Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
'sinus coronarius'-defect
'sinus venosus'-defect
Antropofobie
Beleggingsfonds
Beleggingsmaatschappij
Beleggingsonderneming
Beleggingstrust
CEF
CFV
CFV-CVS
Closed-end beleggingsfonds
Closed-end beleggingsmaatschappij
Closed-end fonds
Collectief deposito
Fondsbeheerder
Foramen ovale
Gemeenschappelijk beleggingsfonds
Gepoold fonds
Gesloten beleggingsfonds
Gesloten fonds
Kritisch capillair
Kritische ischemie van onderste extremiteit
Kritische ischemie van voet
Kritische kolonisatie van wond
Kritische opening
Kritische-stroomventuri
Neventerm
Open beleggingsfonds
Open of persisterend
Open-end beleggingsfonds
Open-end beleggingsmaatschappij
Opening met kritische stroming
Ostium secundum
Sociale angst
Sociale neurose
Società di gestione degli investimenti
Sonisch capillair
Sonische opening
Venturibuis met kritische stroming
Vermogensbeheerder

Vertaling van "kritische opening " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE
kritisch capillair | kritische opening | sonisch capillair | sonische opening

sonic orifice




Omschrijving: Angst voor kritische beoordeling door anderen die leidt tot vermijding van sociale situaties. Ernstiger sociale-fobieën gaan doorgaans gepaard met weinig zelfwaardering en angst voor kritiek. Zij kunnen worden gepresenteerd als klachten over blozen, trillende handen, misselijkheid of aandrang tot plassen, terwijl de patiënt er soms van overtuigd is dat een van deze secundaire uitingen van zijn angst het primaire probleem is. De symptomen kunnen de intensiteit aannemen van paniekaanvallen. | Neventerm: | antropofobie | sociale angst | sociale neurose

Definition: Fear of scrutiny by other people leading to avoidance of social situations. More pervasive social phobias are usually associated with low self-esteem and fear of criticism. They may present as a complaint of blushing, hand tremor, nausea, or urgency of micturition, the patient sometimes being convinced that one of these secondary manifestations of their anxiety is the primary problem. Symptoms may progress to panic attacks. | Anthropophobia Social neurosis


onenigheid tussen partners leidend tot ernstig of langdurig verlies van controle, tot veralgemening van vijandige of kritische gevoelens of tot een aanhoudende sfeer van ernstig onderling geweld (slaan).

Definition: Discord between partners resulting in severe or prolonged loss of control, in generalization of hostile or critical feelings or in a persisting atmosphere of severe interpersonal violence (hitting or striking).


kritische kolonisatie van wond

Critical colonization of wound


kritische ischemie van onderste extremiteit

Critical lower limb ischemia




kritische-stroomventuri | venturibuis met kritische stroming | CFV [Abbr.] | CFV-CVS [Abbr.]

critical flow venturi | critical nozzle | sonic nozzle | sonic Venturi-nozzle | CFV [Abbr.]


beleggingsmaatschappij [ beleggingsfonds | beleggingsonderneming | beleggingstrust | CEF | closed-end beleggingsfonds | closed-end beleggingsmaatschappij | closed-end fonds | collectief deposito | fondsbeheerder | gemeenschappelijk beleggingsfonds | gepoold fonds | gesloten beleggingsfonds | gesloten fonds | open beleggingsfonds | open-end beleggingsfonds | open-end beleggingsmaatschappij | società di gestione degli investimenti | vermogensbeheerder ]

investment company [ asset management company | asset manager | closed-end investment company | fund manager | investment firm | investment fund | investment trust | mutual fund | OEIC | open-ended investment company | open-ended investment trust | pooled fund | unit trust | investment trusts(UNBIS) ]


open of persisterend | foramen ovale | open of persisterend | ostium secundum (type II) | 'sinus coronarius'-defect | 'sinus venosus'-defect

Coronary sinus defect Patent or persistent:foramen ovale | ostium secundum defect (type II) | Sinus venosus defect
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
De Raad heeft tevens het EU-beleid van kritische betrokkenheid bij de DVK bevestigd, dat een combinatie is van druk door middel van sancties en andere maatregelen enerzijds, en communicatie en open dialoog anderzijds.

The Council also reaffirmed its policy of Critical Engagement with the DPRK, which combines pressure with sanctions and other measures while keeping communication and dialogue channels open.


onderwijzend personeel en leidinggevenden op school op alle niveaus van onderwijs en opleiding ondersteuning te bieden bij het ontwikkelen van hun eigen digitale competentie door middel van initiële opleidingen en voortdurende professionele ontwikkeling, alsmede van de pedagogische vaardigheden die nodig zijn om in hun onderwijs gebruik te maken van nieuwe technologieën en open onderwijsbronnen en om mediageletterdheid en kritisch denken bij leerlingen van alle leeftijden en achtergronden op een doeltreffende manier te benaderen.

Support teaching staff and school leaders at all levels of education and training in developing through initial training and continuous professional development their own digital competence, as well as the pedagogical skills needed to use new technologies and open educational resources in their teaching and to address the issues of media literacy and critical thinking in an effective manner with learners of all ages and backgrounds.


Een sleutelelement van de opdracht voor onderwijs en opleiding is jongeren fundamentele waarden, zoals de waarden die in het Verdrag betreffende de Europese Unie zijn vastgelegd, bij te brengen en een open en onderzoekende geest te helpen ontwikkelen en behouden, en hen tegelijk onafhankelijk en kritisch te leren denken, een gedegen oordeel op basis van op feiten gebaseerde kennis te leren vormen en extremistische boodschappen, indoctrinatie en desinformatie te leren verwerpen en tegen te gaan.

One key element of education and training’s mission is to instil in young people fundamental values such as those enshrined in the Treaty on European Union and to develop and maintain an open and inquiring mindset, while being able to think independently and critically, to exercise sound judgment using fact-based knowledge and to resist and counter extremist messages, indoctrination and disinformation.


de aanbeveling van het Europees Parlement en de Raad van 18 december 2006 inzake sleutelcompetenties voor een leven lang leren , waarin wordt gesteld dat alle burgers de volgende sleutelcompetenties moeten verwerven: „digitale competenties”, die „een kritische en bedachtzame attitude vereisen tegenover beschikbare informatie en een verantwoord gebruik van interactieve media”; „sociale en burgerschapscompetenties”, die onder meer bestaan in de vaardigheid om „verschillende standpunten te begrijpen en de bereidheid om de waarden van anderen te respecteren”; en „cultureel bewustzijn en culturele expressie”, die „een gevoel van identiteit” omvatten als „basis ...[+++]

The Recommendation of the European Parliament and the Council of 18 December 2006 on key competences for lifelong learning , which identifies as key competences that all citizens should acquire: ‘digital competence’, which requires ‘a critical and reflective attitude towards available information and a responsible use of the interactive media’; ‘social and civic competences’ which include the ability to ‘understand different viewpoints’ and ‘a readiness to respect the values of others’; and ‘cultural awareness and expression’ which encompass ‘a sense of identity as the basis for an open ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
5. merkt op dat kwaliteitsborging een belangrijke rol speelt in het vergroten van het vertrouwen in en de toename van het gebruik van open leermiddelen; pleit voor onderzoek naar en de verspreiding van optimale werkmethoden die een doeltreffende toepassing van open leermiddelen bevorderen, waarbij met name wordt geïnvesteerd op het terrein van methodologische experimenten, metavaardigheden (reflectie, proactief handelen en kritisch denken) en soft skills; stelt voorts dat het onderzoek naar methoden voor de beoordeling van de hierbi ...[+++]

5. Notes that quality assurance plays a crucial role in increasing the trust in and use of OERs; encourages research on and the dissemination of good practices to facilitate the effective use of OERs, investing, in particular, in the areas of methodological experimentation, meta-skills (reflexive, proactive and critical thinking skills) and soft skills; notes that research should also be encouraged with regard to the methods of assessing the skills acquired for such courses which cannot be restricted to peer assessment or automated systems, as occurs in communities of practice;


28. brengt in herinnering dat innovatieve lesmethoden met behulp van ICT en open leermiddelen bijdragen aan de ontwikkeling van soft skills en transversale vaardigheden, zoals kritisch denken, het nemen van besluiten, communiceren en het oplossen van problemen, die essentieel zijn voor de inzetbaarheid en voor deelname aan de arbeidsmarkt;

28. Recalls that innovative teaching methods facilitated through ICT and OERs contribute to the development of soft and transversal skills, such as critical thinking, decision-making, communications skills and problem-solving, which are crucial for employability and job market realisation;


26. merkt op dat elementaire schrijf- en rekenvaardigheden, evenals metavaardigheden, soft skills en transversale vaardigheden zoals kritisch denken en leren leren, een voorwaarde zijn voor het ontwikkelen van digitale vaardigheden en voor het doeltreffend gebruiken van onlinelesmateriaal, met inbegrip van open leermiddelen; verzoekt de Commissie in dit verband nader onderzoek te doen naar de effecten van digitaal en/of onlinelesmateriaal op de leerprestaties van lerenden naar gelang hun leeftijd en opleidingsniveau;

26. Points out that basic literacy and numeracy skills, in addition to meta-skills and soft skills, as well as transversal skills, such as critical thinking and learning to learn, are a prerequisite for developing digital skills and using online educational materials, including OERs, effectively; calls, in this context, on the Commission to further assess the impact of digital and/or online learning materials on the learning performance of learners according to their age and school level;


26. merkt op dat elementaire schrijf- en rekenvaardigheden, evenals metavaardigheden, soft skills en transversale vaardigheden zoals kritisch denken en leren leren, een voorwaarde zijn voor het ontwikkelen van digitale vaardigheden en voor het doeltreffend gebruiken van onlinelesmateriaal, met inbegrip van open leermiddelen; verzoekt de Commissie in dit verband nader onderzoek te doen naar de effecten van digitaal en/of onlinelesmateriaal op de leerprestaties van lerenden naar gelang hun leeftijd en opleidingsniveau;

26. Points out that basic literacy and numeracy skills, in addition to meta-skills and soft skills, as well as transversal skills, such as critical thinking and learning to learn, are a prerequisite for developing digital skills and using online educational materials, including OERs, effectively; calls, in this context, on the Commission to further assess the impact of digital and/or online learning materials on the learning performance of learners according to their age and school level;


Laten we vooral niet provoceren en laten we als eerstvolgende stap gezamenlijk streven naar een krachtiger dialoog - kritisch, open, permanent en opbouwend.

Let it be the last thing to cause provocation, and let the next step unite us to build a stronger dialogue – critical, open, permanent and constructive.


Om te komen tot een open houding tegenover nieuwe ideeën, een kritische onderzoekmassa op gebieden waar strategische zwaartepunten moeten worden gelegd en een naadloze dekking van de nieuwste ontwikkelingen op IST-gebied, zullen twee complementaire benaderingen worden gevolgd: de ene receptief en open - de andere proactief.

To ensure openness to unforeseeable ideas, critical mass of research where strategic focus is needed, and seamless coverage of the IST frontier, two complementary approaches will be utilised: one receptive and open - the other proactive.


w