Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Chafea
E.G.-BIC
EACEA
EACI
EAHC
EBIC
ERCEA
Easme
Europee warnemingspost voor het MKB
Europees bedrijfsinnovatiecentrum
INEA
KMIO
KMO
Klein tot middelgroot bedrijf beheren
Kleine en middelgrote industrieën
Kleine en middelgrote industriële ondernemingen
Kleine en middelgrote onderneming
Kleine tot middelgrote onderneming beheren
Middelgrote en kleine industrieën
Midden- en kleinbedrijf
REA
TEN-T EA
Uitvoerend Agentschap Europese Onderzoeksraad
Uitvoerend Agentschap Onderzoek
Uitvoerend Agentschap innovatie en netwerken
Uitvoerend Agentschap voor gezondheid en consumenten
Uitvoerend agentschap

Traduction de «middelgrote en kleine industrieën » (Néerlandais → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
kleine en middelgrote industriële ondernemingen | middelgrote en kleine industrieën | KMIO [Abbr.]

small and medium-sized industries | SMI [Abbr.] | SMIs [Abbr.]


Vereniging van middelgrote en kleine maalderijen van de EEG

Association of Small and Medium-sized Millers of the EEC


kleine en middelgrote industriële ondernemingen [ KMIO ]

small and medium industries [ small and medium-sized industries | SMI ]


kleine en middelgrote industrieën

small and medium sized industry


kleine en middelgrote onderneming [ E.G.-BIC | EBIC | Europees bedrijfsinnovatiecentrum | Europee warnemingspost voor het MKB | KMO | midden- en kleinbedrijf ]

small and medium-sized enterprises [ EBIC | European Business and Innovation Centre | European Observatory for SMEs | small and medium-sized businesses | small and medium-sized undertakings | SMEs | SMUs ]


klein tot middelgroot bedrijf beheren | kleine tot middelgrote onderneming beheren

manage a small to medium business | manage small-to-medium businesses | manage a small-to-medium business | manage SMEs


uitvoerend agentschap [ Chafea | EACEA | EACI | EAHC | Easme | ERCEA | INEA | REA | TEN-T EA | Uitvoerend Agentschap Europese Onderzoeksraad | Uitvoerend Agentschap innovatie en netwerken | Uitvoerend Agentschap Onderwijs, audiovisuele media en cultuur | Uitvoerend Agentschap Onderzoek | Uitvoerend Agentschap voor concurrentievermogen en innovatie | Uitvoerend Agentschap voor consumenten, gezondheid, landbouw en voeding | Uitvoerend Agentschap voor gezondheid en consumenten | Uitvoerend Agentschap voor het trans-Europees vervoersnetwerk | Uitvoerend Agentschap voor kleine en middelgrote ondernemingen ] ...[+++]

executive agency [ Chafea | Consumers, Health, Agriculture and Food Executive Agency | EACEA | EACI | EAHC | EASME | Education, Audiovisual and Culture Executive Agency | ERCEA | European Research Council Executive Agency | Executive Agency for Competitiveness and Innovation | Executive Agency for Health and Consumers | Executive Agency for Small and Medium-sized Enterprises | INEA | Innovation and Networks Executive Agency | REA | Research Executive Agency | TEN-T EA | Trans-European Transport Network Executive Agency ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Er wordt vooral nadruk gelegd op middelgrote en kleine bedrijven (mkb-bedrijven) en kleine midcap-ondernemingen*.

Particular emphasis is given to small- and medium-sized enterprises (SMEs) and small middle-capitalisation* companies.


Er wordt vooral nadruk gelegd op middelgrote en kleine bedrijven (mkb-bedrijven) en kleine midcap-ondernemingen*.

Particular emphasis is given to small- and medium-sized enterprises (SMEs) and small middle-capitalisation* companies.


onderzoek voor het MKB: om kleine groepen van innovatieve middelgrote of kleine bedrijven te ondersteunen bij het oplossen van gemeenschappelijke of complementaire technologische problemen.

Research for SMEs: To support small groups of innovative SMEs to solve common or complementary technological problems.


(20) De Gemeenschap stelt een vereenvoudigde en afwijkende procedure op voor aanvragen tot indiening van voorstellen en voor de afsluiting van subsidieovereenkomsten om de financiering van kleine en middelgrote door kleine of middelgrote ontwikkelingsactoren gedragen projecten te vergemakkelijken.

(2) The Community shall introduce a simplified, exceptional procedure for calls for proposals and for the conclusion of grant award agreements with a view to facilitating access to funding for micro- and mesoprojects run by small or medium-sized development players.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
49. wijst op de noodzaak om de uiteenlopende aard van de Europese lokale actoren te erkennen; merkt op dat Europa wordt gekenmerkt door een unieke multicentrische structuur bestaande uit grote, middelgrote en kleine steden en dat de meeste Europeanen in middelgrote en kleine steden wonen; meent dat het essentieel is dat maatregelen voor stedelijke gebieden verder strekken dan de klassieke grootsteden en ook in een rol voorzien voor de steden, satellietsteden en stedelijke marktplaatsen die verbonden zijn met de dominante stedelijke centra;

49. Points to the need to recognise the diverse nature of European local players; notes that Europe is distinguished by a unique multicentric structure consisting of large, medium-sized, and small towns and cities and that most Europeans live in medium-sized and small towns; considers it essential that measures for urban areas should extend beyond traditional metropolises and also allow for the role of the cities, satellite towns, and urban marketplaces linked to the leading urban centres;


5 bis. De Gemeenschap stelt een vereenvoudigde en afwijkende procedure op voor aanvragen tot indiening van voorstellen en voor de afsluiting van subsidieovereenkomsten om de financiering van kleine en middelgrote door kleine of middelgrote ontwikkelingsactoren gedragen projecten te vergemakkelijken.

(5a) The Community shall introduce a simplified, exceptional procedure for calls for proposals and for the conclusion of grant award agreements with a view to facilitating access to funding for micro- and mesoprojects run by small- or medium-sized development actors.


Ten slotte moeten er ook wereldwijd meer middelgrote en kleine ondernemingen en familiebedrijven komen, en het is noodzakelijk dat wij voor goede contacten tussen de kleine bedrijven overal ter wereld zorgen, dat wij deze bedrijven platforms bieden en dat wij onze 18 miljoen – en binnenkort 22 miljoen – middelgrote en kleine ondernemingen, die maar liefst twee derde van de werknemers in de Europese Unie aan het werk houden, helpen om wereldwijde spelers te worden, zodat wij via hen succesvol kunnen opereren op de wereldmarkt.

Ultimately, we also need many more small and medium enterprises and family enterprises around the globe. We must therefore form partnerships between small enterprises around the world, offer them platforms and provide support to our 18 million – soon to be 22 million – SMEs, which employ two-thirds of Europe’s workers, so they can become global players and through them, we become successful in the global market.


7. herinnert eraan dat de Overeenkomst in artikel 2 uitdrukkelijk de stimulering van kleine en middelgrote bedrijven als onderdeel van het EBWO-mandaat vastlegt; benadrukt de bijzondere rol van de kleine en middelgrote ondernemingen bij het creëren en behouden van opleidings- en arbeidsplaatsen; verwacht daarom dat de EBWO met een extra inspanning bijdraagt tot de versteviging van het eigen kapitaal van middelgrote en kleine ondernemingen, met name in Rusland, waar tegenwoordig slechts 10% van de werknemers in middelgrote en kleine ondernemingen werkzaa ...[+++]

7. Points out that Article 2 of the Agreement explicitly lays down the promotion of small and medium-sized businesses as part of the EBRD's mandate; emphasises the special role of small and medium-sized firms in creating and securing training places and jobs; therefore expects the EBRD to step up its involvement and thereby help to boost the capital base of such firms, especially in Russia, where only 10% of the workforce is currently employed in small and medium-sized firms;


6. Indien ondernemingen op de balansdatum boven of onder de aangegeven werknemersdrempels of financiële maxima blijven, verkrijgen, respectievelijk verliezen, zij de hoedanigheid van 'KMO', 'middelgrote onderneming', 'kleine onderneming' of 'micro-onderneming' eerst indien die omstandigheid zich gedurende twee opeenvolgende boekjaren voordoet.

6. Where, at the final balance sheet date, an enterprise exceeds or falls below the employee thresholds or financial ceilings, this is to result in its acquiring or losing the status of 'SME', 'medium-sized enterprise', 'small enterprise' or 'microenterprise' only if the phenomenon is repeated over two consecutive financial years.


De verschillende maatregelen ten gunste van middelgrote en kleine tot zeer kleine bedrijven worden voortgezet. Met name het PLATO-project combineert managementopleidingen voor het MKB met begeleiding door managers uit grote bedrijven als hulp aan de leiding van kleine en middelgrote bedrijven. Uitwisseling van ervaring en know-how zijn het doel.

The various measures for small and very small firms continued, including the PLATO project which combines a management training programme for small firms with sponsorship by managers in large firms to train managers in small firms, so facilitating the exchange of experiences and know-how.


w