Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
BIS
Bureau voor Inlichtingen en Veiligheid
Cryptoanalist
Medewerker ontcijfering
Medewerkster ontcijfering
Officier inlichtingen en veiligheid
Tsjechische veiligheidsdienst

Traduction de «officier inlichtingen en veiligheid » (Néerlandais → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
medewerker ontcijfering | medewerkster ontcijfering | cryptoanalist | officier inlichtingen en veiligheid

communications locator | signal intelligence voice interceptor | communications interceptor | intelligence communications interceptor


Bureau voor Inlichtingen en Veiligheid | Tsjechische veiligheidsdienst | BIS [Abbr.]

Czech secret service | Security Information Service | BIS [Abbr.]


Communautair systeem voor snelle uitwisseling van inlichtingen over bepaalde,mogelijk de gezondheid en de veiligheid van de consument in gevaar brengende produkten

Community system for the exchange of information in respect of certain products which may jeopardize consumers'health or safety
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
39. wenst dat het herziene beleid steun biedt aan partnerlanden bij het opbouwen van een solide staatsbestel voor het omgaan met veiligheidsvraagstukken, zoals doeltreffende wetshandhaving, terrorisme en georganiseerde misdaad, inlichtingen en veiligheid, waaronder cyberveiligheid, die moet worden ontwikkeld met volledige eerbiediging van de mensenrechten en gepaard moet gaan met grondige democratische controle door het parlement; wijst erop dat de EU zich moet inzetten op gebieden als de hervorming van de veiligheidssector (SSR) en ...[+++]

39. Calls for the revised policy to support partner countries in building proper state structures to deal with security issues, such as effective law enforcement, terrorism and organised crime, and intelligence and security, including cybersecurity, which should be developed on the basis of full respect of human rights and accompanied by proper parliamentary democratic control; stresses that the EU should engage in areas such as security sector reform (SSR), and, in post-conflict situations, in disarmament, demobilisation and reintegration (DDR); calls on the EU to focus on capacity-building for border control on the part of the partne ...[+++]


39. wenst dat het herziene beleid steun biedt aan partnerlanden bij het opbouwen van een solide staatsbestel voor het omgaan met veiligheidsvraagstukken, zoals doeltreffende wetshandhaving, terrorisme en georganiseerde misdaad, inlichtingen en veiligheid, waaronder cyberveiligheid, die moet worden ontwikkeld met volledige eerbiediging van de mensenrechten en gepaard moet gaan met grondige democratische controle door het parlement; wijst erop dat de EU zich moet inzetten op gebieden als de hervorming van de veiligheidssector (SSR) en ...[+++]

39. Calls for the revised policy to support partner countries in building proper state structures to deal with security issues, such as effective law enforcement, terrorism and organised crime, and intelligence and security, including cybersecurity, which should be developed on the basis of full respect of human rights and accompanied by proper parliamentary democratic control; stresses that the EU should engage in areas such as security sector reform (SSR), and, in post-conflict situations, in disarmament, demobilisation and reintegration (DDR); calls on the EU to focus on capacity-building for border control on the part of the partne ...[+++]


38. wenst dat het herziene beleid steun biedt aan partnerlanden bij het opbouwen van een solide staatsbestel voor het omgaan met veiligheidsvraagstukken, zoals doeltreffende wetshandhaving, terrorisme en georganiseerde misdaad, inlichtingen en veiligheid, waaronder cyberveiligheid, die moet worden ontwikkeld met volledige eerbiediging van de mensenrechten en gepaard moet gaan met grondige democratische controle door het parlement; wijst erop dat de EU zich moet inzetten op gebieden als de hervorming van de veiligheidssector (SSR) en ...[+++]

38. Calls for the revised policy to support partner countries in building proper state structures to deal with security issues, such as effective law enforcement, terrorism and organised crime, and intelligence and security, including cybersecurity, which should be developed on the basis of full respect of human rights and accompanied by proper parliamentary democratic control; stresses that the EU should engage in areas such as security sector reform (SSR), and, in post-conflict situations, in disarmament, demobilisation and reintegration (DDR); calls on the EU to focus on capacity-building for border control on the part of the partne ...[+++]


met de veiligheids-, beveiligings-, inlichtingen- en risicobeoordelingsdiensten, met inbegrip van de nationale veiligheids-en beveiligingsinstanties, van lidstaten, derde landen, en internationale organisaties en organen in verband met alle kwesties die gevolgen hebben voor de beveiliging en veiligheid in het Parlement.

with the security, safety, intelligence and threat assessment services, including national security and safety authorities, of Member States, of third countries and of international organisations and bodies on all issues affecting security and safety in Parliament.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Een dergelijk centrum zou strikt binnen het juridische mandaat van Europol werken, en geen impact hebben op de exclusieve bevoegdheid van de lidstaten voor het waarborgen van de nationale veiligheid, noch op de rol van het EU-centrum voor de analyse van inlichtingen (IntCen) wat de op inlichtingen gebaseerde beoordeling van de terroristische dreiging betreft.

Such a Centre would operate strictly within the legal mandate of Europol, and would not affect Member States' sole responsibility for safeguarding national security, nor the role of the EU Intelligence Analysis Centre (INTCEN) in the area of intelligence-based assessment of the terrorist threat.


– Het "argument inzake inlichtingen/nationale veiligheid": geen EU-bevoegdheid

The ‘Intelligence/national security argument’: no EU competence


6. beklemtoont dat de Euro-Atlantische en in ruimere zin de internationale veiligheid gekoppeld is aan de toekomst van Afghanistan als een vredelievend en democratisch land, dat de mensenrechten in ere houdt en gevrijwaard is van de dreiging van het terrorisme; is dan ook ingenomen met de overtuigende en blijvende inzet van de NAVO in Afghanistan, zoals wordt onderstreept in de nieuwe strategische visie van de ISAF, en met de alomvattende aanpak van de internationale gemeenschap, waarin civiele en militaire inspanningen samenkomen, zoals de EU-politiemissie die onderdeel is van de EU-inzet in Afghanistan en een gecoördineerde EU-benader ...[+++]

6. Underlines that Euro-Atlantic and wider international security is closely tied to Afghanistan’s future as a peaceful, democratic state that is respectful of human rights and free from the threat of terrorism; welcomes, therefore, NATO’s firm and long-term commitment to Afghanistan as underlined in ISAF’s ‘New Strategic Vision’, as well as the comprehensive approach by the international community, bringing together civilian and military efforts, including the EU Police Mission, which is part of the overall EU commitment to Afghanistan and of a coordinated EU approach that includes local political guidance provided by the EU Special Representative and a reconstruction effort managed inter alia through the Commission; finds it regrettable ...[+++]


De uitwisseling van informatie en inlichtingen over criminaliteit en strafbare activiteiten vormt de grondslag voor samenwerking inzake rechtshandhaving in de Unie ten behoeve van de algemene doelstelling de veiligheid van de burgers van de Unie te vergroten.

Exchange of information and intelligence on crime and criminal activities is the basis for law enforcement cooperation in the Union serving the overall objective of improving the safety of the Union's citizens.


9. Op dit beleidsterrein moet een “Europees model voor criminele inlichtingen” worden ontwikkeld, dat moet zorgen voor: coherente met inlichtingen verband houdende maatregelen, producten en diensten van nationale en EU-instanties die actief zijn op het gebied van justitie, vrijheid en veiligheid; de synchronisatie van nationale dreigingsanalyses (met behulp van een gemeenschappelijke methodologie en op basis van sectorale kwetsbaarheidsstudies); de productie van kwantitatieve en kwalitatieve informatie door de particuliere sector en ...[+++]

9. Within this policy, a ‘European Criminal Intelligence Model’ should be developed to address issues such as coherent intelligence actions products and services of national and EU bodies active in the domain of Justice, Freedom and Security, the synchronisation of national threat assessments based on a common methodology, underpinned by sectoral vulnerability studies, the production of quantitative and qualitative information by the private sector and other relevant data from evolving European crime statistics.


het verzamelen en ter beschikking stellen van inlichtingen betreffende veiligheid en gezondheid van en naar niet-EU-landen en internationale organisaties, waaronder de Wereldgezondheidsorganisatie (WGO), de Internationale Arbeidsorganisatie (IAO), de Pan American Health Organisation (PAHO) en de Internationale Maritieme Organisatie (IMO).

collect and make available information on safety and health matters from and to non-EU countries and international organisations including the World Health Organisation (WHO), the International Labour Organisation (ILO), the Pan American Health Organisation (PAHO), the International Maritime Organisation (IMO)




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'officier inlichtingen en veiligheid' ->

Date index: 2023-08-30
w