Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Aanleggen van tijdelijk gastrostoma volgens Kader
BBTK
Immigrant in kader van gezinshereniging
Kader voor een veiligheidsbeheersysteem
Kader voor een veiligheidsmanagementsysteem
Kaders maken
Lijsten maken

Traduction de «kader » (Néerlandais → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
kader voor een veiligheidsbeheersysteem | kader voor een veiligheidsmanagementsysteem

content of safety management systems | framework of a system of safety management | content of a safety management system | framework for a safety management system


kaders maken | lijsten maken

build a picture frame | building picture frames | build picture frames | construct picture frames


Intern Akkoord tussen de vertegenwoordigers van de Lidstaten, in het kader van de Raad bijeen, betreffende de financiering en het beheer van de steun van de Gemeenschap in het kader van het financieel protocol bij de partnerschapsovereenkomst tussen de Staten in Afrika, het Caribisch gebied en de Stille Oceaan en de Europese Gemeenschap en haar Lidstaten, ondertekend te Cotonou (Benin) op 23 juni 2000,

Internal Agreement between Representatives of the Governments of the Member States, meeting within the Council, on the Financing and Administration of Community Aid under the Financial Protocol to the Partnership Agreement between the African, Caribbean and Pacific States and the European Community and its Member States signed in Cotonou (Benin) on 23 June 2000 and the allocation of financial assistance for the Overseas Countries and Territories to which Part Four of the EC Treaty applies


Bond der Bedienden, Technici en Kaders | Bond van Bedienden, Technici en Kaders | BBTK [Abbr.]

White-collar Workers' occupational trade union


Protocol betreffende het Schengenacquis dat is opgenomen in het kader van de Europese Unie | Protocol tot opneming van het Schengen-acquis in het kader van de Europese Unie

Protocol integrating the Schengen acquis into the framework of the European Union | Protocol on the Schengen acquis integrated into the framework of the European Union


partijen ondervragen in het kader van controles inzake dierenwelzijn | partijen ondervragen in het kader van diergezondheidscontroles

conduct interviews in cases of alleged breach of animal related legislation | interview suspects and witnesses in relation to animal welfare investigations | interview parties in relation to animal welfare investigation | interview parties in relation to animal welfare investigations


onderzoek in kader van openbare gezondheidszorg en volksgezondheid bij uitbraak van infectieziekte

Public health outbreak investigation


immigrant in kader van gezinshereniging

Family reunion immigrant


aanleggen van tijdelijk gastrostoma volgens Kader

Kader operation, temporary gastrostomy


anemie in kader van elders geclassificeerde chronische ziekten

Anaemia in chronic diseases classified elsewhere
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
2. is verheugd dat er vele belangrijke actieterreinen zijn aangemerkt in het strategische EU-GVW-kader; betreurt het evenwel dat de Commissie geen concrete doelstellingen heeft geformuleerd in het kader; benadrukt in deze context dat, op basis van wetenschappelijk bewijs en de resultaten van de evaluatie achteraf van de huidige EU-GVW-wetgeving, er naar aanleiding van de evaluatie-2016 meer concrete wetgevings- en/of niet-wetgevingsmaatregelen alsmede uitvoerings- en handhavingsinstrumenten in het strategisch kader moeten worden opgenomen;

2. Welcomes the fact that many important fields of action are identified in the EU-OSH strategic framework; regrets, nevertheless, that the Commission has not set out specific targets in the framework; stresses, in this context, that, where supported by scientific evidence and the results from the ex post evaluation of EU-OSH legislation, more concrete legislative and/or non-legislative measures as well as implementation and enforcement tools should be included in the framework, following the 2016 review;


65. herhaalt dat de doelstellingen van het kader voor het klimaat- en energiebeleid voor 2030 op de meest kostenefficiënte manier moeten worden verwezenlijkt; is van mening dat dit kan worden bereikt door duidelijke investeringssignalen uit te sturen en overcompensatie en een te complexe regelgeving en regeldruk voor de industrie te voorkomen; is daarom van mening dat het kader de lidstaten binnen de erin vastgestelde grenzen flexibiliteit en vrijheid moet bieden, alsook stabiliteit en duidelijkheid voor investeringsbesluiten; verzoekt de lidstaten volledig aan het EU-kader te voldoen;

65. Reiterates that the 2030 framework for energy and climate policies has to deliver on its objectives in the most cost-effective manner; believes that this could be achieved by sending clear investment signals and avoiding overcompensation and excessive complexity and regulatory burden for industry; considers that the framework should therefore allow the Member States flexibility and freedom within the limits it establishes and provide stability and clarity for investment decisions; calls on the Member States to comply fully with the EU framework;


6. benadrukt het feit dat over de in het meerjarig financieel kader te formuleren doelstellingen en beleidsmaatregelen overeenstemming moet worden bereikt voordat zij cijfermatig worden ingevuld en benadrukt dat Parlement en Raad over alle aspecten van het meerjarig financieel kader uitgebreid moeten onderhandelen, voordat de cijfers worden ingevuld en de laatste aanpassingen in het totale pakket van het meerjarig financieel kader worden aangebracht; beschouwt het principe dat er geen akkoord is tot er een akkoord is over alles, als adequate basis voor de werkzaamheden;

6. Emphasises that the goals and policies of the MFF should be agreed before figures are assigned to them, and stresses that Parliament and the Council should hold fully fledged negotiations on all MFF-related aspects prior to assigning figures and making final adjustments to the entire MFF package; adheres to the principle that ‘nothing is agreed until everything is agreed’ as an appropriate working method;


4. dringt er gelet op de macro-economische omgeving en de uitdagingen van de veranderende wereld en met het oog op een beter en efficiënter gebruik van de EU-middelen op aan dat het meerjarig financieel kader voor de periode 2014-2020 meer budgettaire flexibiliteit moet bieden, zowel binnen rubrieken als over de rubriekgrenzen heen, alsmede tussen de begrotingsjaren die binnen het meerjarig financieel kader vallen, om ervoor te zorgen dat de begrotingsmiddelen op adequate wijze kunnen worden aangepast aan de evoluerende omstandigheden en prioriteiten; houdt vast aan het eenheidsbeginsel voor de EU-begroting en onderstreept hierbij dat a ...[+++]

4. In view of the macro-economic environment and the challenges of the changing world and with a view to better and more efficient use of the EU funds, insists that the MFF 2014-2020 must provide enhanced budgetary flexibility both within and across headings, as well as between financial years within the MFF, in order to ensure that budgetary resources can be appropriately aligned with evolving circumstances and priorities; insists on the principle of unity of the EU budget, stressing that all EU policies and programmes should be included within the MFF with appropriate funding, thus contributing to transparency, predictability and acco ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Denemarken moet 100,6 miljoen euro terugbetalen wegens tekortkomingen bij de teledetectie en bij de controles op de naleving van de braakleggingsvoorschriften (bij de oppervlaktesteunregeling); Het Verenigd Koninkrijk moet 9,5 miljoen euro terugbetalen wegens verkeerd toegepaste risicoanalyses en onvoldoende controle van documenten in het kader van de uitvoerrestitutieregeling; België moet 7,2 miljoen euro terugbetalen omdat het in het kader van de uitvoerrestitutieregeling een te laag aantal laboratoriumtests heeft uitgevoerd op suiker; Ierland moet 2,4 miljoen euro terugbetalen wegens tekortkomingen bij de risicoanalyse en onvoldoen ...[+++]

€ 100.6 million charged to Denmark for weaknesses in remote sensing and controls of compliance with set-aside rules (in area aid scheme); € 9.5 million charged to United Kingdom for risk analysis used improperly and insufficient verification of documents within export refunds aid scheme; € 7.2 million charged to Belgium for insufficient number of laboratory tests of sugar within export refunds scheme; € 2.4 million charged to Ireland for weaknesses in risk analysis, insufficient quality and quantity of physical checks within export refunds scheme; € 2.3 million charged to France for failure to meet payment deadlines and absence of sa ...[+++]


19. is vastbesloten passende financiering te vinden voor nieuw of aanvullend beleid dat zou kunnen voortvloeien uit de mogelijke inwerkingtreding van het Verdrag van Lissabon (zoals energie- en ruimtebeleid en onderzoek in het kader van rubriek 1a, justitiële samenwerking in het kader van rubriek 3a, jeugd, sport, voorlichtings- en communicatiebeleid en volksgezondheid in het kader van rubriek 3b, humanitaire hulp en Europese Dienst extern optreden in het kader van rubriek 4);

19. Is determined to find appropriate financing for the new or additional policies which might follow from the possible entry into force of the Treaty of Lisbon (such as energy and space policies, research under heading 1a; judicial cooperation under heading 3a; youth, sport, information and communication policy, public health under heading 3b; humanitarian aid, European External Action Service under heading 4);


De Commissie verwacht in dit stadium dat, in het kader van de bestaande instrumenten en financiële programmering, voor de periode 2004-2006 een totaal financieringsvolume voor deze programma's kan worden voorgesteld ter hoogte van € 955 miljoen: € 700 miljoen in het kader van Interreg, € 75 miljoen in het kader van Tacis, € 45 miljoen in het kader van Cards, € 45 miljoen in het kader van Meda en € 90 miljoen in het kader van Phare.

The Commission foresees at this stage that it should be possible, within the existing instruments and financial perspectives, to propose a total volume of funding for these programmes over the period 2004-06 of the order of €955 million, representing €700m from INTERREG, €75m from Tacis, €45m from CARDs, €45m from Meda, and €90m from PHARE.


...p in het verleden in het kader van de eerste twee Europese plannen van 1990 en 1992 heeft gevoerd, een nuttige stap is op de weg naar een globale drugsbestrijdingsstrategie op Europees niveau, die gezien de talrijke aspecten en de complexiteit van het drugsprobleem noodzakelijk is ; 3. erkent dat ter wille van de doeltreffendheid van deze globale aanpak regelingen moeten worden getroffen voor een passende coördinatie tussen de drie pijlers, met name op het stuk van interdisciplinaire uitwisselingen tussen de diverse actoren die bij de terugdringing van de vraag naar en het aanbod van drugs betrokken zijn ; 4. acht het van essentieel ...[+++]

...s, of 1990 and 1992, constitutes a useful step forward in the preparation of a comprehensive strategy to combat drugs at European level, which is necessary considering the multi-faceted and complex nature of the drugs problem. 3. Acknowledges that the effectiveness of this comprehensive approach presupposes that the ways of ensuring appropriate coordination between the three pillars are defined, in particular as regards interdisciplinary exchanges between the different bodies involved in reducing demand for and supply of drugs. 4. Considers it essential that this action plan be implemented having full regard to the institutional framework defined by the TEU and points out that the health aspects of the drugs problem fall within the Commu ...[+++]


...kader van deze ontwikkelingssamenwerkingsmaatregelen moet aandacht worden besteed aan de volgende prioritaire onderdelen : a) bevordering van de plaatselijke economische ontwikkeling door middel van steunverlening aan het midden- en kleinbedrijf, coöperaties en de informele sector, steunverlening aan de activiteit in de landbouw-, de ambachtelijke, de industriële en de commerciële sector met bevordering van de toegang tot krediet, technische bijstand en opleiding, met name voor vrouwen en voor jonge ondernemers ; b) bevordering van de beroepsopleiding die nauw aansluit bij de plaatselijke economische mogelijkheden in het kader van plaatselijke beleidsmaa ...[+++]

...lowing priority aspects of development aid action must be taken into account: (a) promotion of local economic development through support for small and medium-sized businesses, cooperatives and the informal sector, and for agricultural, craft, industrial, and commercial production, with encouragement of access to credit, technical assistance and training, in particular for women and young entrepreneurs; (b) encouragement of vocational training closely linked with local economic potential in the context of local policies and sustainable policies and initiatives to boost employment; (c) promotion of action to reduce cases of insecurity and violence by imp ...[+++]


In dit initiatief worden de specifieke acties in het kader van REGIS I, de desbetreffende acties in het kader van andere communautaire initiatieven en de voor bijstand uit de Structuurfondsen in aanmerking komende acties in het kader van POSEIDOM, POSEICAN en POSEIMA samengebracht.

The main feature of Regis II is to be a framework Community initiative covering specific measures under Regis I, all schemes under other Community initiatives, as well as POSEIDOM, POSEICAN, POSEIMA operations eligible for Structural Fund support.




D'autres ont cherché : immigrant in kader van gezinshereniging     kaders maken     lijsten maken     kader     


datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'kader' ->

Date index: 2020-12-15
w