDV’, and Mr Thonet, the proprietor of the French trade mark ‘Eurochallenges’, became aware that the entry, by internet users, of terms constituting those trade marks into Google’s search engine tri
ggered the display, under the heading ‘sponsored links’, of links to sites offering imitation versions of Vuitton’s products and to sites of competitors of Viaticum and of the Centre national de recherche e
...[+++]n relations humaines respectively.