Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Financiële-marktpartij
Marktdeelnemer
Marktexploitant
Marktpartij

Vertaling van "marktpartij " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE




marktdeelnemer | marktexploitant | marktpartij

market operator | market participant
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
een controleplan opstelt dat consistent is met de risicoanalyse en de omvang en complexiteit van de activiteiten van de marktpartij; hierin worden de bemonsteringsmethoden voor de activiteiten van de marktpartij gedefinieerd.

draws up a verification plan which corresponds to the risk analysis and the scope and complexity of the economic operator's activities, and which defines the sampling methods to be used with respect to that operator's activities,


extern is: de audit mag niet worden uitgevoerd door de marktpartij of de regeling zelf.

is external: the audit is not performed by the economic operator or the scheme itself,


nagaat welke activiteiten van de marktpartij relevant zijn voor de criteria van de regeling.

identifies the activities undertaken by the economic operator which are relevant to the scheme's criteria,


de relevante systemen van de marktpartij en haar algemene organisatie toetst aan de criteria van de regeling en nagaat of relevante controlesystemen effectief worden toegepast.

identifies the relevant systems of the economic operator and its overall organisation with respect to the scheme's criteria and checks the effective implementation of relevant control systems,


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
11. is van mening dat alle partijen, zowel bij transacties tussen ondernemingen onderling als bij transacties tussen ondernemingen en consumenten, vrij moeten zijn om het facultatief instrument wel of niet te kiezen als alternatief voor nationale of internationale wetgeving (opt-in), en verzoekt de Commissie daarom om verduidelijking van de gewenste relatie tussen een facultatief instrument en de Rome I-verordening en internationale overeenkomsten, waaronder het VN-Verdrag inzake internationale koopovereenkomsten betreffende roerende zaken; is echter van mening dat verdere aandacht nodig is om ervoor te zorgen dat het facultatieve instrument de consumenten en kleine ondernemingen bescherming biedt gezien hun positie als ...[+++]

11. Believes that all parties, be it in B2B or B2C transactions, should be free to choose or not to choose the OI as an alternative to national or international law (opt-in) and therefore calls on the Commission to clarify the intended relationship of an OI with the Rome -I-Regulation and international conventions including the United Nations Convention on Contracts for the International Sale of Goods (CISG); considers however that further attention is required for ensuring that the OI offers protection to consumers and small businesses given their position as the weaker commercial partner and that any confusion is avoided when making a ...[+++]


11. is van mening dat alle partijen, zowel bij transacties tussen ondernemingen onderling als bij transacties tussen ondernemingen en consumenten, vrij moeten zijn om het facultatief instrument wel of niet te kiezen als alternatief voor nationale of internationale wetgeving (opt-in), en verzoekt de Commissie daarom om verduidelijking van de gewenste relatie tussen een facultatief instrument en de Rome I-verordening en internationale overeenkomsten, waaronder het VN-Verdrag inzake internationale koopovereenkomsten betreffende roerende zaken; is echter van mening dat verdere aandacht nodig is om ervoor te zorgen dat het facultatieve instrument de consumenten en kleine ondernemingen bescherming biedt gezien hun positie als ...[+++]

11. Believes that all parties, be it in B2B or B2C transactions, should be free to choose or not to choose the OI as an alternative to national or international law (opt-in) and therefore calls on the Commission to clarify the intended relationship of an OI with the Rome -I-Regulation and international conventions including the United Nations Convention on Contracts for the International Sale of Goods (CISG); considers however that further attention is required for ensuring that the OI offers protection to consumers and small businesses given their position as the weaker commercial partner and that any confusion is avoided when making a ...[+++]


7. Als een marktpartij bewijsmiddelen of gegevens indient die zijn verkregen overeenkomstig een overeenkomst of systeem waarvoor een in lid 4 bedoeld besluit is genomen, mag een lidstaat de leverancier, voor zover dat besluit van toepassing is, niet verplichten om verder aan te tonen dat hij voldoet aan de duurzaamheidscriteria van artikel 17, leden 2 tot en met 5, noch dat hij de in lid 3, tweede alinea, van dit artikel bedoelde gegevens over maatregelen verstrekt.

7. When an economic operator provides proof or data obtained in accordance with an agreement or scheme that has been the subject of a decision pursuant to paragraph 4, to the extent covered by that decision, a Member State shall not require the supplier to provide further evidence of compliance with the sustainability criteria set out in Article 17(2) to (5) nor information on measures referred to in the second subparagraph of paragraph 3 of this Article.


6 ter. Het agentschap controleert de uitvoering van de richtsnoeren die zij overeenkomstig de bepalingen in lid 6 bis goedkeurt en kan, op eigen initiatief, op voorstel van de Commissie of van een andere bevoegde instantie of op verzoek van een betrokken marktpartij, beslissen om te controleren of de richtsnoeren daadwerkelijk werden toegepast door degenen voor wie ze bestemd waren.

6b. The Agency shall supervise the application of the guidelines it adopts, as provided for in paragraph 6a, and may, on its own initiative or at the request of the Commission or of a competent authority or interested operator, adopt decisions to record whether those for whom the guidelines were intended have put them into effect.


3. brengt in herinnering dat mededingingsbeleid een belangrijk hulpmiddel vormt bij de totstandkoming van de interne markt, maar dat het streven naar meer concurrentie niet moet leiden tot verzwakking van het risicobeheer in het bankwezen, en evenmin de stabiliteit van een bijzonder belangrijke en strategische sector binnen de wereldeconomie in gevaar mag brengen; beklemtoont dat consumentenvertrouwen van cruciaal belang is voor de verdere ontwikkeling van financiële diensten en dat de consumentenvoorlichting inzake financiële diensten bevorderd moet worden om de rol van de consument als marktpartij te versterken;

3. Recalls that competition policy is a powerful tool for completing the internal market but that aiming for more competition should neither lead to weakened risk management in the banking sector nor endanger the stability of a particularly crucial and strategic sector of the world economy; emphasises that market and consumer confidence are both essential for the further development of financial services, and that promoting consumer information relating to financial services is necessary to strengthen the role of consumers as market participants;


3. brengt in herinnering dat mededingingsbeleid een belangrijk hulpmiddel vormt bij de totstandkoming van de interne markt, maar dat het streven naar meer concurrentie niet moet leiden tot verzwakking van het risicobeheer in het bankwezen, en de stabiliteit van een bijzonder belangrijke en strategische sector binnen de wereldeconomie niet in gevaar mag brengen; beklemtoont dat consumentenvertrouwen van cruciaal belang is voor de verdere ontwikkeling van financiële diensten en dat de consumentenvoorlichting inzake financiële diensten bevorderd moet worden om de rol van de consument als marktpartij te versterken;

3. Recalls that competition policy is a powerful tool for completing the internal market but that aiming for more competition should neither lead to weakened risk management in the banking sector nor endanger the stability of a particularly crucial and strategic sector of the world economy; emphasises that market and consumer confidence are both essential for the further development of financial services, and that promoting consumer information relating to financial services is necessary to strengthen the role of consumers as market participants;




Anderen hebben gezocht naar : marktdeelnemer     marktexploitant     marktpartij     


datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'marktpartij' ->

Date index: 2022-11-18
w