Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Leerplannen voor beroepsopleidingen samenstellen
Leerprogramma’s voor beroepsopleidingen samenstellen

Vertaling van "leerplannen voor beroepsopleidingen samenstellen " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE
leerplannen voor beroepsopleidingen samenstellen | leerprogramma’s voor beroepsopleidingen samenstellen

compile curricula for vocational courses | prepare syllabi for vocational courses | prepare syllabuses for vocational courses | prepare vocational course syllabi
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
101. merkt op dat de RISE-strategie vraagt om meer en betere toegang tot scholing, een leven lang leren, op de toekomst afgestemde beroepsopleidingen en universitair onderwijs, een sterke nadruk op de terreinen exacte wetenschappen, technologie, ingenieurswetenschappen en wiskunde, met name voor vrouwen, alsook steun voor ondernemerschap; pleit ervoor dergelijke vakken op te nemen in leerplannen in het onderwijs; spreekt zich uit ...[+++]

101.Notes that RISE will require more and better access to training, lifelong learning, fit-for-the-future vocational training and university education, a strong emphasis on the science, technology, engineering and mathematics (STEM) fields, particularly for women, and entrepreneurship support; advocates the inclusion of such topics in school curricula; supports the development of work-linked training and apprenticeship schemes and an adequate social safety net together with a second-chance policy; believes, in this regard, that EU programmes and instruments, such as Horizon 2020 and the European Institute of Innovation and Technology ...[+++]


30. prijst landen die hun inspanningen op het gebied van onderwijs aan meisjes hebben geïntensiveerd; wijst er echter nogmaals op dat de toegang tot onderwijs, en dan met name hoger onderwijs en inhaalonderwijs, voor meisjes en vrouwen moet worden verbeterd; wijst erop dat er nog steeds het nodige moet gebeuren om analfabetisme onder vrouwen uit te bannen en dat het accent moet liggen op beroepsopleidingen, met inbegrip van cursussen om de digitale kennis van vrouwen te bevorderen; beveelt aan om gendergelijkheid op te ne ...[+++]

30. Commends those countries where efforts in favour of girls’ education have been stepped up; reaffirms, nevertheless, that better access to education and remedial-catch up education, and especially to higher education, should be provided for women and girls; points out that some efforts remain to be done to eradicate women’s illiteracy, and that emphasis should be placed on vocational training including courses to promote women’s digital literacy; recommends the inclusion of gender equality in the education curricula;


verzoekt de lidstaten meer initiatieven te nemen om in de juiste vaardigheden voor knelpuntberoepen te investeren en moedigt hen aan om de leerplannen af te stemmen op de vraag op de arbeidsmarkt, korte beroepsopleidingen bij wet te regelen (indien dit nog niet het geval is) en waar mogelijk gebruikt te maken van de validering van vaardigheden en de erkenning van kwalificaties;

Calls on Member States to undertake more initiatives to invest in the right skills for jobs in demand and encourages them to link educational curricula to labour market demands, to provide legislation for short-term vocational training (where still needed) and to use, whenever possible, the validation of skills and the recognition of qualifications;


31. verzoekt de lidstaten meer initiatieven te nemen om in de juiste vaardigheden voor knelpuntberoepen te investeren en moedigt hen aan om de leerplannen af te stemmen op de vraag op de arbeidsmarkt, korte beroepsopleidingen bij wet te regelen (indien dit nog niet het geval is) en waar mogelijk gebruikt te maken van de validering van vaardigheden en de erkenning van kwalificaties;

31. Calls on Member States to undertake more initiatives to invest in the right skills for jobs in demand and encourages them to link educational curricula to labour market demands, to provide legislation for short-term vocational training (where still needed) and to use, whenever possible, the validation of skills and the recognition of qualifications;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
37. verzoekt de Commissie programma's te steunen aan de hand waarvan concrete kennis inzake duurzaamheid in de leerplannen van beroepsopleidingen en bijscholingen op het gebied van toerisme wordt geïntegreerd; ondersteunt het initiatief "How to set up a tourism learning area" en dringt erop aan dit te intensiveren;

37. Calls on the Commission to encourage measures to ensure that the specific question of sustainability is included in training and further training courses in the tourist sector; supports the initiative "how to set up a tourism learning area" and calls for it to be further developed;


37. verzoekt de Commissie programma's te steunen aan de hand waarvan concrete kennis inzake duurzaamheid in de leerplannen van beroepsopleidingen en bijscholingen op het gebied van toerisme wordt geïntegreerd; ondersteunt het initiatief "How to set up a tourism learning area" en dringt erop aan dit te intensiveren;

37. Calls on the Commission to encourage measures to ensure that the specific question of sustainability is included in training and further training courses in the tourist sector; supports the initiative "how to set up a tourism learning area" and calls for it to be further developed;


Het verslag vermeldt de verschillen tussen de onderwijsstelsels, met name wat de leerplannen betreft (sommige vakken worden in sommige landen in het hoger middelbaar onderwijs gegeven en in andere landen in het hoger onderwijs) en het al dan niet bestaan van beroepsopleidingen (bij gebrek aan een beroepsopleiding studeren jongeren verder).

The report indicates the differences between education systems, particularly in relation to curricula (some subjects are taught at secondary level in certain countries and at tertiary level in others) and the existence of vocational training (young people go into higher education because of a lack of opportunities to take up vocational training).




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'leerplannen voor beroepsopleidingen samenstellen' ->

Date index: 2024-07-21
w