FUNDAMENTELE PRINCIPES Voor de toepassing, in de context van de luchtvaartsector, van artikel 92, lid 3, onder c) van het Verdrag en artikel 61, lid 3, onder c van de EER- Overeenkomst, heeft de Commissie bepaalde criteria vastgesteld, waaraan moet worden voldaan: (1) de steunmaatregelen moeten deel uitmaken van een uitgebreid herstructureringsprogramma, waardoor de maatschappij in staat wordt gesteld weer levensvatbaar te worden zonder verdere steun; (2) de steunma
atregelen moeten de laatste zijn in overeenstemming met het communautaire recht; dit betekent dat een luchtvaartmaatschap
pij die steun heeft ...[+++]ontvangen, geen verdere steun zal mogen ontvangen, behalve onder buitengewone omstandigheden, onvoorzien en buiten de schuld van de maatschappij (3) indien nodig moet de capaciteit worden verkleind; (4) de steunmaatregelen en het daarmee samenhangend programma mogen in geen geval tot doel hebben de capaciteit te vergroten ten nadele van andere luchtvaartmaatschappijen in de EER; (5) de regering mag niet om niet-commerciële redenen in het management van de onderneming ingrijpen; (6) de steun mag alleen worden gebruikt voor de doelstellingen van het herstructureringsprogramma en moet in verhouding staan tot de behoeften van de maatschappij.FUNDAMENTAL PRINCIPLES For the application of Article 92(3)(c) of the Treaty and Article 61(3)(c) of the EEA Agreement in the sectoral context of aviation, the Commission has defined certain criteria which have to be met. In short: (1) the aid shall be part of a comprehensive restructuration programme enabling the company to regain viability without further aid; (2) t
he aid shall be the last one in conformity with Community law; this implies that an air carrier having received aid, will not be allowed further aid unless under exceptional circumstances, unforeseeable and external to the company (3) capacity reductions have to be include
...[+++]d, if necessary; (4) the aid and the related programme do not in any case aim at increasing capacity to the detriment of other EEA carriers; (5) the Government must not interfere in the management of the company for non commercial reasons; (6) The aid must only be used for the purposes of the restructuring programme and must not be disproportioned to its needs.