Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Hoger sociaal-pedagogisch onderwijs
Middelbaar sociaal-pedagogisch onderwijs
Sociaal-agogisch onderwijs
Sociaal-pedagogisch onderwijs

Traduction de «middelbaar sociaal-pedagogisch onderwijs » (Néerlandais → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
middelbaar sociaal-pedagogisch onderwijs

senior secondary social work education


sociaal-agogisch onderwijs | sociaal-pedagogisch onderwijs

social and community work education | social and community work training


Hoger sociaal-pedagogisch onderwijs

Higher Social work education
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
De doelstelling van deze actie is het versterken van het pedagogisch, sociaal-economisch en technologisch onderzoek op het gebied van eLearning en het gebruik van IC-technologieën in onderwijs en beroepsopleiding.

The aim here is to step up research -- educational, socio-economic and technological -- in the field of eLearning and the use of ICT in education and vocational training.


Bijvoorbeeld in het kader van het Europees Sociaal Fonds: Vermindering van de schooluitval en bevordering van de gelijke toegang tot hoogwaardige voor- en vroegschoolse educatie, lager en middelbaar onderwijs; of bestrijding van alle vormen van discriminatie en bevordering van gelijke kansen.

E.g. Under the European Social Fund: reducing early school-leaving and promoting equal access to good quality early-childhood, primary and secondary education; or combating all forms of discrimination and promoting equal opportunities.


6. vraagt dat in het MDO-kader voor de periode na 2015 ambitieuze doelstellingen worden vastgelegd inzake vrouwenrechten en gelijkheid tussen man en vrouw op het gebied van zelfredzaamheid en welzijn van vrouwen, volledige en gelijke deelname van vrouwen aan het besluitvormingsproces in het openbare leven, of dat nu op politiek, economisch, sociaal of milieugebied is, strijd tegen het geweld jegens vrouwen, toegang tot kwaliteitsvol onderwijs (lager, middelbaar en hoger onderwijs) en tot kwaliteitsvolle opleidingen, de bevordering van een universele dekking van de gezondheidszorg via gezondheidsstelsels die openbaar ...[+++]

6. Calls for the post-2015 MDG framework to set ambitious targets for women’s rights and gender equality in terms of women’s empowerment and well-being, women’s full and equal participation in decision-making in public life, whether in the political, economic, social or environmental sphere, combating violence against women, access to quality education (at primary, secondary and higher levels) and training, promotion of universal health coverage through health systems which are public and free at the point of use, access to micro-credit facilities in order to combat poverty and social exclusion, access to effective, quality health care, ...[+++]


5. dringt erop aan dat ambitieuze genderspecifieke streefcijfers worden vastgesteld om een einde te maken aan de armoede onder vrouwen en de verschillen tussen mannen en vrouwen te verkleinen, onder meer door betere toegang voor vrouwen en meisjes tot kwaliteitsonderwijs, met inbegrip van middelbaar onderwijs, algemene toegang tot kwaliteitsgezondheidsdiensten, betere toegang voor vrouwen en meisjes tot seksuele en reproductieve gezondheid en rechten, met inbegrip van gezinsplanning en abortushulpverlening, de beëindiging van alle vormen van geweld tegen vrouwen en meisjes alsook op gender gebaseerd geweld, en de ver ...[+++]

5. Calls for ambitious gender-specific targets to be set as regards ending the feminisation of poverty and closing gender gaps, including enhanced access for women and girls to quality education, including secondary education, universal access to quality health services, the enhancement of access for women and girls to sexual and reproductive health and rights, including family planning and abortion services, the ending of all forms of violence against women and girls as well as gender based violence, and the boosting of women's social and economic independence, particularly in terms of employment and their participation in decision-maki ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
18. onderstreept dat levenslang leren in een sociale behoefte voorziet waarmee onder meer wordt ingespeeld op de behoeften van de Europese arbeidsmarkt; onderstreept dat het ook een sociaal recht is, ongeacht leeftijd, geslacht en sociale afkomst; onderstreept dat sociaal achtergestelde groepen (vrouwen, immigranten, personen die onder de armoedegrens leven) hiervan in de eerste plaats de begunstigden moeten zijn, gezien de moeilijkheden waarmee zij doorgaans te maken krijgen als gevolg van hun lage opleidingspeil en hun marginale positie ten aanzien van de onderwijs- en opleidingssystemen; dringt aan op maatregelen die voorzien in mo ...[+++]

18. Emphasises the fact that lifelong learning addresses a social need and contributes to meeting the requirements of Europe's labour market and that it is also a social right, irrespective of an individual’s age, sex or social origin; stresses that socially disadvantaged groups (women, immigrants, people living under the poverty threshold) should have special entitlement to such learning on account of the difficulties which they encounter generally, on account of the limited training which they have received and because they are marginalised in relation to the education and training systems; calls for measures which would make specific opportunities available to such groups in order to establish universal equality of opportunity; lastly ...[+++]


14. wijst erop dat de permanente educatie beantwoordt aan een sociale behoefte en aan de vereisten van de Europese arbeidsmarkt en dat zij eveneens een sociaal recht is ongeacht leeftijd, geslacht of sociale afkomst; meent dat ook de sociaal achtergestelde categorieën (vrouwen, immigranten, mensen onder de armoedegrens) hiervan moeten kunnen profiteren omdat zij over het algemeen de meeste problemen ondervinden als gevolg van hun laag scholingsniveau en van de uitsluiting van de onderwijs- en beroepsopleidingsstelsels, en dringt aan op maatregelen die voorzien in specifieke mogelijkheden ten behoeve van die groepen, zodat iedere burger ...[+++]

14. Points out that lifelong learning helps to satisfy a social necessity and meet the needs of the European labour market and maintains that it also constitutes a social right, irrespective of age, sex, or social background; believes that socially disadvantaged groups (women, immigrants, people living below the poverty line) should be entitled to benefit as a matter of priority in view of the difficulties that they generally encounter because of their low level of training and the fact that they are marginalised in relation to education and training systems; and calls for measures providing for specific possibilities designed for such groups, so as to guarantee equal opportunities for all; hopes, finally, that specific targets will be s ...[+++]


We staan hier voor een economische uitdaging - het gaat om het concurrentievermogen en voor een uitdaging op sociaal vlak het gaat om de strijd tegen sociale uitsluiting in de Europese Unie, waar zo'n 150 miljoen burgers geen diploma van het middelbaar onderwijs op zak hebben. Dit is voor het Europese sociale model van fundamenteel belang.

It is vital in economic terms, i.e. remaining competitive, and also in social terms if we are to head off exclusion in a European Union in which 150 million citizens have not completed higher secondary level education. It is therefore of fundamental importance to our European social model.


vii) onderzoek, experimenten en evaluatie van de pedagogische, sociaal-economische en technologische dimensies van nieuwe ICT-mediumbenaderingen, en van de geschiktheid daarvan voor de behoeften van de gebruikers in het kader van de communautaire programma's te intensiveren; het resultaat van dit onderzoek actief te verspreiden om de overdracht naar de onderwijs- en opleidingsstelsels en de professionele uitgevers en aanbieders te vergemakkelijken.

(vii) to intensify, in the framework of Community programmes, research, experimentation and evaluation on pedagogical, socioeconomic and technological dimensions of new ICT-mediated approaches, and on their adaptation to users' needs; to actively disseminate the results of this research with a view to facilitating its transfer to the education and training systems and to professional publishers and providers.


vi) onderzoek, experimenten en evaluatie van de pedagogische, sociaal-economische en technologische dimensies van nieuwe ICT-mediumbenaderingen, en van de geschiktheid daarvan voor de behoeften van de gebruikers in het kader van de communautaire programma's te intensiveren; het resultaat van dit onderzoek actief te verspreiden om de overdracht naar de onderwijs- en opleidingsstelsels en de professionele uitgevers en aanbieders te vergemakkelijken;

(vi) to intensify, in the framework of Community programmes, research, experimentation and evaluation on pedagogical, socio-economic and technological dimensions of new ICT-mediated approaches, and on their adaptation to users' needs; to actively disseminate the results of this research with a view to facilitating its transfer to the education and training systems and to professional publishers and providers;


- sociale insluiting via geïntegreerde sociaal-economische steunverlening aan leden van kansarme groepen te bevorderen, de deelname aan het lager en middelbaar onderwijs in die groepen te vergroten en het aanbod van omscholingsprogramma's te ontwikkelen met het oog op verbetering van de situatie van die kansarmen op de arbeidsmarkt; de discriminatie van etnische of taalminderheden (en vooral van de Roma) te bestrijden door daartoe maatregelen te nemen in zowel de overheids- als de privésector.

- Promoting social inclusion by providing integrated socio-economic support to the members of socially disadvantaged communities, increasing their participation in basic and secondary education and expanding the range of re-training programmes to improve their labour market situation. Combating discrimination against ethnic or language minorities (especially the Roma) through anti-discrimination measures in both the public and private sector.




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'middelbaar sociaal-pedagogisch onderwijs' ->

Date index: 2022-10-24
w