Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Andere nationale vertegenwoordigers ondersteunen
Internationale kustvaart
Kleine kustvaart
Kustvaart
Loods
Loods kustvaart
Nationale afhankelijkheid
Nationale algemeen aanvaarde boekhoudbeginselen
Nationale algemeen aanvaarde boekhoudprincipes
Nationale economie
Nationale kernset patiëntproblemen
Nationale kustvaart
Nationale onafhankelijkheid
Politieke onafhankelijkheid
Registerloods
Rivierloods

Traduction de «nationale kustvaart » (Néerlandais → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
internationale kustvaart | nationale kustvaart

international coastal trade | national coastal trade




nationale kernset patiëntproblemen

Problem list nursing set


kustvaart

maritime cabotage [ coastal shipping | coastal trade ]


registerloods | rivierloods | loods | loods kustvaart

marine helmswoman | ship steersman | maritime pilot | maritime ship pilot


kustvaart

coastal traffic | coasting traffic | coastwise trafic




nationale onafhankelijkheid [ nationale afhankelijkheid | politieke onafhankelijkheid ]

national independence [ national dependence | political independence | Independence(ECLAS) | Secession(STW) ]


nationale algemeen aanvaarde boekhoudbeginselen | nationale algemeen aanvaarde boekhoudprincipes

national accepted accounting principles | national generally accepted accounting principle | national accounting principles which are generally accepted | national generally accepted accounting principles


andere nationale vertegenwoordigers ondersteunen | ondersteuning bieden aan andere nationale vertegenwoordigers

encourage other countries representatives | promote other countries representatives | back other national representatives | support other national representatives
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
(13 bis) Om de emissies uit de voornaamste bronnen te verminderen dienen de nationale programma's ter beperking van de luchtverontreiniging maatregelen te omvatten voor alle betrokken sectoren, met inbegrip van de landbouw, de industrie, het wegvervoer, niet voor de weg bestemde verplaatsbare machines, de binnenscheepvaart en de nationale kustvaart, huisverwarming en oplosmiddelen.

(13a) In order to reduce emissions from the main contributors, national air pollution control programmes should include measures applicable to all relevant sectors, including agriculture, industry, road transport, non-road mobile machinery, inland and domestic shipping, domestic heating and solvents.


(13 bis) Om de emissies uit de voornaamste bronnen te verminderen dienen de nationale programma's ter beperking van de luchtverontreiniging maatregelen te omvatten voor alle betrokken sectoren, met inbegrip van de landbouw, de industrie, het wegvervoer, niet voor de weg bestemde verplaatsbare machines, de binnenscheepvaart en de nationale kustvaart, huisverwarming en oplosmiddelen.

(13a) In order to reduce emissions from the main contributors, national air pollution control programmes should include measures applicable to all relevant sectors, including agriculture, industry, road transport, non-road mobile machinery, inland and domestic shipping, domestic heating and solvents.


98. verzoekt de Commissie in het bijzonder rekening te houden met de noodzaak van het verplaatsen van het vracht- en personenvervoer naar meer duurzame en efficiënte vormen van vervoer, waarbij een efficiënte co-modaliteit in acht moet worden genomen; is van mening dat bij de komende herziening van de TEN-T-richtsnoeren oplossingen moeten worden gevonden voor de interoperabiliteit tussen nationale en grensoverschrijdende spoorwegstelsels en dat er voorwaarden aan de EU-uitgaven moeten worden gesteld om een werkelijk gezamenlijk Europees spoorwegbeleid te kunnen verwezenlijken, en dat ervoor moet worden gezorgd dat meer gebruik wordt gemaakt van b ...[+++]

98. Calls on the Commission to take into account, in particular, the need to shift freight and passenger flows towards more sustainable and efficient transport flows while providing efficient co-modality; considers that the upcoming revision of the TEN-T guidelines needs to find solutions to the interoperability between national as well as cross-border railway systems and introduce conditionality on EU expenditure in order to achieve a genuine Single European Railway policy, and to ensure greater use of inland waterway and short sea shipping;


97. verzoekt de Commissie in het bijzonder rekening te houden met de noodzaak van het verplaatsen van het vracht- en personenvervoer naar meer duurzame en efficiënte vormen van vervoer, waarbij een efficiënte co-modaliteit in acht moet worden genomen; is van mening dat bij de komende herziening van de TEN-T-richtsnoeren oplossingen moeten worden gevonden voor de interoperabiliteit tussen nationale en grensoverschrijdende spoorwegstelsels en dat er voorwaarden aan de EU-uitgaven moeten worden gesteld om een werkelijk gezamenlijk Europees spoorwegbeleid te kunnen verwezenlijken, en dat ervoor moet worden gezorgd dat meer gebruik wordt gemaakt van b ...[+++]

97. Calls on the Commission to take into account, in particular, the need to shift freight and passenger flows towards more sustainable and efficient transport flows while providing efficient co-modality; considers that the upcoming revision of the TEN-T guidelines needs to find solutions to the interoperability between national as well as cross-border railway systems and introduce conditionality on EU expenditure in order to achieve a genuine Single European Railway policy, and to ensure greater use of inland waterway and short sea shipping;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
98. verzoekt de Commissie in het bijzonder rekening te houden met de noodzaak van het verplaatsen van het vracht- en personenvervoer naar meer duurzame en efficiënte vormen van vervoer, waarbij een efficiënte co-modaliteit in acht moet worden genomen; is van mening dat bij de komende herziening van de TEN-T-richtsnoeren oplossingen moeten worden gevonden voor de interoperabiliteit tussen nationale en grensoverschrijdende spoorwegstelsels en dat er voorwaarden aan de EU-uitgaven moeten worden gesteld om een werkelijk gezamenlijk Europees spoorwegbeleid te kunnen verwezenlijken, en dat ervoor moet worden gezorgd dat meer gebruik wordt gemaakt van b ...[+++]

98. Calls on the Commission to take into account, in particular, the need to shift freight and passenger flows towards more sustainable and efficient transport flows while providing efficient co-modality; considers that the upcoming revision of the TEN-T guidelines needs to find solutions to the interoperability between national as well as cross-border railway systems and introduce conditionality on EU expenditure in order to achieve a genuine Single European Railway policy, and to ensure greater use of inland waterway and short sea shipping;


Het concept is in december 2007 voorgesteld aan de nationale contactpunten voor de kustvaart, in april 2008 aan de directeurs voor de scheepvaart en werd in maart 2007 en april 2008 toegelicht tijdens seminars.

The concept had been presented to the national Focal Points for SSS in December 2007, to the Maritime Transport Directors in April 2008, and at seminars held in March 2007 and April 2008, attracting nothing but positive comments.


a) het waarborgen van de voortgezette kwalitatief hoogwaardige opleiding van communautaire zeelieden van alle rangen en van personeel aan de wal, door optimaal gebruik te maken van de middelen van de Lid-Staten en de communautaire instrumenten, b) ervoor te zorgen dat het zeevervoer een grotere rol speelt in de communautaire programma's voor onderzoek en ontwikkeling (EURET, MAST, MARIS ...) en dat deze programma's naar behoren onderling en met de nationale programma's worden gecoördineerd, waarbij bijzondere aandacht wordt besteed aan de noodzaak om financiële middelen zo doelmatig mogelijk te gebruiken, c) het ontwikkel ...[+++]

a) ensuring the continued high-quality training of Community seafarers of all ranks and of shore-based personnel, by making optimum use of the resources of the Member States and the Community instruments, b) ensuring that maritime transport plays an enhanced role in Community Research and Development programmes (EURET, MAST, MARIS...) and that these programmes are properly coordinated among themselves and with national programmes, paying special attention to the need to use financial resources most effectively, c) developing short-sea shipping as an environment-friendly alternative or complement to other modes of transport See also Cou ...[+++]


w