Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
'haltlose' type
Amoreel
Antisociaal
Asociaal
DG EuropeAid Ontwikkeling en Samenwerking
DG Internationale Samenwerking en Ontwikkeling
DG Ontwikkeling
Directoraat-generaal Ontwikkeling
Excentriek
Expansief paranoïd
Fanatiek
Gespleten persoonlijkheid
Gezamenlijke ontwikkeling
HDI
Index van de menselijke ontwikkeling
Meervoudige persoonlijkheid
Menselijke ontwikkeling
Multipele persoonlijkheid
Narcistisch
Neventerm
Onrijp
Ontwikkeling van de persoonlijkheid
Ontwikkeling van het individu
Ontwikkelingshulp
Paranoïd
Passief-agressief
Persoonlijke ontwikkeling
Psychoneurotisch
Psychopathisch
Querulant
Schizofrenie
Sensitief paranoïd
Sociopathisch
Steun aan ontwikkelingslanden

Traduction de «ontwikkeling van de persoonlijkheid » (Néerlandais → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
persoonlijke ontwikkeling [ ontwikkeling van de persoonlijkheid | ontwikkeling van het individu ]

personal development [ self-improvement ]


persoonlijkheid, persoonlijkheidsstoornis | excentriek | persoonlijkheid, persoonlijkheidsstoornis | 'haltlose' type | persoonlijkheid, persoonlijkheidsstoornis | onrijp | persoonlijkheid, persoonlijkheidsstoornis | narcistisch | persoonlijkheid, persoonlijkheidsstoornis | passief-agressief | persoonlijkheid, persoonlijkheidsstoornis | psychoneurotisch

Personality (disorder):eccentric | haltlose type | immature | narcissistic | passive-aggressive | psychoneurotic


Omschrijving: Een persoonlijkheidsstoornis die wordt gekenmerkt door veronachtzaming van sociale plichten en botte onverschilligheid voor de gevoelens van anderen. Er bestaat een uitgesproken verschil tussen het gedrag en de heersende sociale normen. Het gedrag kan niet gemakkelijk worden bijgestuurd door slechte ervaringen, inclusief bestraffing. Er bestaat een geringe frustratietolerantie en een lage agressiedrempel, onder meer leidend tot geweld; er is een neiging de schuld bij anderen te leggen of geloofwaardig klinkende rationalisaties te geven voor het gedrag waardoor de betrokkene in conflict komt met de gemeenschap. | Neventerm: ...[+++]

Definition: Personality disorder characterized by disregard for social obligations, and callous unconcern for the feelings of others. There is gross disparity between behaviour and the prevailing social norms. Behaviour is not readily modifiable by adverse experience, including punishment. There is a low tolerance to frustration and a low threshold for discharge of aggression, including violence; there is a tendency to blame others, or to offer plausible rationalizations for the behaviour bringing the patient into conflict with society. | Personality (disorder):amoral | antisocial | asocial | psychopathic | sociopathic


Omschrijving: Een persoonlijkheidsstoornis die wordt gekenmerkt door buitensporige gevoeligheid voor tegenslagen, afwezigheid van vergevensgezindheid bij beledigingen; achterdocht en een neiging om ervaringen te vertekenen door neutrale of vriendelijke bejegening van anderen uit te leggen als vijandig of laatdunkend; herhaaldelijke, ongerechtvaardigde verdenkingen aangaande de seksuele trouw van de echtgeno(o)t(e) of de seksuele partner; en een strijdlustig en hardnekkig gevoel voor eigen rechten. Er kan een neiging bestaan tot ziekelijke jalouzie of een buitensporig gevoel van belangrijkheid en er is dikwijls een overmatig 'ik-mij-mi ...[+++]

Definition: Personality disorder characterized by excessive sensitivity to setbacks, unforgiveness of insults; suspiciousness and a tendency to distort experience by misconstruing the neutral or friendly actions of others as hostile or contemptuous; recurrent suspicions, without justification, regarding the sexual fidelity of the spouse or sexual partner; and a combative and tenacious sense of personal rights. There may be excessive self-importance, and there is often excessive self-reference. | Personality (disorder):expansive paranoid | fanatic | querulant | paranoid | sensitive paranoid


meervoudige persoonlijkheid | multipele persoonlijkheid

multiple personality




menselijke ontwikkeling [ HDI | index van de menselijke ontwikkeling ]

human development [ HDI | human development index | Development indicator(STW) ]


ontwikkelingshulp [ gezamenlijke ontwikkeling | steun aan ontwikkelingslanden ]

development aid [ aid to developing countries | co-development | Development aid policy(ECLAS) ]


DG EuropeAid Ontwikkeling en Samenwerking | DG Internationale Samenwerking en Ontwikkeling | Directoraat-generaal EuropeAid Ontwikkeling en Samenwerking | directoraat-generaal Internationale Samenwerking en Ontwikkeling

DG Development and Cooperation — EuropeAid | DG International Cooperation and Development | Directorate-General for Development and Cooperation — EuropeAid | Directorate-General for International Cooperation and Development | EuropeAid | EuropeAid Development and Cooperation DG | EuropeAid Development and Cooperation Directorate-General


DG Ontwikkeling | directoraat-generaal Ontwikkeling | Directoraat-generaal Ontwikkeling en betrekkingen met de staten in Afrika, het Caribisch gebied en de Stille Oceaan

Development DG | Directorate-General for Development and Relations with African, Caribbean and Pacific States
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
De prijsuitreiking zal op 14 januari 2015 in Groningen plaatsvinden tijdens het Eurosonic Noorderslagfestival en zal worden gepresenteerd door tv-persoonlijkheid en muzikant Jools Holland.

The winners will receive their awards in a ceremony hosted by TV personality and musician Jools Holland at the Eurosonic Noorderslag festival in Groningen, Netherlands, on January 14, 2015.


J. overwegende dat een familiale omgeving een kader is dat bevorderlijk is voor de bescherming van de rechten van het kind, waarborging van de gezonde ontwikkeling van zijn persoonlijkheid, de ontwikkeling van zijn capaciteiten en de verwerving van de kennis die voor de uitoefening van zijn rechten en het aanleren van zijn plichten nodig is, en dat dus alles in het werk moet worden gesteld om gezinnen te helpen door middel van adequaat overheidsbeleid, maar dat alle kinderen met in begrip van wezen, daklozen en vluchtelingen bij het ontbreken van een dergelijk kader overeenkomstig de VN-Conventie over de rechten van het kind moeten kunn ...[+++]

J. whereas the family environment provides a favourable framework for protecting children's rights, ensuring the healthy development of their personalities, developing their skills and enabling them to acquire the necessary knowledge to exercise their rights and become aware of their duties, and, consequently, every effort must be made to support families by means of appropriate public policies, but whereas, in the absence of such a framework, all children, including orphans, the homeless and refugees should, in accordance with the UN Convention on the Rights of the Child, have access to protection within a replacement framework that al ...[+++]


J. overwegende dat een familiale omgeving een kader is dat bevorderlijk is voor de bescherming van de rechten van het kind, waarborging van de gezonde ontwikkeling van zijn persoonlijkheid, de ontwikkeling van zijn capaciteiten en de verwerving van de kennis die voor de uitoefening van zijn rechten en het aanleren van zijn plichten nodig is, en dat dus alles in het werk moet worden gesteld om gezinnen te helpen door middel van adequaat overheidsbeleid, maar dat alle kinderen met in begrip van wezen, daklozen en vluchtelingen bij het ontbreken van een dergelijk kader overeenkomstig de VN-Conventie over de rechten van het kind moeten kunn ...[+++]

J. whereas the family environment provides a favourable framework for protecting children's rights, ensuring the healthy development of their personalities, developing their skills and enabling them to acquire the necessary knowledge to exercise their rights and become aware of their duties, and, consequently, every effort must be made to support families by means of appropriate public policies, but whereas, in the absence of such a framework, all children, including orphans, the homeless and refugees should, in accordance with the UN Convention on the Rights of the Child, have access to protection within a replacement framework that al ...[+++]


J. overwegende dat een familiale omgeving een kader is dat bevorderlijk is voor de bescherming van de rechten van het kind, waarborging van de gezonde ontwikkeling van zijn persoonlijkheid, de ontwikkeling van zijn capaciteiten en de verwerving van de kennis die voor de uitoefening van zijn rechten en het aanleren van zijn plichten nodig is, en dat dus alles in het werk moet worden gesteld om gezinnen te helpen door middel van adequaat overheidsbeleid, maar dat alle kinderen met in begrip van wezen, daklozen en vluchtelingen bij het ontbreken van een dergelijk kader overeenkomstig de VN-Conventie over de rechten van het kind moeten kunne ...[+++]

J. whereas the family environment provides a favourable framework for protecting children's rights, ensuring the healthy development of their personalities, developing their skills and enabling them to acquire the necessary knowledge to exercise their rights and become aware of their duties, and, consequently, every effort must be made to support families by means of appropriate public policies, but whereas, in the absence of such a framework, all children including orphans, the homeless and refugees should, in accordance with the UN Convention on the Rights of the Child, have access to protection within a replacement framework that allo ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
G. overwegende dat de belangrijkste factoren die bijdragen tot jeugddelinquentie de volgende zijn: een gebrek aan referentiepunten, gebrek aan communicatie en overdracht van passende modellen binnen het gezin, vaak vanwege afwezigheid van de ouders, psycho-pathologische problemen als gevolg van fysiek geweld of seksueel misbruik door personen in de directe omgeving, tekortkomingen in de onderwijssystemen ten aanzien van de overdracht van sociale waarden, armoede, werkloosheid, sociale uitsluiting en racisme; overwegende dat er nog andere doorslaggevende factoren zijn, zoals de duidelijke neiging tot nabootsing die jonger ...[+++]

G. whereas the main factors contributing to juvenile delinquency are a lack of structures, communication and appropriate models within the family, often as a result of parental absence, psychopathological problems associated with physical and sexual abuse by people within the family environment, the failure of education systems to pass on social values, poverty, unemployment, social exclusion and racism; whereas additional significant factors are the strong tendency towards copying which young people develop during the formative years of their personal development , personality disorders associated with the consumption of alcohol and d ...[+++]


Het doel van dit Europees Jaar is meerledig. Het gaat er met name om het Europese publiek en vooral de jeugd bewust te maken van het belang van sport voor de ontwikkeling van de persoonlijkheid en van sociale vaardigheden, en de banden tussen opvoeding en sport in Europa te versterken.

The Year has many aims, of which perhaps the most important are to raise the European public's (and in particular young people's) awareness of the importance of sport in the development of the personality and social skills, and to encourage the links between education and sport in Europe.


Gelukkig is deze notie thans achterhaald en heden ten dage erkent de maatschappij dat het kind met het oog op een harmonieuze ontwikkeling van zijn persoonlijkheid moet kunnen opgroeien in een gezin in een sfeer van geluk, liefde en begrip.

The concept of adoption has fortunately evolved and society now recognizes that the child, for the full and harmonious development of his or her personality, should grow up in a family environment, in an atmosphere of happiness, love and understanding.


Zij zullen veranderingen teweegbrengen en verantwoordelijkheid nemen voor de toekomstige politieke, economische, sociale en democratische ontwikkeling van Europa. 2. Jongerenonderwijs en -opleiding vormen dan ook een zeer belangrijke factor, aangezien onderwijs en opleiding de jongeren mede in staat stellen hun persoonlijkheid en potentieel volledig te ontwikkelen en ten volle deel te nemen aan en een volwaardige rol te spelen in de ontwikkeling van de Europese samenlevingen.

They are the agents of change, and will assume responsibility for the political, economic, social and democratic development of Europe in the future. 2. The education and training of young people, therefore, is a factor of the utmost importance, since it helps to enable them to fully develop their personalities and potential and participate fully and play a full part in the development of European societies.


Maar aan de hand van de analyse van de Commissie kunnen, rekening houdend met de technologische ontwikkeling, de convergentie van de industrieën en de veranderingen van de marktstructuren, nu al vier hoofdlijnen voor de toekomst van de Europese programma-industrie worden geformuleerd: - zij moet concurrerend zijn in de context van een open en mondiale markt; - zij moet zich richten op de toekomst en een actieve rol spelen bij de ontwikkeling van de informatiemaatschappij; - zij moet uiting geven aan de creatieve mogelijkhe ...[+++]

The Commission's analysis, taking account of technological developments, convergence of industries and the changing market structures, already identifies four fundamental requirements for the future of the European programme industry: - it must be competitive in an open worldwide market; - it must be forward-looking and be involved in the development of the information society; - it must illustrate the creative genius and the personality of the people of Europe; - it must be capable of transforming its growth into new jobs in Europe.


- het menselijk kapitaal een strategische hulpbron is voor de ontwikkeling van Europa over de gehele linie, en dat het onderwijs- en opleidingsbeleid van de lidstaten gericht moet zijn op de ontplooiing van de persoonlijkheid van elk individu gedurende het hele leven, en op een grotere participatie van de burgers in sociale cohesie en economische ontwikkeling;

human capital is a strategic resource for the overall development of Europe, and the education and training policies of States should be directed towards the lifelong personal development of each individual and at increasing citizens' participation in social cohesion and economic development;


w