Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Administratief medewerker bevrachting scheepvaart
Compulsief
Destillaatbrandstof voor de scheepvaart
Dieselolie voor de scheepvaart
Dwangmatig
Evalueren van houding ten opzichte van voedingstoestand
Gasolie voor de scheepvaart
Gokken
Gokverslaving
ILT-inspecteur scheepvaart
ILT-toezichthouder scheepvaart
Machinist scheepvaart
Neventerm
Opzichter
Opzichter in de wijnbouw
Opzichter scheepvaart
Opzichter van een wijngaard
Opzichter wijngaard
Ploegbaas
Residuale stookolie voor de scheepvaart
Scheepsbrandstof
Tweede werktuigkundige
Voorman
Werkbaas
Werktuigkundige
Werktuigkundige scheepvaart

Traduction de «opzichter scheepvaart » (Néerlandais → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


ILT-toezichthouder scheepvaart | inspecteur Inspectie Leefomgeving en Transport voor de scheepvaart | ILT-inspecteur scheepvaart | toezichthouder Inspectie Leefomgeving en Transport voor de scheepvaart

marine freight and cargo inspector | shipping freight and cargo inspector | inspector of ship freight | marine cargo inspector


scheepsbrandstof [ destillaatbrandstof voor de scheepvaart | dieselolie voor de scheepvaart | gasolie voor de scheepvaart | residuale stookolie voor de scheepvaart ]

marine fuel [ marine diesel fuel | marine distillate fuel | marine gas oil | marine residual fuel | MGO ]


opzichter wijngaard | opzichter in de wijnbouw | opzichter van een wijngaard

supervisor of a vineyard | supervisor of a winery | vineyard supervisor


Omschrijving: De stoornis bestaat uit frequente, zich herhalende gokepisoden die het leven van de betrokkene beheersen ten koste van waarden en verplichtingen in sociaal opzicht, in beroep, in materieel opzicht en binnen het gezin. | Neventerm: | compulsief [dwangmatig] gokken | gokverslaving

Definition: The disorder consists of frequent, repeated episodes of gambling that dominate the patient's life to the detriment of social, occupational, material, and family values and commitments. | Compulsive gambling


machinist scheepvaart | werktuigkundige | tweede werktuigkundige | werktuigkundige scheepvaart

junior engineer | third assistant engineer | second assistant engineer | ship assistant engineer


administratief medewerker bevrachting scheepvaart

Chartering clerk - sea


evalueren van houding ten opzichte van voedingstoestand

Assessment of attitude toward nutritional status


Omschrijving: Een zeldzame stoornis waarbij de patiënt spontaan klaagt dat zijn geestelijke activiteit, omgeving en lichaam van kwaliteit zijn veranderd, zodat ze onwerkelijk, verwijderd of als een automaat lijken. Onder de veelsoortige verschijnselen van het syndroom komen klachten van patiënten omtrent verlies van emoties en gevoelens van vervreemding of afstandelijkheid ten opzichte van eigen denken, lichaam of de werkelijkheid het meest frequent voor. Ondanks de dramatische aard van de ervaring, is de betrokkene zich bewust van de onwerkelijkheid van de verandering. Het sensorium is normaal en het vermogen voor emotionele expressie i ...[+++]

Definition: A rare disorder in which the patient complains spontaneously that his or her mental activity, body, and surroundings are changed in their quality, so as to be unreal, remote, or automatized. Among the varied phenomena of the syndrome, patients complain most frequently of loss of emotions and feelings of estrangement or detachment from their thinking, their body, or the real world. In spite of the dramatic nature of the experience, the patient is aware of the unreality of the change. The sensorium is normal and the capacity for emotional expression intact. Depersonalization-derealization symptoms may occur as part of a diagnos ...[+++]


opzichter [ ploegbaas | voorman | werkbaas ]

supervisor [ charge hand | foreman | overseer ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
In lijn met de groeivoorspellingen van de wereldhandel is de verwachting dat EU-gerelateerde emissies afkomstig van de scheepvaart met nog eens 51 % zullen stijgen tegen 2050 in vergelijking met de niveaus van 2010 (+ 86 % in 2050 ten opzichte van het niveau van 1990), ondanks het feit dat de Internationale Maritieme Organisatie (IMO) in 2011 minimale efficiëntienormen voor nieuwe schepen heeft vastgesteld[2].

In line with the growth projections of world trade, EU-related emissions from shipping are expected to increase further by 51% by 2050 compared to 2010-levels (+86% by 2050 compared to 1990-levels) despite the adoption of minimum ship efficiency standards for new ships by the International Maritime Organisation (IMO) in 2011[2].


Het aandeel van koolstofarme brandstoffen in de luchtvaart moet in 2050 met 40 % zijn gestegen en de koolstofemissies door het gebruik van bunkerbrandstoffen in de scheepvaart moeten in 2050 met 40 % zijn verlaagd ten opzichte van de niveaus in 2005.

Low-carbon fuels in aviation should reach 40 % by 2050, and CO emissions from maritime bunker fuels should be reduced by 40 % by 2050 compared to 2005 levels.


Het aandeel van koolstofarme brandstoffen in de luchtvaart moet in 2050 met 40 % zijn gestegen en de koolstofemissies door het gebruik van bunkerbrandstoffen in de scheepvaart moeten in 2050 met 40 % zijn verlaagd ten opzichte van de niveaus in 2005.

Low-carbon fuels in aviation should reach 40 % by 2050, and CO emissions from maritime bunker fuels should be reduced by 40 % by 2050 compared to 2005 levels.


Het aandeel van koolstofarme brandstoffen in de luchtvaart moet in 2050 met 40 % zijn gestegen en de koolstofemissies door het gebruik van bunkerbrandstoffen in de scheepvaart moeten in 2050 met 40 % zijn verlaagd (14) ten opzichte van de niveaus in 2005.

Low-carbon fuels in aviation should reach 40 % by 2050, and CO2 emissions from maritime bunker fuels should be reduced by 40 % by 2050 (14) compared to 2005 levels.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
De milieuprestaties van de scheepvaart kunnen en moeten worden verbeterd door zowel betere technologie en brandstoffen als een bijsturing van de exploitatie: de totale CO2-uitstoot door de scheepvaart moet tegen 2050 met 40% (indien haalbaar) worden verminderd ten opzichte van 2005.

The environmental record of shipping can and must be improved by both technology and better fuels and operations: overall, the EU CO2 emissions from maritime transport should be cut by 40% (if feasible 50%) by 2050 compared to 2005 levels.


Vloeibaar aardgas biedt in de scheepvaart talrijke voordelen ten opzichte van olie, maar vergt een uitgebreid netwerk van tankinstallaties.

In the shipping sector, LNG has many advantages over marine oil, but its widespread requires infrastructure for refuelling.


Vloeibaar aardgas biedt in de scheepvaart talrijke voordelen ten opzichte van olie, maar vergt een uitgebreid netwerk van tankinstallaties.

In the shipping sector, LNG has many advantages over marine oil, but its widespread requires infrastructure for refuelling.


Ook in het "Blauwboek", de mededeling inzake een geïntegreerd maritiem beleid voor de Europese Unie[2], wordt benadrukt dat de nadelen die de intracommunautaire scheepvaart ten opzichte van andere vervoerswijzen ondervindt, moeten worden weggewerkt.

The need to eliminate the disadvantages of intra-EU sea traffic compared with other modes of transport has also been emphasised in the “Blue Book” Communication on an integrated maritime policy[2].


Door de instelling van een Europese maritieme ruimte zonder grenzen wenst de Commissie de algemene efficiëntie van de intracommunautaire scheepvaart te verhogen door de belangrijkste administratieve belemmeringen voor de ontwikkeling van de kustvaart weg te werken. Deze vervoerswijze kan de EU in belangrijke mate helpen haar milieuverbintenissen na te komen en, dankzij een betere concurrentiepositie ten opzichte van het wegvervoer, een antwoord bieden op de energie-uitdagingen.

With its European maritime transport space without barriers, the Commission is seeking to boost the overall effectiveness of intra-EU maritime transport by removing major administrative obstacles to the development of SSS.


In de tweede plaats is deze benadering onlogisch omdat de scheepvaart van de Europese Unie erdoor wordt benadeeld ten opzichte van de scheepvaart van buiten de EU-wateren.

Secondly, it is illogical, because it places shipping in the European Union at a disadvantage when compared to shipping from outside European Union waters.


w