Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Andere nationale vertegenwoordigers ondersteunen
Gezondheidsdienst
Medische dienst
Nationale afhankelijkheid
Nationale algemeen aanvaarde boekhoudbeginselen
Nationale algemeen aanvaarde boekhoudprincipes
Nationale economie controleren
Nationale gezondheidsdienst
Nationale kernset patiëntproblemen
Nationale onafhankelijkheid
Politieke onafhankelijkheid
Toezicht houden op de nationale economie
Wet op de nationale gezondheidsdienst

Vertaling van "nationale gezondheidsdienst " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE




wet op de nationale gezondheidsdienst

National Health Service Act


nationale kernset patiëntproblemen

Problem list nursing set


gezondheidsdienst [ medische dienst ]

health service [ medical service ]




nationale onafhankelijkheid [ nationale afhankelijkheid | politieke onafhankelijkheid ]

national independence [ national dependence | political independence | Independence(ECLAS) | Secession(STW) ]


nationale algemeen aanvaarde boekhoudbeginselen | nationale algemeen aanvaarde boekhoudprincipes

national accepted accounting principles | national generally accepted accounting principle | national accounting principles which are generally accepted | national generally accepted accounting principles


andere nationale vertegenwoordigers ondersteunen | ondersteuning bieden aan andere nationale vertegenwoordigers

encourage other countries representatives | promote other countries representatives | back other national representatives | support other national representatives


nationale economie controleren | toezicht houden op de nationale economie

monitor national business | monitor national finance | monitor GDP | monitor national economy
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
* Een aantal stelsels - hoofdzakelijk die met een nationale gezondheidsdienst - is soms volledig gebaseerd op financiering uit belastingopbrengsten (NL, P, S, UK, DK, IRL).

* Some systems -- essentially those that constitute a national health system -- are financed through tax revenue; in some countries (NL, P, S UK, DK, IRL) this is their sole source of financing.


De gevolgen daarvan zullen echter niet overal gelijk zijn. In grote lijnen is het in theorie mogelijk om met systemen van het type "nationale gezondheidsdienst" de uitgaven beter te beheersen (aangezien deze per definitie uit de begroting worden gefinancierd), maar de druk van de vraag vertaalt zich in dat geval door een verlenging van de wachtlijsten [19], waarvan de lengte een afspiegeling kan zijn van de werkelijke ontoereikendheid van het aanbod.

In the case of health care systems that take the form of "national health services", it is theoretically easier to control expenditure (which is naturally budget expenditure) but the pressure of demand results in longer waiting lists [19] which can show that the supply of health care is inadequate.


Met de nieuwe Care Act in het Verenigd Koninkrijk (Engeland) zal de nationale gezondheidsdienst ingrijpend veranderen en wordt een wettelijk kader gecreëerd voor de financiering van het Better Care Fund, dat betere zorg zal bieden en plaatselijke overheden een belangrijke financiële prikkel zal geven om de gezondheids- en sociale diensten te integreren.

The new Care Act will bring major changes to the National Health Service in the United Kingdom (England) creating the legal framework for the Better Care Fund which will provide important financial incentive for local authorities to integrate health and social care services.


In de loop van 2005 en 2006 heeft het Italiaans agentschap voor geneesmiddelen (Agenzia Italiana del Farmaco, AIFA), dat is belast met de controle op het geneesmiddelenverbruik en de uitgaven voor geneesmiddelen die ten laste van de nationale gezondheidsdienst in Italië (Servizio Sanitario Nazionale, SSN) komen, maatregelen vastgesteld tot verlaging van de prijzen van geneesmiddelen, teneinde te waarborgen dat het plafond voor geneesmiddelenuitgaven die ten laste van de SSN komen, in acht werd genomen.

During 2005 and 2006, the Italian Medicines Agency (Agenzia Italiana del Farmaco, ‘the AIFA’), which is responsible for monitoring consumption of medicinal products and pharmaceutical expenditure borne by the Italian National Health Service (‘the SSN’), adopted certain measures reducing the prices of medicinal products in order to ensure compliance with the upper limit of pharmaceutical expenditure borne by the SSN.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
- National Health Service Strategic Health Authorities/(de strategische instanties voor de gezondheid van de nationale gezondheidsdienst)

- Organisatie Informatie- en communicatietechnologie OOV (ITO)/(Information and Communication Technology Organisation)


De gevolgen daarvan zullen echter niet overal gelijk zijn. In grote lijnen is het in theorie mogelijk om met systemen van het type "nationale gezondheidsdienst" de uitgaven beter te beheersen (aangezien deze per definitie uit de begroting worden gefinancierd), maar de druk van de vraag vertaalt zich in dat geval door een verlenging van de wachtlijsten [19], waarvan de lengte een afspiegeling kan zijn van de werkelijke ontoereikendheid van het aanbod.

In the case of health care systems that take the form of "national health services", it is theoretically easier to control expenditure (which is naturally budget expenditure) but the pressure of demand results in longer waiting lists [19] which can show that the supply of health care is inadequate.


* Een aantal stelsels - hoofdzakelijk die met een nationale gezondheidsdienst - is soms volledig gebaseerd op financiering uit belastingopbrengsten (NL, P, S, UK, DK, IRL).

* Some systems -- essentially those that constitute a national health system -- are financed through tax revenue; in some countries (NL, P, S UK, DK, IRL) this is their sole source of financing.


Naast maatregelen ter bevordering van een "inclusieve" arbeidsmarkt die het accent leggen op beroepsopleiding en nog meer op levenslang leren en opleiding, is in 2002 een begin gemaakt met maatregelen ter bevordering van de toegang tot de gezondheidszorg met bijzondere aandacht voor de meest achtergestelde bevolkingsgroepen, in het kader van de hervorming van de Nationale Gezondheidsdienst.

In addition to measures to promote an inclusive labour market, with the accent on vocational training and a stronger emphasis on lifelong education and training, measures to promote access to healthcare focus in particular on the most disadvantaged social groups, against the backdrop of the reform of the Portuguese National Health Service begun in 2002.


Naast maatregelen ter bevordering van een "inclusieve" arbeidsmarkt die het accent leggen op beroepsopleiding en nog meer op levenslang leren en opleiding, is in 2002 een begin gemaakt met maatregelen ter bevordering van de toegang tot de gezondheidszorg met bijzondere aandacht voor de meest achtergestelde bevolkingsgroepen, in het kader van de hervorming van de Nationale Gezondheidsdienst.

In addition to measures to promote an inclusive labour market, with the accent on vocational training and a stronger emphasis on lifelong education and training, measures to promote access to healthcare focus in particular on the most disadvantaged social groups, against the backdrop of the reform of the Portuguese National Health Service begun in 2002.


Overwegende dat een aantal wijzigingen moet worden aangebracht in de bijlagen van Verordening (EEG) nr. 574/72, zulks met name naar aanleiding van het ten gevolge van de structuurwijzigingen van de ziekteverzekering voortvloeiende uit de invoering van een nationale gezondheidsdienst in Italië,

Whereas it is necessary to make a certain number of amendments to the Annexes to Regulation (EEC) No 574/72 and in particular following structural changes in sickness insurance resulting from the introduction of a national health service in Italy,


w