Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
De uitgifte van obligaties of andere effecten

Vertaling van "medewerker effecten en of obligaties " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE
medewerker effecten en/of obligaties

Stocks/bonds registrar


de uitgifte van obligaties of andere effecten

to issue bonds or other securities
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
gaat over effecten (aandelen of obligaties) met een nominale waarde per eenheid van ten minste € 100 000.

covers securities (shares or bonds) with a denomination per unit of at least €100 000.


gaat over effecten (aandelen of obligaties) met een nominale waarde per eenheid van ten minste € 100 000.

covers securities (shares or bonds) with a denomination per unit of at least €100 000.


— gedeeltelijk te betalen effecten: aantal aandelen/obligaties * marktwaarde van de onderliggende referentie-instrumenten

Partly paid securities: Number of shares/bonds * market value of underlying referenced instruments


Het voorstel van de Commissie heeft betrekking op transacties met alle verschillende categorieën effecten (aandelen, deelnemingsbewijzen, obligaties en daaraan gekoppelde derivaten), alsook op alle soorten transacties via gereguleerde of niet-gereguleerde platforms.

The Commission's proposal covers transactions covering all different types of securities (shares, equity, bonds and derivatives related to them) as well as all kind of trades in regulated or non regulated platforms.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
In die zin is nu het meest geschikte moment voor het houden van een gedetailleerde beoordeling en analyse van de mogelijke toepassingen en effecten van Euro-obligaties.

In that sense it is today more appropriate than ever to go through with an in depth impact assessment fully analyzing the different potentials vis a vis Eurobonds.


De lidstaten delen de Commissie en de Europese Autoriteit voor effecten en markten de lijst mede van de categorieën van de in de eerste alinea bedoelde obligaties, samen met een lijst van de categorieën uitgevende instellingen die krachtens de wet en de in die alinea genoemde voorschriften inzake toezicht, bevoegd zijn obligaties uit te geven die aan de bovengenoemde criteria voldoen.

Member States shall send to ESMA a list of the categories of bonds referred to in the first subparagraph together with the categories of issuers authorised, in accordance with the laws and supervisory arrangements mentioned in that subparagraph, to issue bonds complying with the criteria set out in this Article.


2. In afwijking van artikel 3 kunnen lidstaten die gebruik hebben gemaakt van de ontheffing in artikel 5, onder a), van Richtlijn 89/298/EEG, kredietinstellingen of andere met kredietinstellingen gelijk te stellen financiële instellingen die niet onder artikel 1, lid 2, onder j), van deze richtlijn vallen, gedurende vijf jaar na de datum van inwerkingtreding van deze richtlijn blijven toestaan om op hun grondgebied obligaties of andere met obligaties gelijk te stellen verhandelbare effecten doorlopend of periodiek uit te geven.

2. By way of derogation from Article 3, Member States which have used the exemption in Article 5(a) of Directive 89/298/EEC may continue to allow credit institutions or other financial institutions equivalent to credit institutions which are not covered by Article 1(2)(j) of this Directive to offer debt securities or other transferable securities equivalent to debt securities issued in a continuous or repeated manner within their territory for five years following the date of entry into force of this Directive.


2. In afwijking van artikel 3 kunnen lidstaten die gebruik hebben gemaakt van de ontheffing in artikel 5, onder a), van Richtlijn 89/298/EEG, kredietinstellingen of andere met kredietinstellingen gelijk te stellen financiële instellingen die niet onder artikel 1, lid 2, onder j), van deze richtlijn vallen, gedurende vijf jaar na de datum van inwerkingtreding van deze richtlijn blijven toestaan om op hun grondgebied obligaties of andere met obligaties gelijk te stellen verhandelbare effecten doorlopend of periodiek uit te geven.

2. By way of derogation from Article 3, Member States which have used the exemption in Article 5(a) of Directive 89/298/EEC may continue to allow credit institutions or other financial institutions equivalent to credit institutions which are not covered by Article 1(2)(j) of this Directive to offer debt securities or other transferable securities equivalent to debt securities issued in a continuous or repeated manner within their territory for five years following the date of entry into force of this Directive.


2. In afwijking van artikel 3 kunnen lidstaten die gebruik hebben gemaakt van de ontheffing in artikel 5, onder a), van Richtlijn 89/298/EEG, kredietinstellingen of andere met kredietinstellingen gelijk te stellen financiële instellingen die niet onder artikel 1, lid 2, onder j), van deze richtlijn vallen, gedurende vijf jaar na de datum van inwerkingtreding van deze richtlijn blijven toestaan om op hun grondgebied obligaties of andere met obligaties gelijk te stellen verhandelbare effecten doorlopend of periodiek uit te geven.

2. By way of derogation from Article 3, Member States which have used the exemption in Article 5(a) of Directive 89/298/EEC may continue to allow credit institutions or other financial institutions equivalent to credit institutions which are not covered by Article 1(2)(j) of this Directive to offer debt securities or other transferable securities equivalent to debt securities issued in a continuous or repeated manner within their territory for five years following the date of entry into force of this Directive.


In het gemeenschappelijk standpunt bestaat onduidelijkheid over de vraag in welke categorie converteerbare obligaties en warrants moeten worden ingedeeld, omdat in artikel 2, lid 1, letter b) van het gemeenschappelijk standpunt converteerbare obligaties en warrants waarbij de onderliggende aandelen aandelen van de uitgevende instelling zijn als "effecten met een aandelenkarakter" gedefinieerd worden, terwijl in overweging 12 naar converteerbare obligaties wordt verwezen als "effecten zonder aandelenkarakter".

There is a confusion in the Common Position concerning the categorisation of convertible bonds and warrants, since in Article 2.1 (b) of the Common Position, convertible bonds and warrants where the underlying shares are shares of the issuer are defined as "equity securities", whereas Recital 12 refers to convertible bonds as "non-equity securities".




Anderen hebben gezocht naar : medewerker effecten en of obligaties     


datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'medewerker effecten en of obligaties' ->

Date index: 2024-10-16
w