Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Bureau voor Grote Ongevallen
Bureau voor risico's van grote ongevallen
Omgaan met grote incidenten
Omgaan met grote ongevallen
Omgaan met ongevallen

Traduction de «omgaan met grote ongevallen » (Néerlandais → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
omgaan met grote incidenten | omgaan met grote ongevallen

handle major incidents | respond to major incidents | manage hazardous incidents | manage major incidents




Bureau voor risico's van grote ongevallen

Major-Accident Hazards Bureau | MAHB [Abbr.]


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Věra Jourová, commissaris voor Justitie, Consumentenzaken en Gendergelijkheid: "In de wereld van vandaag zal de manier waarop we met gegevens omgaan, in grote mate onze economische toekomst en persoonlijke veiligheid bepalen.

Vĕra Jourová, Commissioner for Justice, Consumers and Gender Equality, added:" In today's world, the way we handle data will determine to a large extent our economic future and personal safety.


De werkingssfeer van deze richtlijn zou echter moeten worden uitgebreid teneinde nieuwe activiteiten te omvatten zoals ongevallen in mijnen of met pijplijnen. Uit recent onderzoek [20] blijkt dat de lidstaten de controle van risico's van grote ongevallen met pijplijnen op een zeer uiteenlopende wijze regelen en dat er op dit gebied nog grote leemten zijn.

Recent studies [20] indicate that there is a large variation in the degree to which Member States cover the control of major accident hazards arising from pipelines and that there are important gaps to be filled.


Exploitanten moeten ervoor zorgen dat zij toegang hebben tot voldoende fysieke, personele en financiële middelen om grote ongevallen te voorkomen en de gevolgen van dergelijke ongevallen tot een minimum te beperken.

Operators should ensure they have access to sufficient physical, human and financial resources to prevent major accidents and limit the consequences of such accidents.


Daar de doestelling van deze richtlijn, namelijk het vaststellen van minimumvereisten ter voorkoming van grote ongevallen in offshore olie- en gasactiviteiten en het tot een minimum beperken van de gevolgen van dergelijke ongevallen, niet voldoende door de lidstaten kan worden verwezenlijkt, en derhalve, in verband met de omvang en de gevolgen van het overwogen optreden, beter op het niveau van de Unie kan worden verwezenlijkt, kan ...[+++]

Since the objective of this Directive, namely establishing minimum requirements for preventing major accidents in offshore oil and gas operations and limiting the consequences of such accidents, cannot be sufficiently achieved by the Member States and can therefore, by reason of the scale and effects of the proposed action, be better achieved at Union level, the Union may adopt measures, in accordance with the principle of subsidiarity as set out in Article 5 of the Treaty on European Union.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
De risico-evaluaties en de regelingen voor het voorkomen van grote ongevallen moeten duidelijk beschreven worden in het rapport inzake grote gevaren.

The risk assessments and arrangements for major accident prevention should be clearly described and compiled in the report on major hazards.


Krachtens de richtlijn moeten exploitanten van vestigingen waar gevaarlijke stoffen aanwezig zijn, hun activiteiten aanmelden en een beleid ter voorkoming van grote ongevallen vaststellen.

Under the Directive, operators of establishments where hazardous substances are present must notify their activities and establish a major accident prevention policy.


Het is een grote stap vooruit in de richting van een betere preventie van maritieme ongevallen en een grotere verantwoordelijkheid van alle actoren van de sector”, aldus vicevoorzitter Tajani.

It is a significant step towards improved prevention of maritime accidents and increased accountability of all the operators in the sector", said Commission Vice-President Tajani".


Een brede toepassing van ESC kan niet alleen het aantal verkeersslachtoffers terugbrengen, maar ook de files als gevolg van ongevallen met grote voertuigen beperken; geavanceerde noodremsystemen (AEBS) op grote voertuigen, waarbij sensoren de bestuurder waarschuwen wanneer de voorganger te dicht wordt genaderd en in bepaalde situaties het noodremsysteem in werking wordt gesteld om een botsing te voorkomen of de gevolgen ervan te b ...[+++]

As well as saving casualties, the widespread use of ESC in vehicles could significantly reduce the traffic congestion caused by accidents involving large vehicles. Advance Emergency Braking (AEBS) on large vehicles employing sensors to alert the driver when a vehicle is too close to the vehicle in front and, in certain situations, apply emergency braking to prevent or reduce the consequences of a collision (from 2013). Lane Departure Warning (LDW) Systems on large vehicles to assist drivers by warning them when their vehicle is in danger of leaving the lane unintentionally, mainly due to lack of driver attention (from 2013). In addition, ...[+++]


Voor de volgende aspecten werden richtsnoeren gegeven voor de verdere besprekingen : - toepassingsgebied (een zeer grote meerderheid van de delegaties steunt de nieuwe benadering waarbij het begrip "bedrijf" in het toepassingsgebied wordt opgenomen) ; - beleid ter preventie van zware ongevallen (alle delegaties steunen het voorstel dat er voor alle soorten bedrijven geldende basisvoorschriften worden opgesteld betreffende het beleid ter preventie van zware ongevallen) ; - beheersing van de verstedelijking ...[+++]

Guidelines were established for further work on the following aspects: - scope (the vast majority of delegations supported the new approach, which introduced the idea of establishment into the scope); - major-accident prevention policy (all delegations supported the proposal that basic rules be laid down, applicable to all types of establishment, relating to the major-accident prevention policy); - control of town planning (the introduction of provisions concerning town planning in the vicinity of sites at risk is recognized as necessary if confined to broad guidelines); - notification of accidents (a large majority of delegations felt that common criteri ...[+++]


Achtergrond De mate waarin een luchtvaartmaatschappij financieel verantwoordelijk kan worden gesteld voor de compensatie van passagiers bij ongevallen, is tot op heden in grote trekken geregeld in het Verdrag van Warschau van 1929 tot het brengen van eenheid in enige bepalingen inzake het internationale luchtvervoer en andere instrumenten, die als geheel in het algemeen worden aangeduid als de regeling van Warschau.

Background The extent to which an air carrier may be held financially responsible for compensating passengers in case of accident has up to now been broadly governed by the 1929 Warsaw Convention for the Unification of Certain Rules Relating to International Carriage by Air and other instruments, which together are generally referred to as the Warsaw System.




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'omgaan met grote ongevallen' ->

Date index: 2022-05-29
w