Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Kaderrichtlijn
Kaderrichtlijn inzake lawaai
ONP-kaderrichtlijn

Traduction de «kaderrichtlijn » (Néerlandais → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous




TRADUCTIONS EN CONTEXTE
– De gezamenlijke uitvoeringsstrategie voor de Kaderrichtlijn mariene strategie[9] is aangepast aan de nieuwe uitdagingen en er is een nieuw werkprogramma opgesteld voor de uitvoering van de Kaderrichtlijn voor mariene strategie[10] voor de periode 2014-2018, in samenwerking met lidstaten, regionale zeeverdragen en andere relevante actoren.

– The Common Implementation Strategy for the MSFD[9] has been adapted to new challenges and a new work programme for implementing the MSFD[10] has been developed for 2014-2018, jointly with Member States, RSCs and other relevant actors.


Op de korte termijn en overeenkomstig artikel 12 van de Kaderrichtlijn mariene strategie is het essentieel dat optimaal gebruik wordt gemaakt van de meest positieve uitvoeringsaspecten tot dusver, en dat de geconstateerde zwakheden geen nadelige gevolgen hebben voor de toekomstige uitvoering van de Kaderrichtlijn mariene strategie.

In the short term, and in accordance with article 12 of the MFSD, it is essential to ensure that the most positive aspects of implementation so far are capitalised upon, and that the weaknesses identified do not adversely affect the future implementation of the MSFD.


De maatregelenprogramma’s bestaan uit verplichte basismaatregelen, waarvan sommige voortkomen uit richtlijnen die aan de kaderrichtlijn water voorafgingen en andere uit de kaderrichtlijn water zelf, bijvoorbeeld toezicht op wateronttrekking, lozingen, diffuse verontreiniging of fysieke verandering van waterlichamen.

The PoMs consist of compulsory basic measures, including some taken under a number of directives that pre-date the WFD and other WFD specific, such as controls on water abstraction, discharges, diffuse pollution or the physical alteration of water bodies.


Doeltreffend waterbeheer, zoals vereist door de kaderrichtlijn water, helpt lidstaten voorbereid te zijn op extreme weersomstandigheden die als gevolg van klimaatverandering vaker voorkomen en enorme schade veroorzaken[3]. Als aanvulling op de kaderrichtlijn water werd in 2007 de overstromingsrichtlijn vastgesteld (ook wel hoogwaterrichtlijn genoemd), die de lidstaten ertoe verplicht de overstromingsrisico’s in kaart te brengen en deze door het invoeren van overstromingsrisicobeheersplannen onder controle te brengen[4].

Effective water management, as required by the WFD, helps Member States prepare for extreme weather events which, due to climate change, are becoming more frequent and cause tremendous damages.[3] To complement the WFD, the Floods Directive (FD) was adopted in 2007 and requires Member States to assess and map flood risks and hazards and to manage them by putting in place flood risk management plans (FRMPs).[4]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
43. roept de lidstaten op hun stroomgebiedbeheerplannen, een cruciaal element voor de handhaving van de kaderrichtlijn water, met spoed te voltooien en naar behoren uit te voeren, met volledige inachtneming van de doorslaggevende ecologische criteria; brengt onder de aandacht dat sommige lidstaten steeds vaker te maken krijgen met verwoestende overstromingen die ernstige gevolgen hebben voor de plaatselijke bevolking; wijst erop dat de stroomgebiedbeheerplannen uit hoofde van de kaderrichtlijn water en de plannen voor het beheer van overstromingsrisico's uit hoofde van de overstromingsrichtlijn de ideale gelegenheid bieden om gebruik t ...[+++]

43. Calls on the Member States to complete their River Basin Management Plans as a matter of urgency and as a key element in the enforcement of the Water Framework Directive, and to implement them properly with full respect for the overriding ecological criteria; draws attention to the fact that certain Member States are increasingly confronted with damaging floods which have a severe impact on the local population; points out that the River Basin Management Plans under the Water Framework Directive, and the Flood Risk Management Plans under the Floods Directive, afford a great opportunity to exploit synergies between these instruments ...[+++]


116. verwacht dat de Commissie passende mechanismen voorstelt die daadwerkelijk een positieve invloed kunnen uitoefenen op de kwaliteit van de in de kaderrichtlijn water bedoelde programmeringsdocumenten van de lidstaten, en die afwijking van het door de kaderrichtlijn water vastgestelde tijdpad voorkomen; is van mening dat hiertoe minimale voorwaarden ten aanzien van de tenuitvoerlegging van de kaderrichtlijn water zouden moeten worden gesteld alvorens plattelandsontwikkelingsmiddelen worden vastgelegd;

116. Expects the Commission to propose appropriate mechanisms that can effectively exercise a strong positive influence on the quality of Member States’ WFD programming documents and avoid departing from the timeframe set by the WFD; considers that, to this end, minimum conditions as regards the implementation of the WFD should be ensured before committing rural development funds;


59. is verheugd over de nadruk die wordt gelegd op MBI's voor de invoering van de kaderrichtlijn over water en acht het van vitaal belang om de kosten die verband houden met de winning van oppervlaktewater, de achteruitgang van de waterkwaliteit en met zuiveringsinstallaties door te berekenen in de prijs van water; benadrukt dat de kaderrichtlijn over water als uitgangspunt kan dienen voor de vaststelling van MBI's voor het milieu; verzoekt de Commissie met nadruk om de toepassing daarvan in de lidstaten te onderzoeken en om gebruik te maken van de gemeenschappelijke invoeringsstrategie van de kaderrichtlijn over water en van proefbekk ...[+++]

59. Welcomes the focus on MBIs for implementation of the Water Framework Directive (WFD) and considers it highly important to internalise the costs of groundwater extraction, water quality degradation and water utilities in the pricing of water; stresses that the WFD can serve as a reference for the definition of MBIs for the environment; urges the Commission to examine the implementation in the Member States and to use the WFD Common Implementation Strategy and Pilot River Basins to explore and promote best practices; urges the Member States to step up their efforts to implement the WFD correctly and, in particular, to guarantee that ...[+++]


56. is verheugd over de nadruk die wordt gelegd op MBI's voor de invoering van de kaderrichtlijn over water en acht het van vitaal belang om de kosten die verband houden met de winning van oppervlaktewater, de achteruitgang van de waterkwaliteit en met zuiveringsinstallaties door te berekenen in de prijs van water; benadrukt dat de kaderrichtlijn over water als uitgangspunt kan dienen voor de vaststelling van MBI's voor het milieu; verzoekt de Commissie met nadruk om de toepassing daarvan in de lidstaten te onderzoeken en om gebruik te maken van de gemeenschappelijke invoeringsstrategie van de kaderrichtlijn over water en van proefbekk ...[+++]

56. Welcomes the focus on MBIs for implementation of the Water Framework Directive (WFD) and considers it highly important to internalise the costs of groundwater extraction, water quality degradation and water utilities in the pricing of water; stresses that the WFD can serve as a reference for the definition of MBIs for the environment; urges the Commission to examine the implementation in the Member States and to use the WFD Common Implementation Strategy and Pilot River Basins to explore and promote best practices; urges the Member States to step up their efforts to implement the WFD correctly and, in particular, to guarantee that ...[+++]


56. is verheugd over de nadruk die wordt gelegd op MBI's voor de invoering van de kaderrichtlijn over water en acht het van vitaal belang om de kosten die verband houden met de winning van oppervlaktewater, de achteruitgang van de waterkwaliteit en met zuiveringsinstallaties door te berekenen in de prijs van water; benadrukt dat de kaderrichtlijn over water als uitgangspunt kan dienen voor de vaststelling van MBI's voor het milieu; verzoekt de Commissie met nadruk om de toepassing daarvan in de lidstaten te onderzoeken en om gebruik te maken van de gemeenschappelijke invoeringsstrategie van de kaderrichtlijn over water en van proefbekk ...[+++]

56. Welcomes the focus on MBIs for implementation of the Water Framework Directive (WFD) and considers it highly important to internalise the costs of groundwater extraction, water quality degradation and water utilities in the pricing of water; stresses that the WFD can serve as a reference for the definition of MBIs for the environment; urges the Commission to examine the implementation in the Member States and to use the WFD Common Implementation Strategy and Pilot River Basins to explore and promote best practices; urges the Member States to step up their efforts to implement the WFD correctly and, in particular, to guarantee that ...[+++]


Bovendien bevat artikel 6 van de toegangsrichtlijn, ofschoon niet uitdrukkelijk genoemd in artikel 7 van de kaderrichtlijn, zelf een kruisverwijzing naar artikel 7 van de kaderrichtlijn, zodat de procedures van artikel 7 van de kaderrichtlijn erop van toepassing zijn.

In addition, Article 6 of the access Directive, although not explicitly referenced in Article 7 of the framework Directive, itself contains cross-reference to Article 7 of the framework Directive and is therefore covered by the procedures therein.




D'autres ont cherché : onp-kaderrichtlijn     kaderrichtlijn     kaderrichtlijn inzake lawaai     


datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'kaderrichtlijn' ->

Date index: 2021-12-17
w