28. herhaalt dat onderwijs en investeringen in menselijk kapitaal de grondslag vormen van sociale cohesie en sociaaleconomische ontwikkeling, en vraagt om aanzienlijke inspanningen en passende f
inanciering voor de strijd tegen het analfabetisme, dat in bepaalde landen van de regio vooral bij meisjes en vrouwen nog erg hoog is, en voor gratis toegang tot openbaar lager en secundair onderwijs, dat bij gebrek aan begrotingsmiddelen in bepaalde landen beperkt is; spreekt in dit verband zijn steun uit voor het project van de Organisatie van Ibero-Amerikaanse staten voor onderwijs, wetenschap en cultu
...[+++]ur „Onderwijsdoelstellingen 2021: het onderwijs dat we willen voor de generatie van de tweehonderdste verjaardag van de onafhankelijkheid van de Latijns-Amerikaanse staten”; 2
8. Reiterates that education and investment in human capital are the foundation of social cohesion and socio-economic development, and calls for decisive action, backed up by adeq
uate funding, to be taken against illiteracy, the rate of which remains high in some countries in the region, in particular among girls and women, and for access to be provided to non-fee-paying public education at primary and secondary levels,
which is currently restricted owing to ...[+++]a lack of the necessary budgetary resources in some countries; in this context, supports the project drawn up by the OEI, ‘Educational goals 2021: the education we want for the generation of the bicentenaries’;