Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Analytisch denken
Apicolateraal
Basolateraal
Borderline
Creatief denken over eet- en drinkwaren
Creatief denken over voeding en drank
Creatief denken over voedingsmiddelen en dranken
Dereïstisch denken
Gestructureerd denken
Hoog lateraal
Latent
Latente schizofrene reactie
Lateraal
Lateraal
Lateraal denken
Logisch denken
Neventerm
Posterior
Posterobasaal
Posterolateraal
Posteroseptaal
Prepsychotisch
Prodromaal
Pseudoneurotisch
Pseudopsychopathisch
Recidief myocardinfarct
Ruimtelijk denken
Schizofreen denken
Schizofrenie
Schizotypische persoonlijkheidsstoornis
Septaal NNO
Spatieel denken
Strategisch denken toepassen
Transmuraal infarct
Verbanden kunnen zien
Zijdelings

Vertaling van "lateraal denken " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE


Omschrijving: Een stoornis die wordt gekenmerkt door excentriek gedrag en afwijkingen van denken en affect gelijkend op die welke bij schizofrenie worden gezien, hoewel er in geen enkel stadium zekere en kenmerkende schizofrene afwijkingen optreden. De symptomen kunnen omvatten: een ingeperkt of niet passend affect; anhedonie; zonderling of excentriek gedrag; een neiging tot sociale teruggetrokkenheid; paranoïde of bizarre ideeën die niet tot echte wanen worden; obsessief rumineren; stoornissen in het denken en in de waarneming; nu en dan optredende passagère quasi psychotische episoden met intense illusies, akoestische of anderso ...[+++]

Definition: A disorder characterized by eccentric behaviour and anomalies of thinking and affect which resemble those seen in schizophrenia, though no definite and characteristic schizophrenic anomalies occur at any stage. The symptoms may include a cold or inappropriate affect; anhedonia; odd or eccentric behaviour; a tendency to social withdrawal; paranoid or bizarre ideas not amounting to true delusions; obsessive ruminations; thought disorder and perceptual disturbances; occasional transient quasi-psychotic episodes with intense illusions, auditory or other hallucinations, and delusion-like ideas, usually occurrin ...[+++]


gestructureerd denken | verbanden kunnen zien | analytisch denken | logisch denken

think in an analytical way | think logically | analytical thinking | think analytically


creatief denken over eet- en drinkwaren | creatief denken over voeding en drank | creatief denken over voedingsmiddelen en dranken

develop new ideas regarding food and drinks | think of food and beverages in a creative way | think creatively about food and beverages | think of food and beverages creatively








transmuraal infarct (acuut) | apicolateraal | transmuraal infarct (acuut) | basolateraal | transmuraal infarct (acuut) | hoog lateraal | transmuraal infarct (acuut) | lateraal (wand) NNO | transmuraal infarct (acuut) | posterior (zuiver) | transmuraal infarct (acuut) | posterobasaal | transmuraal infarct (acuut) | posterolateraal | transmuraal infarct (acuut) | posteroseptaal | transmuraal infarct (acuut) | septaal NNO

Transmural infarction (acute)(of):apical-lateral | basal-lateral | high lateral | lateral (wall) NOS | posterior (true) | posterobasal | posterolateral | posteroseptal | septal NOS


recidief myocardinfarct (acuut) | apicolateraal | recidief myocardinfarct (acuut) | basolateraal | recidief myocardinfarct (acuut) | hoog lateraal | recidief myocardinfarct (acuut) | lateraal (wand) NNO | recidief myocardinfarct (acuut) | posterior (zuiver) | recidief myocardinfarct (acuut) | posterobasaal | recidief myocardinfarct (acuut) | posterolateraal | recidief myocardinfarct (acuut) | posteroseptaal | recidief myocardinfarct (acuut) | septaal NNO

Subsequent myocardial infarction (acute)(of):apical-lateral | basal-lateral | high lateral | lateral (wall) NOS | posterior (true) | posterobasal | posterolateral | posteroseptal | septal NOS


strategisch denken toepassen

strategic thinking and it's implementation | think strategically | apply strategic thinking | move strategically
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Edward de Bono (MT), auteur en internationaal spreker over creativiteit en lateraal denken

Edward de Bono (MT), author and international speaker on creativity and lateral thinking


(b) stimuleren van esthetische gevoeligheid, emotionele ontwikkeling, lateraal denken en intuïtie en het bevorderen van creativiteit bij alle kinderen vanaf de eerste ontwikkelingsfase, inclusief voorschoolse opvang;

(b) stimulating aesthetic sensitivity, emotional development, lateral thinking and intuition and fostering creativity in all children from the earliest stages of development, including pre-school care;


al vanaf de lagere school moeten onderwijsstelsels de ontwikkeling van specifieke kennis en vaardigheden koppelen aan de ontwikkeling van aan creativiteit gelinkte generieke capaciteiten, zoals nieuwsgierigheid, intuïtie, kritisch en lateraal denken, probleemoplossing, experimenteerzin, het nemen van risico's en het vermogen van fouten te leren, verbeeldingskracht en hypothetisch redeneren, en ondernemersgeest.

starting at school level, education systems need to combine the development of specific knowledge and skills together with that of generic capacities linked to creativity, such as curiosity, intuition, critical and lateral thinking, problem solving, experimentation, risk taking and the ability to learn from failure, use of the imagination and hypothetical reasoning, and a sense of entrepreneurship.


Ik wil in dit verband een totale herziening van de Richtlijn over werktijden steunen, waarbij veel meer lateraal denken van ons allemaal wordt vereist – ik bedoel van ieder van ons, inclusief de Parlementsleden.

I would encourage, in this context, a wholesale review of the Working Time Directive, where much more lateral thinking is required of us all – and I do mean of us all, including MEPs.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
4. Al vanaf de lagere school moeten onderwijsstelsels de ontwikkeling van specifieke kennis en vaardigheden koppelen aan de ontwikkeling van aan creativiteit gelinkte generieke capaciteiten, zoals nieuwsgierigheid, intuïtie, kritisch en lateraal denken, probleemoplossing, experimenteerzin, het nemen van risico's en het vermogen van fouten te leren, verbeeldingskracht en hypothetisch redeneren, en ondernemersgeest.

4. Starting at school level, education systems need to combine the development of specific knowledge and skills together with that of generic capacities linked to creativity, such as curiosity, intuition, critical and lateral thinking, problem solving, experimentation, risk taking and the ability to learn from failure, use of the imagination and hypothetical reasoning, and a sense of entrepreneurship.




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'lateraal denken' ->

Date index: 2022-12-30
w