Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Dokheffing
Havenbelasting
Havenheffing
Havenrecht
Heffingen op vervoersinfrastructuur
Inschepingsbelasting
Luchthavenbelasting
Luchthavengelden
Luchthavenheffing
Luchthavenrecht

Traduction de «luchthavenbelasting » (Néerlandais → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


luchthavenbelasting | luchthavenrecht

airport charge | airport due | airport fee | airport tax


heffingen op vervoersinfrastructuur [ dokheffing | havenbelasting | havenheffing | havenrecht | inschepingsbelasting | luchthavenbelasting | luchthavengelden | luchthavenheffing | luchthavenrecht ]

charges for use of infrastructure [ airport charge | airport due | airport fee | airport tax | dock due | embarkation tax | harbor due | harbor fee | harbour due | harbour fee | port charge | port due | port tax ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
(18 bis) Wanneer de in de Unie gevestigde luchtvaartmaatschappij vereist dat personen met een handicap of met beperkte mobiliteit vergezeld worden door een verzorger, moet de verzorger vrijgesteld zijn van de betaling van de toepasselijke luchthavenbelasting.

(18a) Where the Community air carrier requires disabled persons or persons with reduced mobility to be accompanied by a carer, carers should not be subject to the payment of the relevant airport departure tax.


(18 bis) Wanneer de in de Unie gevestigde luchtvaartmaatschappij vereist dat personen met een handicap of met beperkte mobiliteit vergezeld worden door een verzorger, moet de verzorger vrijgesteld zijn van de betaling van de toepasselijke luchthavenbelasting.

(18a) Where the Community air carrier requires disabled persons or persons with reduced mobility to be accompanied by a carer, carers should not be subject to the payment of the relevant airport departure tax.


2. Als een muziekinstrument te groot is om veilig in een geschikt bagagecompartiment in de cabine of onder een geschikte passagiersstoel te worden opgeborgen, mag de luchtvaartmaatschappij vragen een tweede ticket, dat is vrijgesteld van alle luchthavenbelasting, te betalen als het muziekinstrument als handbagage op een tweede stoel wordt vervoerd.

2. Where a musical instrument is too large to be stowed safely in a suitable baggage compartment within the cabin or under an appropriate passenger seat, an air carrier may request the payment of a second fare, which must be exempt from any applicable airport taxes, where such musical instruments are carried as hand luggage on a second seat.


E. merkt op dat een aanzienlijk aantal regionale luchthavens te maken heeft met een luchtvaartmaatschappij die vrijwel een monopolie heeft en die deze positie kan benutten om druk uit te oefenen door steeds meer eisen te stellen aan de betrokken luchthaven en de lokale en/of regionale overheden, onder meer in verband met luchthavenbelasting en heffingen voor de veiligheid van de luchtvaart;

E. whereas a considerable number of regional airports are confronted by an airline with a virtual monopoly which can exploit this position to exert pressure by making more and more demands on the airport concerned and on local and/or regional authorities, inter alia with regard to airport charges and aviation safety levies;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
E. merkt op dat een aanzienlijk aantal regionale luchthavens te maken heeft met een luchtvaartmaatschappij die vrijwel een monopolie heeft en die deze positie kan benutten om druk uit te oefenen door steeds meer eisen te stellen aan de betrokken luchthaven en de lokale en/of regionale overheden, onder meer in verband met luchthavenbelasting en heffingen voor de veiligheid van de luchtvaart;

E. whereas a considerable number of regional airports are confronted by an airline with a virtual monopoly which can exploit this position to exert pressure by making more and more demands on the airport concerned and on local and/or regional authorities, inter alia with regard to airport charges and aviation safety levies;


Sommige derden stellen ook feitelijke aspecten aan de orde (storting van 65 % van de luchthavenbelasting aan BSCA als compensatie voor openbare dienstverlening; herkapitalisering van BSCA door het Waals Gewest; terbeschikkingstelling van de luchthaveninfrastructuur ten behoeve van BSCA; het overnemen door het Waals Gewest van de kosten voor beveiliging; openstelling van de grondafhandelingsmarkt voor andere ondernemingen op grond van Richtlijn 96/67/EG).

Some third parties have also raised factual questions (payment of 65 % of airport taxes to BSCA as a public service compensation, re-capitalisation of BSCA by the Walloon Region, making the airport infrastructure available to BSCA's benefit; bearing of safety costs by the Walloon Region; opening up the ground handling market to other operators in accordance with Directive 96/67/EC).


(60) Met betrekking tot de door het Waals Gewest toegezegde schadeloosstelling of "verplichting tot niet-handelen" in geval van een wijziging van de luchthavenbelasting tot in 2015, of in geval van een wijziging van de openingstijden van de luchthaven, gaat het niet om zaken "van regelgevende aard" maar om commerciële beslissingen die essentieel zijn voor de vestiging van een basis van Ryanair.

(60) With regard to the compensation guarantees or "obligations not to do", undertaken by the Walloon Region in the event of changes to airport fees before 2015 and alteration of airport opening times, these are not matters of a "regulatory" nature but commercial decisions essential for the establishment of a Ryanair base.


(17) De belanghebbenden hebben niet zozeer kritiek op het verlenen van fiscale stimuleringsmaatregelen aan Ryanair als wel op de voorwaarden waaronder die steun is verleend (omvang, ontbreken van evenredigheid en degressiviteit, onbeperkte duur, ontbreken van doorzichtigheid, discriminatie en ongelijkheid van de maatschappijen met betrekking tot de kost van de luchthavenbelasting).

(17) The interested parties are less critical of the financial incentives granted to Ryanair than of the conditions under which they were provided (magnitude, absence of proportionality and phased reduction, unlimited duration, absence of transparency, discrimination and inequality of companies in relation to airport tax rates).


Zij moeten niet verward worden met luchthavenbelasting, welke geheven wordt door de nationale overheden en gewoonlijk door de luchthavens wordt geïnd ten behoeve van de Schatkist.

They are not the same as airport taxes (which are imposed by national authorities and usually collected by the airport on behalf of the Treasury).


Het maximale basistarief voor een enkele reis (volledig flexibel), exclusief luchthavenbelasting en verzekeringspremie, mag niet meer bedragen dan (prijsindex januari 2006):

Maximum basic one-way fare (fully flexible) excluding airport tax and insurance premium may not exceed following prices (price index January 2006):




D'autres ont cherché : dokheffing     havenbelasting     havenheffing     havenrecht     inschepingsbelasting     luchthavenbelasting     luchthavengelden     luchthavenheffing     luchthavenrecht     


datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'luchthavenbelasting' ->

Date index: 2023-06-11
w