Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Assemblagemonteur rollend materieel
Assemblagetechnicus rollend materieel
Beproeving van het materieel in onbelaste toestand
Beproeving van materieel bij nullast
Compulsief
Dwangmatig
Gokken
Gokverslaving
Inspecteur motoren rollend materieel
Installatie voor het stuiklassen
Materieel voor het stuiklassen
Montageleider assemblage rollend materieel
Monteur elektrische railvoertuigen
Monteur onderhoud rollend materieel
Monteur rollend materieel
Neventerm
Onderhoudsingenieur rollend materieel
Ploegbaas assemblage rollend materieel
Rollend materieel moderniseren
Rollend materieel verbouwen
Stuiklasmaterieel
Technicus rollend materieel
Verpletterd door rollend materieel
Verpletterd door rollend materieel - passagier
Verpletterd door rollend materieel - voetganger

Vertaling van "materieel voor het stuiklassen " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE
installatie voor het stuiklassen | materieel voor het stuiklassen | stuiklasmaterieel

equipment for butt welding


assemblagemonteur rollend materieel | assemblagetechnicus rollend materieel | montageleider assemblage rollend materieel | ploegbaas assemblage rollend materieel

carriage assembly supervisor | multiple unit production supervisor | rail vehicle production supervisor | rolling stock assembly supervisor


technicus rollend materieel | inspecteur motoren rollend materieel | onderhoudsingenieur rollend materieel

locomotive engine inspector | railway workshop repair inspector | rolling stock engine inspector | traction engineering technician


monteur elektrische railvoertuigen | monteur rollend materieel | monteur onderhoud rollend materieel | technicus rollend materieel

rail rolling stock assembly operator | railway stock engineer | rolling stock electronic equipment installer | rolling stock engineering technician


rollend materieel moderniseren | rollend materieel verbouwen

to modernise the rolling stock | to rebuild the rolling stock | to recondition the rolling stock | to reconstruct the rolling stock | to remodel the rolling stock | to renovate the rolling stock | to revamp the rolling stock


beproeving van het materieel in onbelaste toestand | beproeving van materieel bij nullast

equipment tested free of load


verpletterd door rollend materieel - voetganger

Crushed by rolling stock - pedestrian


verpletterd door rollend materieel - passagier

Crushed by rolling stock - passenger


verpletterd door rollend materieel

Crushed by rolling stock


Omschrijving: De stoornis bestaat uit frequente, zich herhalende gokepisoden die het leven van de betrokkene beheersen ten koste van waarden en verplichtingen in sociaal opzicht, in beroep, in materieel opzicht en binnen het gezin. | Neventerm: | compulsief [dwangmatig] gokken | gokverslaving

Definition: The disorder consists of frequent, repeated episodes of gambling that dominate the patient's life to the detriment of social, occupational, material, and family values and commitments. | Compulsive gambling
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
48. wijst op de voorstellen van de Commissie voor een betere tenuitvoerlegging van de Richtlijnen 2009/81/EG (opdrachten op defensie- en veiligheidsgebied) en 2009/43/EG (overdracht van defensiegerelateerde producten binnen de interne markt); meent dat ook moet worden bepaald wat wordt verstaan onder materieel en technologie van hoge strategische waarde en waarop Richtlijn 2009/81/EG (materieel voor essentiële veiligheidsbelangen) ...[+++]

48. Notes the Commission’s proposals for the better implementation of Directives 2009/81/EC (defence and security procurement) and 2009/43/EC (transfers of defence-related products within the internal market); considers it necessary to determine also what qualifies as equipment and technology of high strategic value and is covered by neither by Directive 2009/81/EC (equipment for essential security interests) nor Directive 2004/18/EC (equipment the use of which is related, but not specific, to the field of defence); believes that EU companies operating in this sector need specific legal and financial arrangements allowing them to be co ...[+++]


48. wijst op de voorstellen van de Commissie voor een betere tenuitvoerlegging van de Richtlijnen 2009/81/EG (opdrachten op defensie- en veiligheidsgebied) en 2009/43/EG (overdracht van defensiegerelateerde producten binnen de interne markt); meent dat ook moet worden bepaald wat wordt verstaan onder materieel en technologie van hoge strategische waarde en waarop Richtlijn 2009/81/EG (materieel voor essentiële veiligheidsbelangen) ...[+++]

48. Notes the Commission’s proposals for the better implementation of Directives 2009/81/EC (defence and security procurement) and 2009/43/EC (transfers of defence-related products within the internal market); considers it necessary to determine also what qualifies as equipment and technology of high strategic value and is covered by neither by Directive 2009/81/EC (equipment for essential security interests) nor Directive 2004/18/EC (equipment the use of which is related, but not specific, to the field of defence); believes that EU companies operating in this sector need specific legal and financial arrangements allowing them to be co ...[+++]


18. merkt op dat sommige lidstaten niet-dodelijk militair materieel aan de Oekraïense strijdkrachten leveren; stemt in met uitvoer van niet‑dodelijk militair materieel zoals kogelvrije vesten, communicatie-apparatuur, mobiele veldhospitaals of medische benodigdheden zoals eerste-hulpkoffers, en ook technische hulpmiddelen (bv. dieselmotoren); acht de uitvoer van zulk niet‑dodelijk materieel legitiem en ethisch verantwoord omdat het bijdraagt aan het recht van Oekraïne op zelfverdediging;

18. Notes the delivery of non-lethal equipment by some EU Member States to the Ukrainian armed forces; supports the export of non-lethal equipment such as protective vests, communication equipment, mobile field hospitals, or medical assets such as first aid kits, but also technical assistance (e.g. diesel engines); considers the export of such non-lethal equipment legitimate and morally justifiable as it contributes to Ukraine’s right to self-defence;


16. is ingenomen met het besluit van afzonderlijke lidstaten om in te gaan op de oproep van de Koerdische regionale autoriteiten dringend militair materieel te leveren; benadrukt dat deze positieve reacties een weerspiegeling vormen van de capaciteiten en nationale wetten van de lidstaten, en dat de Iraakse nationale autoriteiten hiermee instemmen; verzoekt de lidstaten die de Koerdische regionale autoriteiten van militair materieel voorzien hun inspanningen te coördineren en voor doeltreffende controlemaatregelen te zorgen om ongec ...[+++]

16. Welcomes the decision by individual Member States to respond positively to the call by the Kurdish regional authorities to urgently provide military material; stresses that such responses reflect the capabilities and national laws of the Member States and have the consent of the Iraqi national authorities; calls on those Member States which are providing military material to the Kurdish regional authorities to coordinate their efforts and to implement effective monitoring measures in order to prevent uncontrolled dissemination and the use of military material against civilians;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
16. is ingenomen met het besluit van afzonderlijke lidstaten om in te gaan op de oproep van de Koerdische regionale autoriteiten dringend militair materieel te leveren; benadrukt dat deze positieve reacties een weerspiegeling vormen van de capaciteiten en nationale wetten van de lidstaten, en dat de Iraakse nationale autoriteiten hiermee instemmen; verzoekt de lidstaten die de Koerdische regionale autoriteiten van militair materieel voorzien hun inspanningen te coördineren en voor doeltreffende controlemaatregelen te zorgen om ongec ...[+++]

16. Welcomes the decision by individual Member States to respond positively to the call by the Kurdish regional authorities to urgently provide military material; stresses that such responses reflect the capabilities and national laws of the Member States and have the consent of the Iraqi national authorities; calls on those Member States which are providing military material to the Kurdish regional authorities to coordinate their efforts and to implement effective monitoring measures in order to prevent uncontrolled dissemination and the use of military material against civilians;


Om dit probleem te vermijden en de toegang tot rollend materieel te vergemakkelijken, stelt de Commissie voor de bevoegde autoriteiten te verplichten het financiële risico van de restwaarde van het rollend materieel op zich te nemen, bijvoorbeeld door de eigendom te verwerven van het rollend materieel, door een bankgarantie voor de aankoop van nieuw materieel te verstrekken of door een leasemaatschappij voor rollend spoorwegmaterieel (ROSCO) op te richten.

To avoid this problem and facilitate access to rolling stock, the Commission is proposing to introduce an obligation for competent authorities to take the financial risk of the residual value of rolling stock by a choice of appropriate means e.g. by assuming ownership of the rolling stock, providing a bank guarantee for the purchase of new, setting up of a ROSCO (leasing company).


Ook in Italië verlopen aanbestedingen voor openbaredienstcontracten moeizaam omdat overheidsmiddelen voor de aankoop van rollend materieel zijn voorbehouden aan de gevestigde spoorwegexploitant. Aangezien het lang duurt om rollend materieel te kopen en te homologeren, creëert dit grote financiële risico's voor nieuwe marktdeelnemers.

Equally in Italy, public service contract tenders have been hampered due to problems of public financing reserved for the incumbent to purchase rolling stock. This causes major financial risks for new entrants related to the time needed for its acquisition and homologation.


Bij gebrek aan een oplossing voor het risico van de restwaarde van rollend materieel aan het einde van een openbaredienstcontract zouden inschrijvers ofwel dit risico moeten verrekenen in de prijs, waardoor openbaredienstcontracten onbetaalbaar zouden worden, of – wat waarschijnlijker is – zou behalve de bestaande nationale spoorwegondernemingen, die al over rollend materieel beschikken, niemand meedingen naar het contract, zodat het doel van de aanbestedingsprocedure, namelijk voor meer concurrentie zorgen, onderuit wordt gehaald.

Without a mechanism to deal with the risk of the residual value of rolling stock at the end of a PS Contract, bidders would either have to price in the risk – making public service contracts prohibitively expensive. Or, more likely, no one other than existing national railways with access to rolling stock would bid at all, so depriving the competitive purpose of much of its value.


In twee zaken tegen Zweden en Italië, waarin het ging om de invoer van materieel voor duaal gebruik (civiel en militair) met vrijstelling van douanerechten, heeft het Hof meer in het bijzonder beklemtoond dat de motivering volgens welke geen rechtvaardiging kan worden ontleend aan de bescherming van de belangen van de lidstaten, des te meer geldt voor de invoer van materieel voor duaal gebruik, ongeacht of dat materieel al dan niet uitsluitend voor mil ...[+++]

More specifically, in the two cases against Sweden and Italy, which relate to duty-free imports of dual-use material – for both civil and military use – the Court states that the reasons why there is no justification based on the need to safeguard the Member States’ interests apply a fortiori to imports of material for dual use, whether or not it was imported exclusively for military purposes.


Voor 22 typen materieel worden maximaal toelaatbare geluidsniveaus vastgesteld; voorts is bepaald dat op deze typen materieel, alsook op 35 andere typen materieel, de geluidsemissie moet worden vermeld.

It sets maximum permissible sound power levels and mandatory noise emission labelling for 22 types of equipment and mandatory noise emission labelling for 35 types of equipment.


w