d
e sociale media mogen consumenten niet het recht ontzeggen naar de rechter te stappen in de lidstaat waar zij wonen; de sociale
media mogen niet verlangen dat de consument afstand doet van dwingende rechten, zoals het recht om af te zien van een online a
ankoop; de gebruiksvoorwaarden mogen de aansprakelijkheid van de sociale media in verband met de verrichting van de dienst niet beperken of geheel uitsluiten; gesponsorde inhoud mag niet sluiks worden aangeboden, maar m
...[+++]oet als zodanig herkenbaar zijn; de sociale media mogen de gebruiksvoorwaarden niet eenzijdig wijzigen zonder de consument duidelijk te informeren over hun motieven en zonder hem ruim op voorhand in de gelegenheid te stellen de overeenkomst op te zeggen; de gebruiksvoorwaarden mogen niet worden gebruikt om de socialemediabedrijven de onbeperkte bevoegdheid te geven om naar eigen goeddunken inhoud te verwijderen; er moeten duidelijke regels gelden voor het beëindigen van een overeenkomst door socialemediabedrijven; hier mag niet eenzijdig en zonder opgaaf van reden toe worden overgegaan.Social media networks cannot deprive consumers of their right to go to court in their Member State of residence;
Social media networks cannot require consumers to waive mandatory rights, such as their right to withdraw from an on-line purchase; Terms of services cannot limit or totally exclude the liability of Social
media networks in connection with the performance of the service; Sponsored content cannot be hidden, but should be identifiable as such;
Social media ...[+++] networks cannot unilaterally change terms and conditions without clearly informing consumers about the justification and without given them the possibility to cancel the contract, with adequate notice; Terms of services cannot confer unlimited and discretionary power to social media operators on the removal of content. Termination of a contract by the social media operator should be governed by clear rules and not decided unilaterally without a reason.