11. stelt vast dat er ook nieuwe taken ontstaan door de mo
ndialisering van de logistiek, een essentieel onderdeel van het concurrentievermogen van de Europese economie; benadrukt dat bij de uitbreiding en integratie van havens de logistiek en de ontwikkeling van logistieke platforms geïntegreerd moeten worden in het Europese vervoersbeleid; steunt de ontwikkeling van een kaderstrategie voor het vrachtvervoer, moedig
t het toepassen van multimodale logistieke oplossingen en van het Europees modulair systeem, infrastructuurverbindingen
...[+++] en geavanceerde informatica aan; steunt de ontwikkeling van een kaderstrategie voor de goederenlogistiek in Europa; is van mening dat aan een dergelijke strategie de gedachte ten grondslag dient te liggen dat logistiek louter een domein is van ondernemingen en dat regulering zich derhalve dient te beperken tot het creëren van adequate raamvoorwaarden voor een efficiënt vrachtvervoer; 11. Notes that new challenges have emerged as a result of t
he globalisation of logistics, which is a key element for the competitiveness of the European economy; emphasises that European transport policy should integrate logistics with port development and integration and the development of logistics platforms; supports the development of a framework strategy for freight tra
nsport; encourages multimodal logistics solutions and the European modular system, infrastructure connections and advanced informatics; supports the developmen
...[+++]t of a framework strategy for goods transport in Europe; considers that such a strategy must be based on the view that goods transport is fundamentally a purely business undertaking and that regulation should therefore be confined to the creation of an appropriate business environment for efficient goods transport;