(16 ter) De Commissie moet in het kader van een meer geïntegreerde aanpak tijdig aanvullende wijzigingen bij deze verordening voorstellen, op basis van een omvattende impactbeoordeling van alle mogelijke bijkomende maatregelen die bijdragen tot het bereiken van de gewenste CO2-emissiestreefdoelen evenals van alle beschikbare technologieën die op de markt zijn, met inbegrip van nieuwe relevante technologieën zoals technologieën voor het behoud van de bandenspanning en het verbeteren van het wegdek en met inbegrip van voorschrifte
n inzake efficiënte luchtregeling die reeds een duidelijke invloed hebben of zouden kunnen hebben op de rolweer
...[+++]stand van banden en/of op het brandstofverbruik en de CO2-uitstoot van voertuigen.
(16b) The Commission should in due course propose, as a more integrated approach, further amendments to this Regulation pursuant to a comprehensive impact assessment which addresses all possible additional measures aimed at achieving the desired CO2 emissions targets and which covers other available technologies on the market, including tyre pressure retention technologies, improvement to road surfaces and any other relevant new technology, as well as requirements regarding air conditioning efficiency, which already do have or could have a clear effect on tyre rolling resistance and/or vehicle fuel economy and CO2 emissions.