Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Benaming van oorsprong
CPC
Communautair merk
Dienstmerk
E-merk
Eigen merk
Europees merk
Fabrieksmerk
Gebied waar het oudere merk wordt beschermd
Gedeponeerd merk
Gemeenschapsmerk
Merk
Merk van de EU
Merk van de Europese Unie
Merk van de fabrikant
Merk van een product
Merk van het vuurwapen
Merk van oorsprong
Nietig verklaard merk
Nietigheid van het merk
Oppositie door houder van ouder merk
Uniemerk

Vertaling van "merk van een product " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE
merk [ benaming van oorsprong | dienstmerk | fabrieksmerk | merk van een product | merk van oorsprong ]

trademark [ manufacturer's trademark | product brand | service mark | stamp of origin | trade mark | trade mark licences(UNBIS) ]


merk van de EU [ communautair merk | Europees merk | Gemeenschapsmerk | merk van de Europese Unie | Uniemerk ]

EU trade mark [ Community trademark | Community trade mark | European trademark | European trade mark | European Union trade mark | EUTM ]


merk van de fabrikant (1) | merk van het vuurwapen (2)

manufacturer's mark


nietig verklaard merk | nietigheid van het merk

trade mark declared invalid


gebied waar het eerder ingeschreven merk wordt beschermd | gebied waar het oudere merk wordt beschermd

territory in which the earlier trade mark is protected


oppositie door houder van ouder merk | verzet door houder van het oudste verkregen recht,van het eerder ingeschreven merk

opposition by the proprietor of an earlier trade mark


gedeponeerd merk

registered trademark [ registered trade mark ]


Eigen merk

Distributor's brand | Middleman's brand | Private brand




(Provisional)Central Product Classification(1) | (Voorlopige)Centrale Produktenclassificatie(2) [ CPC ]

Provisional Central Product Classification (UN) [ CPC ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
a bis) indien het product authentiek is, hetgeen betekent dat het product of een aanbiedingsvorm van het product niet is voorzien van een handelsmerk dat identiek is aan of overeenstemt met een ingeschreven merk, en aldus de consument kan misleiden over de ware oorsprong van het product, zonder toestemming van de houder van dat merk;

(aa) if it is authentic, meaning that the product or any presentation of the product does not bear a trade mark without the authorisation of the trademark owner that is identical or similar to a registered trade mark for that product, thereby misleading consumers as to the true identity of the product;


a bis) indien het product authentiek is, hetgeen betekent dat het product of een aanbiedingsvorm van het product niet is voorzien van een handelsmerk dat identiek is aan of overeenstemt met een ingeschreven merk, en aldus de consument kan misleiden over de ware oorsprong van het product, zonder toestemming van de houder van dat merk;

(aa) if it is authentic, meaning that the product or any presentation of the product does not bear a trade mark without the authorisation of the trade mark owner that is identical or similar to a registered trade mark for that product, thereby misleading consumers as to the true identity of the product;


(c) het merk ten behoeve van de identificatie van of de verwijzing naar waren of diensten als die van de houder van het merk, in het bijzonder wanneer het gebruik van het merk noodzakelijk is om de bestemming van een product of dienst met name als accessoire of reserveonderdeel aan te duiden.

(c) the trade mark for the purpose of identifying or referring to goods or services as those of the proprietor of the trade mark, in particular where the use of the trade mark is necessary to indicate the intended purpose of a product or service, in particular as accessories or spare parts.


Wanneer de reclameboodschap die via een met een bekend merk overeenkomend trefwoord op internet verschijnt daarentegen een alternatief voor de waren of diensten van de houder van het bekende merk aanbiedt, zonder dat daarin een loutere imitatie van de waren of diensten van dat merk wordt aangeboden, zonder dat dit tot een verwatering van dat merk leidt of afbreuk aan de reputatie ervan doet (aantasting, vervaging), en zonder dat anderszins afbreuk aan de functies van dat merk wordt gedaan, val ...[+++]

By contrast, where the advertisement displayed on the internet on the basis of a keyword corresponding to a trade mark with a reputation puts forward an alternative to the goods or services of the proprietor of the trade mark with a reputation – without offering a mere imitation of the goods or services of the proprietor of that trade mark, without causing dilution of the trade mark or detriment to its repute (tarnishment) and without, moreover, adversely affecting the functions of the trade mark – such use falls, as a rule, within the ambit of fair competition in the sector for the goods or services concerned.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Ten aanzien van de gevolgen van het uit de doos halen van cosmetische producten die van een merk zijn voorzien, verklaart de advocaat-generaal dat het in het geval van luxecosmetica niet kan worden uitgesloten dat de buitenverpakking van het product onderdeel is van de toestand van het product vanwege het specifieke ontwerp ervan waarin het merk voorkomt.

As to the effects of the unboxing of trade marked cosmetic products, the Advocate General states that in the case of luxury cosmetics it cannot be excluded that the outer package of the product constitutes a part of the condition of the product due to its specific design which includes the use of the trade mark.


Het Hof komt tot de conclusie dat wanneer een derde door het gebruik van een teken dat overeenstemt met een bekend merk, in het kielzog van dit merk probeert te varen om van de aantrekkingskracht, de reputatie en het prestige ervan te profiteren alsmede om zonder enige financiële vergoeding en zonder daarvoor passende inspanningen te moeten leveren, voordeel te halen uit de commerciële inspanning die de houder van het merk heeft gedaan om het imago van dat merk te creëren ...[+++]

The Court holds that where a third party attempts, through the use of a sign similar to a mark with a reputation, to ride on the coat-tails of that mark in order to benefit from its power of attraction, its reputation and its prestige, and to exploit, without paying any financial compensation and without being required to make any efforts of its own in that regard, the marketing effort expended by the proprietor of the mark in order to create and maintain the image of that mark, the advantage resulting from such use must be considered to be an advantage that has been unfairly ...[+++]


2. Er hoeft evenwel geen nieuw merk op een product worden aangebracht, tenzij de verpakking en/of de onmiddellijke verpakking ervan wordt verwijderd, dan wel het product verder wordt verwerkt in een andere inrichting; in dat geval moet het nieuwe merk het erkenningsnummer vermelden van de inrichting waar deze bewerkingen plaatsvinden.

2. However, a new mark need not be applied to a product unless its packaging and/or wrapping is removed or it is further processed in another establishment, in which case the new mark must indicate the approval number of the establishment where these operations take place.


Er hoeft evenwel geen nieuw merk op een product worden aangebracht, tenzij de verpakking en/of de onmiddellijke verpakking ervan wordt verwijderd, dan wel het product verder wordt verwerkt in een andere inrichting; in dat geval moet het nieuwe merk het erkenningsnummer vermelden van de inrichting waar deze bewerkingen plaatsvinden.

2. However, a new mark need not be applied to a product unless its packaging and/or wrapping is removed or it is further processed in another establishment, in which case the new mark must indicate the approval number of the establishment where these operations take place.


Bovendien blijkt dat de procedure voor het verkrijgen van het ATG-merk, dat wordt toegekend voor producten die geschikt zijn om in de bouw te worden gebruikt maar die niet in overeenstemming zijn met de Belgische normen, veel zwaarder en duurder is dan de procedure voor het verkrijgen van het BENOR-merk, waarmee wordt gecertificeerd dat een product in overeenstemming is met een Belgische norm.

What is more, it would appear that the procedure for obtaining the "ATG" mark, which is awarded to products which are suitable for use in construction but do not conform with Belgian standards, is much more difficult, longer and expensive than that for obtaining the "BENOR" mark, which attests to a product's compliance with a Belgian standard.


Beslissend hiervoor is dat de derde het merk in het economisch verkeer gebruikt en dat degenen die de waren kopen of de diensten gebruiken waarop het merk betrekking heeft, dit doen omdat zij deze identificeren met het merk en, in voorkomend geval, met de merkhouder; de redenen waarom zij beslissen dit te doen, zijn hierbij irrelevant.

The decisive factors are whether the third party uses it in the course of trade and whether persons who purchase the goods or use the services which it represents do so because they identify it with the trade mark and, in certain cases, with the proprietor; the reasons for which they decide to do so are irrelevant.




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'merk van een product' ->

Date index: 2022-08-19
w