Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
)geluidhinder
Geluidbelasting
Geluidoverlast
Lawaai
Lawaaibelasting
Lawaaie righeid
Maatstaf voor de hinderlijkheid van vliegtuiglawaai

Vertaling van "lawaaibelasting " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE
lawaaibelasting | maatstaf voor de hinderlijkheid van vliegtuiglawaai

disturbance indice


)geluidhinder | geluidoverlast | lawaai | lawaaibelasting | lawaaie righeid

noise annoyance | noise nuisance | perceived noisiness


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Aanhoudende lawaaibelasting van meer dan 80 decibel (dB(A)) kan eventueel beschadiging van het gehoor veroorzaken.

Continuous exposure to noise over 80 decibels dB(A) can damage hearing.


Het amendement moet worden bezien in samenhang met het voorstel artikel 3, lid 3 inzake de mogelijkheid de wekelijkse lawaaibelasting toe te passen over te brengen naar artikel 11 inzake afwijkingen.

The amendment should be seen in conjunction with the proposal to move Article 3(3) on possible use of the weekly noise exposure level to Article 11 dealing with derogations.


2 bis. De lidstaten nemen de nodige maatregelen ter beperking van de lawaaibelasting bij activiteiten die bijzondere waakzaamheid vereisen.

2a. Member States shall take appropriate steps to reduce noise exposure levels in the case of activities which call for particular vigilance.


Aanhoudende lawaaibelasting van meer dan 85 decibel dB(A) kan eventueel ernstige beschadiging van het gehoor veroorzaken.

Continuous exposure to noise over 85 dB(A) can cause serious damage to hearing.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Aanhoudende lawaaibelasting van 90 dB (A) heeft tot gevolg dat 11% van de hieraan blootgestelde personen ernstige beschadiging van het gehoor oploopt.

11% of those continuously exposed to noise at 90 dB(A) will suffer serious damage to their hearing.


(15) De lidstaten moeten het gebruik van materieel in de open lucht kunnen beperken overeenkomstig de bepalingen van het Verdrag, teneinde de burger te beschermen tegen onredelijk hoge lawaaibelasting.

(15) In order to protect citizens against unreasonably high noise exposure, Member States should be able to restrict, in accordance with the provisions of the Treaty, the use of equipment in the environment.


Indices en methoden voor de vaststelling van lawaaibelasting als gevolg van vliegbewegingen lopen echter uiteen in de afzonderlijke lidstaten [22].

Indices and methodologies for determining noise exposure due to aircraft operations however are different in individual Member States [22].


De Commissie zal in het jaar 2000 een communautair kader inzake de geluidsclassificering van vliegtuigen voorstellen met het oogmerk een objectieve gemeenschappelijke basis vast te stellen voor de berekening van lawaaibelasting ten behoeve van lokale en nationale besluitvorming inzake luchthavenheffingen, operationele beperkingen en, behoudens de resultaten van verder onderzoek naar de invoering van milieuprestatiecriteria, regels met betrekking tot tijdtoewijzing.

The Commission will propose in the year 2000 a Community framework on noise classification of aircraft with a view to establishing an objective common basis for the computation of noise exposure for local and national decisions on airport charges, operational restrictions and, subject to the outcome of further study work for the introduction of environmental performance criteria, rules to the allocation of slots.


· invoergegevens voor de berekening van lawaaibelasting als gevolg van luchtverkeer;

· input data for the computation of noise exposure due to air traffic;


47. De gedachte achter de classificering is dat het een weerspiegeling zou moeten zijn van de bijdrage aan de lawaaibelasting voor mensen die in de buurt van een luchthaven leven. De classificering zou kunnen worden gebaseerd op een van de volgende twee principes:

47. The basic idea behind the classification is that it should reflect the contribution to the noise exposure of people living near airports . The classification could be based on one of two different principles:




Anderen hebben gezocht naar : geluidhinder     geluidbelasting     geluidoverlast     lawaai     lawaaibelasting     lawaaie righeid     


datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'lawaaibelasting' ->

Date index: 2023-03-31
w