Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Luchtwaardigheid van vliegtuigen controleren
Netheid van vliegtuigen controleren
Productie van vliegtuigen controleren
Properheid van vliegtuigen controleren

Vertaling van "luchtwaardigheid van vliegtuigen controleren " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE
luchtwaardigheid van vliegtuigen controleren

check aircraft of being airworthy | inspect airworthiness of aircraft | inspect aircraft for airworthiness | inspect aircraft to determine airworthiness


netheid van vliegtuigen controleren | properheid van vliegtuigen controleren

ensure cleanliness of aircraft | perform inspections of aircraft cleanliness | inspect aircraft cleanliness | inspect hygiene of aircraft


procedures voor de veilige uitvoering van vluchten en de luchtwaardigheid van vliegtuigen

safe operational practices


productie van vliegtuigen controleren

examine aircraft manufacturing | examine manufacture of aircraft | assess manufacture of aircraft | inspect aircraft manufacturing
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Brandblusinstallaties aan boord van vliegtuigen worden geregeld bij het Verdrag inzake de internationale burgerluchtvaart, dat in de bijlagen 6 en 8 in gemeenschappelijke minimumnormen voor de exploitatie van vliegtuigen en de luchtwaardigheid van vliegtuigen voorziet, en bij Verordening (EG) nr. 216/2008 van het Europees Parlement en de Raad van 20 februari 2008 tot vaststelling van gemeenschappelijke regels op het gebied van burgerluchtvaart en tot oprichting van een Europees Agentschap voor de veiligheid van de luchtvaart

Fire extinguishing systems on-board of aircraft are regulated by the Convention on International Civil Aviation which establishes common minimum standards for operation of aircraft and airworthiness of aircraft in its Annex 6 and in its Annex 8, and by Regulation (EC) No 216/2008 of the European Parliament and of the Council of 20 February 2008 on common rules in the field of civil aviation and establishing a European Aviation Safety Agency


Brandblusinstallaties aan boord van vliegtuigen worden geregeld bij het Verdrag inzake de internationale burgerluchtvaart, dat in de bijlagen 6 en 8 in gemeenschappelijke minimumnormen voor de exploitatie van vliegtuigen en de luchtwaardigheid van vliegtuigen voorziet, en bij Verordening (EG) nr. 216/2008 van het Europees Parlement en de Raad van 20 februari 2008 tot vaststelling van gemeenschappelijke regels op het gebied van burgerluchtvaart en tot oprichting van een Europees Agentschap voor de veiligheid van de luchtvaart (2).

Fire extinguishing systems on-board of aircraft are regulated by the Convention on International Civil Aviation which establishes common minimum standards for operation of aircraft and airworthiness of aircraft in its Annex 6 and in its Annex 8, and by Regulation (EC) No 216/2008 of the European Parliament and of the Council of 20 February 2008 on common rules in the field of civil aviation and establishing a European Aviation Safety Agency (2).


voor onder a), punt 2), bedoelde vliegtuigen en vliegtuigen waarvoor het individuele bewijs van luchtwaardigheid voor het eerst is afgegeven vóór 1 april 1998, de geluidssignalen die worden ontvangen van elke aan een galg of statief bevestigde of in een masker gemonteerde microfoon, voor zover mogelijk;

for aeroplanes referred to in (a)(2) and first issued with an individual CofA before 1 April 1998, the audio signals received from each boom and mask microphone, where practicable;


Om een hoog en uniform niveau van veiligheid van het luchtverkeer in Europa te behouden, moeten er wijzigingen worden aangebracht aan de voorschriften en procedures voor de blijvende luchtwaardigheid van luchtvaartuigen en luchtvaartproducten, -onderdelen en -uitrustingsstukken, en aan de goedkeuring van bij voornoemde taken betrokken organisaties en personen, met name door er de definitie van het concept „hoofdvestiging van de organisatie” in op te nemen, de betekenis van het begrip „officieel erkende norm” te verduidelijken, organisaties voor blijvendeluchtwaardigheidsmanagement de bevoegdheid te geven om vliegvergunningen af te geven, ...[+++]

In order to maintain a high uniform level of aviation safety in Europe, it is necessary to introduce changes to requirements and procedures for the continuing airworthiness of aircraft and aeronautical products, parts and appliances, and on the approval of organisations and personnel involved in these tasks, in particular to introduce the definition of the concept of principal place of business, to clarify the meaning of the concept ‘officially recognised standard’, to introduce the privilege for continuing airworthiness management organisations to issue permits to fly, to improve the content of the authorised release certificate ‘EASA F ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Voor alle grote luchtvaartuigen en voor luchtvaartuigen aangewend voor commercieel luchtvervoer dient de organisatie de competentie van het personeel, dat betrokken is bij alle blijvendeluchtwaardigheidsmanagement, beoordeling van de luchtwaardigheid en/of kwaliteitscontroles, vast te stellen en te controleren overeenkomstig een door de bevoegde autoriteit goedgekeurde procedure en norm”.

For all large aircraft and for aircraft used for commercial air transport the organisation shall establish and control the competence of personnel involved in the continuing airworthiness management, airworthiness review and/or quality audits in accordance with a procedure and to a standard agreed by the competent authority’.


Onzes inziens zijn er twee fundamentele factoren die rechtstreeks verband houden met de aanscherping van de regels voor de luchtvaartveiligheid: de menselijke factor en de toestand, de luchtwaardigheid van vliegtuigen.

In our opinion, there are two basic factors that relate directly to the strengthening of flight safety rules: the human factor and the state – the airworthiness – of aircraft.


luchtwaardigheid: vliegtuigen moeten een geldig bewijs van luchtwaardigheid hebben met inbegrip van specifieke certificaten voor producten, onderdelen en ontwerpen van vliegtuigen.

airworthiness: requiring aircraft to have a valid airworthiness certificate including specific certificates for products, parts and aircraft design,


luchtwaardigheid: vliegtuigen moeten een geldig bewijs van luchtwaardigheid hebben met inbegrip van specifieke certificaten voor producten, onderdelen en ontwerpen van vliegtuigen;

airworthiness: requiring aircraft to have a valid airworthiness certificate including specific certificates for products, parts and aircraft design,


Beoordeling van luchtvaartveiligheidsaspecten waaruit blijkt dat met waterstof aangedreven vliegtuigen tenminste aan de huidige internationale vereisten inzake luchtwaardigheid kunnen voldoen.

Assessment of aviation safety aspects showing hydrogen-fuelled aircraft will certainly be able to exceed current international airworthiness requirements.


JARs omvatten verplichte eisen betreffende de luchtwaardigheid van vliegtuigen, exploitatie en onderhoud en vliegvergunningen voor personeel, waaronder medische normen voor vliegtuigbemanningen.

JARs comprise mandatory requirements concerning the airworthiness of aircraft, their operation and maintenance, and aviation personnel licensing, including aircrew medical standards.




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'luchtwaardigheid van vliegtuigen controleren' ->

Date index: 2023-11-09
w