Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Laadboom voor zware lading
Verpakking van zware lading
Verpakking van zware vracht
Zware laadboom
Zware spier

Traduction de «laadboom voor zware lading » (Néerlandais → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
laadboom voor zware lading | zware laadboom | zware spier

heavy lift derrick


verpakking van zware lading | verpakking van zware vracht

heavy goods container | heavy goods package | package for heavy goods


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
4.1. De exploitant van een zware onbemande vrije ballon activeert de passende bij punt 3.3, onder a) en b), vereiste systemen om een einde te stellen aan het vervoer van de nuttige lading:

4.1. The operator of a heavy unmanned free balloon shall activate the appropriate termination devices required by 3.3(a) and (b):


Daarnaast heeft de bemanning op grotere schepen moeite om te beoordelen wanneer zware lading als gevolg van de weersomstandigheden naar voren en naar achteren gaat schuiven, wat op deze plaatsen kan leiden tot een verticale acceleratie die groter is dan op grond van de ontwerpspecificaties van het schip is toegestaan.

In addition, crews on larger vessels have difficulty in assessing when severe loads are moving forward and aft owing to weather conditions, which can amplify vertical acceleration in these areas beyond the vessel’s design specifications.


B. overwegende dat de New Flame thans op de zeebodem ligt met een lading van 42 000 ton, waarvan minstens 27 000 ton schroot, hetgeen de waterkwaliteit zou kunnen aantasten en tot een nog grotere concentratie van zware metalen in het gebied zou kunnen leiden; voorts overwegende dat geen enkele informatie is verstrekt over de aard van de rest van de lading, waardoor het nog m ...[+++]

B. whereas the New Flame is at present lying on the seabed and, given that it had a capacity of nearly 44 000 tonnes and contains at least 27 000 tonnes of scrap metal, could affect water quality, adding to the concentration of heavy metals in the area; whereas the lack of public knowledge as to what else the New Flame was carrying makes it difficult to determine the total environmental impact,


Wellicht passieve, maar mogelijk ook actieve zenders voor zware lading.

We would probably need passive, but possibly also active, transmitters for heavy cargo.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
(13) Vracht- en containerschepen hebben vaak als brandstof een hoeveelheid zware olie (Heavy Fuel Oil, HFO) aan boord die aanzienlijk groter kan zijn dan de lading van kleinere olietankschepen.

(13) Freight or container ships often contain heavy fuel oil (HFO) as engine fuel in their bunkers, the quantity of which may considerably exceed the cargoes of smaller oil tankers.


5) Gedurende . kan een lidstaat, indien de ijsgang het gebruik van een tegen ijs versterkt schip vereist, toestaan dat een tegen ijs versterkte enkelwandige olietanker met dubbele bodemruimten die niet voor het vervoer van olie worden gebruikt en zich over de gehele lengte van de ladingtank uitstrekken, met een lading zware olie een onder zijn rechtsbevoegdheid vallende haven of offshoreterminal binnenvaart of van daaruit vertrekt of in een onder zijn rechtsbevoegdheid val ...[+++]

5. Until . , a Member State may, in cases where ice conditions require the use of an ice-strengthened vessel, allow ice-strengthened single hull oil tankers, equipped with double bottoms not used for the transport of oil and extending for the whole length of the cargo tank, carrying heavy grades of oil to enter or leave a port or offshore terminal or anchor in an area under the jurisdiction of that Member State, provided that the heavy grades of oil are transported only in the vessel's central tanks".


"2 quater) Gedurende de twee jaar na de inwerkingtreding van deze verordening kan een lidstaat, indien de ijsgang het gebruik van een tegen ijs versterkt schip vereist, toestaan dat een tegen ijs versterkte enkelwandige olietanker met dubbele bodemruimten die niet voor het vervoer van olie worden gebruikt en zich over de gehele lengte van de ladingtank uitstrekken, met een lading zware olie een onder zijn rechtsbevoegdheid vallende haven of offshoreterminal binnenvaart of ...[+++]

“2c. For a period of two years following the entry into force of this regulation, a Member State may, in cases where owing to ice conditions vessels with ice protection are required to be used, permit single hull oil tankers equipped with ice protection and with a double floor not used for the transport of oil and extending for the whole length of the cargo tank, to enter or leave a port or anchor in an area under its jurisdiction, with a cargo of heavy fuel oil, provided that the heavy fuel oil is transported only in its central tank ...[+++]


(1) De Zwitserse Bondsraad heeft op 1 november 2000 besloten met ingang van 1 januari 2001 zware vrachtwagens tot 34 ton toe te laten op zijn grondgebied en om met ingang van deze datum contingenten te openen voor voertuigen met een totaal effectief gewicht in beladen toestand groter dan 34 ton maar niet groter dan 40 ton, alsmede voor lege voertuigen en voertuigen die een lichte lading vervoeren.

(1) The Swiss Federal Council decided, on 1 November 2000, to allow heavy goods vehicles of up to 34 tonnes to travel on its territory from 1 January 2001 and to open up the quotas, from the same date, for vehicles the actual total laden weight of which is more than 34 tonnes but not more than 40 tonnes and for empty and light goods vehicles.


Deze verordening behelst een regeling voor de verdeling van door Zwitserland aan de Gemeenschap toegekende vergunningen waardoor met ingang van 1 januari 2001 zware vrachtwagens tot 34 ton worden toegelaten op Zwitsers grondgebied en met ingang van deze datum contingenten worden geopend voor voertuigen met een totaal effectief gewicht in beladen toestand groter dan 34 ton maar niet groter van 40 ton, alsmede voor lege voertuigen en voertuigen die e ...[+++]

This Regulation lays down the rules for the distribution of permits allocated to the Community by Switzerland allowing heavy goods vehicles of up to 34 tonnes to travel on its territory as from 1 January 2001, opening up, from the same date, the quotas for vehicles the actual total laden weight of which is more than 34 tonnes but not more than 40 tonnes and for empty and light goods vehicles and introducing the RPLP (heavy traffic levy) on the Swiss network.


Gememoreerd zij dat de Zwitserse Bondsraad op 1 november 2000 besloten heeft om met ingang van 1 januari 2001 zware vrachtwagens tot 34 ton toe te laten op zijn grondgebied en om met ingang van die datum contingenten te openen voor voertuigen met totaal effectief gewicht in beladen toestand groter dan 34 ton maar niet groter dan 40 ton, alsmede voor lege voertuigen en voertuigen die een lichte lading vervoeren.

It should be recalled that the Swiss Federal Council decided, on 1 November 2000, to allow heavy goods vehicles of up to 34 tonnes to travel on its territory from 1 January 2001 and to open up the quotas, from the same date, for vehicles the actual total laden weight of which is more than 34 tonnes but not more than 40 tonnes and for empty and light goods vehicles.




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'laadboom voor zware lading' ->

Date index: 2021-11-26
w