Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
NGL
Neutrale en niet-gebonden landen
Niet-deelnemend land
Niet-geassocieerd land
Niet-geassocieerd ontwikkelingsland
Niet-gebonden land
Niet-gebondenheid
X-gebonden niet-progressieve cerebellaire ataxie

Traduction de «niet-gebonden land » (Néerlandais → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous




niet-gebondenheid [ niet-gebonden land ]

non-alignment [ non-aligned country | Neutral countries(STW) ]


neutrale en niet-gebonden landen (NNA-landen)

Neutral and Non-aligned States (NNA-States)


X-gebonden niet-progressieve cerebellaire ataxie

A rare hereditary ataxia with characteristics of delayed early motor development, severe neonatal hypotonia, non-progressive ataxia and slow eye movements, presenting normal cognitive abilities and absence of pyramidal signs. Frequently patients also


X-gebonden spierdystrofie niet overwegend van 'limb-girdle'-type

X-linked muscular dystrophy not predominantly limb girdle


noodlanding tijdens landing, inzittende van niet-gemotoriseerd luchtvaartuig, met uitzondering van parachutist, gewond

Forced landing while landing, occupant of unpowered aircraft, except parachutist, injured


niet-geassocieerd land [ niet-geassocieerd ontwikkelingsland ]

non-associated country [ non-associated developing country ]


niet-deelnemend land

non-participating country [ out country | pre-in country ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
23. benadrukt dat een associatieovereenkomst of een diepe en brede vrijhandelsovereenkomst met de EU geen verband houdt met integratie in de NAVO; onderstreept in dit verband dat eventueel NAVO-lidmaatschap een kwestie is die de gemoederen verdeeld houdt, zowel in de Oekraïense samenleving als in de Europese publieke opinie; merkt op dat onder de gegeven omstandigheden de VR ervoor heeft gestemd de status van Oekraïne als niet-gebonden land op te heffen, maar vreest dat ieder initiatief ten gunste van NAVO-lidmaatschap de spanning in de wijdere regio nog zou opvoeren;

23. Emphasises that an AA or a DCFTA with the European Union is not connected to NATO integration; stresses, in this regard, that the question of NATO membership is a highly divisive issue in both Ukrainian society and European public opinion; notes that in the given circumstances the VR has voted to end Ukraine’s non-aligned status, but expresses concern that all initiatives for NATO membership would increase the tensions in the wider region;


Zij moeten daarom gebonden zijn aan strenge regels op het gebied van vertrouwelijkheid en beroepsgeheim, die echter de goede handhaving van deze richtlijn en van Verordening (EU) nr. 537/2014 of de samenwerking met de groepsauditor tijdens de uitvoering van de controle van geconsolideerde financiële overzichten, wanneer de moederonderneming in een derde land is gevestigd, niet in de weg mogen staan, mits Richtlijn 95/46/EG van het Europees Parlement en de Raad wordt nageleefd.

They should therefore be bound by strict rules on confidentiality and professional secrecy which should not, however, impede the proper enforcement of this Directive and of Regulation (EU) No 537/2014 or cooperation with the group auditor during the performance of the audit of consolidated financial statements when the parent undertaking is in a third country, provided that Directive 95/46/EC of the European Parliament and of the Council is complied with.


De deelneming van een bevoegde autoriteit van een niet-EU/EER-land kan aan een termijn gebonden zijn.

The participation of a competent authority from a non-EU/EEA country may be subject to a limited time period.


4. Van elke andere lidstaat die - of het Agentschap, dat - in de context van Eurosur informatie heeft verstrekt zonder partij te zijn bij enige van de in lid 1 bedoelde overeenkomsten of deel te nemen aan de in artikel 9, lid 2, onder ( gbis), bedoelde netwerken, is voorafgaande toestemming nodig voordat die informatie met een derde land kan worden gedeeld in het kader van de overeenkomst of het netwerk in kwestie. De lidstaten en het Agentschap zijn gebonden door het verzoek die informatie niet uit te wisselen met het betrokken derde ...[+++]

4. Prior approval of any other Member State or of the Agency, which provided information in the context of EUROSUR and which is not part of any of the agreements referred to in paragraph 1 and of the networks referred to in point (ga) of paragraph 2 of Article 9 , shall be required before that information can be shared with any third country under that agreement or network; The Member States and the Agency shall be bound by the request not to exchange that information with the third country concerned.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Financiering van onderzoekers is niet gebonden aan een bepaald land of instituut.

Funding to researchers is portable across borders and institutes.


7. is van oordeel dat het op de markt brengen in de EU van alternatieve fondsen door ondernemingen met een zetel in een derde land moet worden gebonden aan de voorwaarde dat het desbetreffende derde land zich houdt aan de normen voor goed bestuur in belastingzaken, waaronder het daadwerkelijk in praktijk brengen van het beginsel van de automatische uitwisseling van informatie op basis van wettelijk bindende voorschriften; benadrukt met name het feit dat de vooruitgang die op internationale fora als de OESO en de G-20 met betrekking tot normen op het gebi ...[+++]

7. Considers that the marketing in the EU of alternative funds domiciled in a third country must be conditional on that third country complying with good tax governance standards, including the effective implementation, on the basis of legally binding rules, of the principle of automatic exchange of information; stresses in particular that progress made on tax governance standards within international forums such as the OECD and the G-20 should not prevent the European Union from applying higher standards;


7. is van oordeel dat het op de markt brengen in de EU van alternatieve fondsen door ondernemingen met een zetel in een derde land moet worden gebonden aan de voorwaarde dat het desbetreffende derde land zich houdt aan de normen voor goed bestuur in belastingzaken, waaronder het daadwerkelijk in praktijk brengen van het beginsel van de automatische uitwisseling van informatie op basis van wettelijk bindende voorschriften; benadrukt met name het feit dat de vooruitgang die op internationale fora als de OESO en de G-20 met betrekking tot normen op het gebi ...[+++]

7. Considers that the marketing in the EU of alternative funds domiciled in a third country must be conditional on that third country complying with good tax governance standards, including the effective implementation, on the basis of legally binding rules, of the principle of automatic exchange of information; stresses in particular that progress made on tax governance standards within international forums such as the OECD and the G-20 should not prevent the European Union from applying higher standards;


7. is van oordeel dat het op de markt brengen in de EU van alternatieve fondsen door ondernemingen met een zetel in een derde land moet worden gebonden aan de voorwaarde dat het desbetreffende derde land zich houdt aan de normen voor goed bestuur in belastingzaken, waaronder het daadwerkelijk in praktijk brengen van het beginsel van de automatische uitwisseling van informatie op basis van wettelijk bindende voorschriften; benadrukt met name het feit dat de vooruitgang die op internationale fora als de OESO en de G-20 met betrekking tot normen op het gebi ...[+++]

7. Considers that the marketing in the EU of alternative funds domiciled in a third country must be conditional on that third country complying with good tax governance standards, including the effective implementation, on the basis of legally binding rules, of the principle of automatic exchange of information; stresses in particular that progress made on tax governance standards within international forums such as the OECD and the G-20 should not prevent the European Union from applying higher standards;


In andere gevallen dient de invoer evenwel enkel te worden toegestaan indien het land van uitvoer gebonden is door een bilaterale of multilaterale overeenkomst of regeling die verenigbaar is met de wetgeving van de Gemeenschap en in overeenstemming is met artikel 11 van het Verdrag van Bazel, behalve indien dit in crisissituaties, tijdens operaties voor het tot stand brengen of handhaven van vrede of tijdens oorlogssituaties, niet mogelijk is.

In other cases, however, imports should be allowed only if the exporting country is bound by a bilateral or multilateral agreement or arrangement compatible with Community legislation and in accordance with Article 11 of the Basel Convention, except when this is not possible during situations of crisis, peacemaking, peacekeeping or war.


Wat betreft de mogelijkheid die Oostenrijk in artikel 18, lid 2, van het Tweede Protocol wordt geboden om gedurende vijf jaar niet gebonden te zijn door de artikelen 3 en 4 van dat protocol, heeft dit land zijn verklaring [64] bevestigd dat het binnen dezelfde periode zal voldoen aan de verplichtingen van de artikelen 8 en 9 van het kaderbesluit.

With reference to the possibility afforded to it in Article 18(2) of the second Protocol not to be bound by Articles 3 and 4 of that Protocol for five years, Austria has confirmed its declaration [64] that it will fulfil its obligations under Articles 8 and 9 of the framework Decision within the same period.




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'niet-gebonden land' ->

Date index: 2024-04-14
w