Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
EOECS
Economische Organisatie van de Oost-Caraïbische staten
OECS
Organisatie van Oost-Caraïbische staten

Vertaling van "organisatie van oost-caraïbische staten " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE
Organisatie van Oost-Caraïbische staten | OECS [Abbr.]

Organisation of Eastern Caribbean States | OECS [Abbr.]


Economische Organisatie van de Oost-Caraïbische staten | EOECS [Abbr.]

Economic Organisation of the East Caribbean States | EOECS [Abbr.]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
2. onderstreept dat de tweestatenoplossing gebaseerd is op de VN-resolutie van 1948 en op de erkenning van beide staten door de internationale gemeenschap, en dringt er bij alle EU-lidstaten, de EU-instellingen en de VN-organisaties op aan overeenkomstig het VN‑besluit van november 2012 de Palestijnse staat binnen de grenzen van 1967 en met Oost-Jeruzalem als hoofdstad, te erkennen, zoals bepaald in de VN-resoluties, in vreedzame en veilige coëxistentie met de staat Israël;

2. Stresses that the two-state solution is based on the 1948 United Nations resolution and on the recognition of both states by the international community, and hence urges all EU Member States, the EU institutions and the UN organisations to recognise, in accordance with the UN’s decision of November 2012, the State of Palestine on its 1967 borders and with East Jerusalem as its capital, as established in the UN resolutions, living in peace and security side by side with the State of Israel;


1. meent dat de veiligheidssituatie van de EU en haar Oostelijke en Zuidelijke buurlanden steeds minder stabiel wordt vanwege het grote aantal langdurige en nieuwe, opkomende bedreigingen voor de veiligheid; meent dat het conflict in Oost-Oekraïne, de conflicten in Syrië en Irak, met de opkomst van de terroristische organisatie ISIS, de crisis in Libië en de terroristische dreiging in Afrika (in het bijzonder in de Sahel, Libië en de Hoorn van Afrika) de veiligheid van de Unie rechtstreeks in gevaar brengen; meent bovendien dat het door de accentverschuiving in de Verenigde Staten ...[+++]

1. Considers the security environment of the EU and of its eastern and southern neighbourhoods to be increasingly unstable and volatile due to the great number of long‑standing and newly emerging security challenges; regards the conflict in eastern Ukraine, the conflicts in Syria and Iraq, with the rise of the ISIS terrorist organisation, the Libyan crisis and the terrorist threat in Africa (in particular in the Sahel, Libya and the Horn of Africa) as direct threats to the Union’s security; considers, also, that the US ‘pivot to Asia-Pacific’ and the impact of the financial crisis on Member States ...[+++]


159. acht het verheugend dat mensenrechtendialogen zijn aangegaan met elk van de Centraal-Aziatische staten, Tadzjikistan, Kazachstan, Kirgizië, Turkmenistan en Oezbekistan, en dat met deze landen tot november 2009 een tweede ronde van dialogen werd gevoerd; beschouwt bovendien het eerste EU-Oezbeekse, door maatschappelijke organisaties gehouden seminar over de mensenrechtendialoog in oktober 2008 als heuglijk feit; betreurt het dat de EU-China mensenrechtendialogen nooit enige verbeteringen hebben opgeleverd waar het gaat om specif ...[+++]

159. Welcomes the establishment of human rights dialogues with each of the Central Asian states – Tajikistan, Kazakhstan, Kyrgyzstan, Turkmenistan and Uzbekistan – and the holding of a second dialogue in each case up to November 2009; welcomes in addition the first EU-Uzbek civil society seminar on human rights dialogue in October 2008; regrets that the EU-China human rights dialogues have consistently failed to deliver any improvements as regards specific human rights abuses in China; points out that, despite some steps taken by the Chinese authorities in the right direction (labour reform, Supreme People’s Court review of death sent ...[+++]


165. acht het verheugend dat mensenrechtendialogen zijn aangegaan met elk van de Centraal-Aziatische staten, Tadzjikistan, Kazachstan, Kirgizië, Turkmenistan en Oezbekistan, en dat met deze landen tot november 2009 een tweede ronde van dialogen werd gevoerd; beschouwt bovendien het eerste EU-Oezbeekse, door maatschappelijke organisaties gehouden seminar over de mensenrechtendialoog in oktober 2008 als heuglijk feit; betreurt het dat de EU-China mensenrechtendialogen nooit enige verbeteringen hebben opgeleverd waar het gaat om specif ...[+++]

165. Welcomes the establishment of human rights dialogues with each of the Central Asian states – Tajikistan, Kazakhstan, Kyrgyzstan, Turkmenistan and Uzbekistan – and the holding of a second dialogue in each case up to November 2009; welcomes in addition the first EU-Uzbek civil society seminar on human rights dialogue in October 2008; regrets that the EU-China human rights dialogues have consistently failed to deliver any improvements as regards specific human rights abuses in China; points out that, despite some steps taken by the Chinese authorities in the right direction (labour reform, Supreme People's Court review of death sent ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
2. De deelname aan dit programma kan ook worden opengesteld voor organisaties gevestigd in de Balkanlanden die deelnemen aan het stabiliserings- en associatieproces voor de landen van Zuid-Oost-Europa en voor organisaties gevestigd in bepaalde landen van het Gemenebest van Onafhankelijke Staten , volgens met die landen overeen te komen voorwaarden en procedures.

2. Participation in this programme may also be open to bodies established in the Balkan countries forming part of the Stabilisation and Association process for countries of South Eastern Europe and to some countries of the Commonwealth of Independent States, in accordance with the conditions and procedures to be agreed with these countries .


De Afrikaanse Unie, maar ook regionale organisaties, zoals de Economische Gemeenschap van West-Afrikaanse Staten, de Ontwikkelingsgemeenschap van zuidelijk Afrika en de Oost-Afrikaanse Gemeenschap zijn belangrijke spelers, naast andere regionale organisaties zoals de Caricom/het Cariforum in het Caribisch gebied.

The African Union, but also regional organisations such as the Economic Community of West African States, the Southern Africa Development Community or the East African Community are relevant players, as are other regional organisations such as CARICOM/CARIFORUM in the Caribbean.


(12) Overwegende dat de bevoegde autoriteiten van de landen van Midden- en Oost-Europa, de nieuwe onafhankelijke staten en Mongolië, de gebruikers van het programma, de instanties die belast zijn met de organisatie ervan in de begunstigde landen en in de Europese Gemeenschap en de deskundigen en bevoegde vertegenwoordigers die de opvattingen van de universitaire gemeenschap in Europa weergeven, instemmen met de conclusie van het evaluatieverslag dat met Tempus in de begunstigde landen een effi ...[+++]

(12) Whereas the competent authorities in the countries of central and eastern Europe, the new independent States of the former Soviet Union and Mongolia, the users of the programme, the structures responsible for organising it in the eligible countries and in the European Community, and the experts and qualified representatives reflecting the views of the university world in Europe, share the findings of the evaluation report attesting to the capacity of Tempus to make an effective contribution in the eligible countries to the divers ...[+++]


- Doelstelling: meer doeltreffende antwoorden vinden voor internationale misdaad, drugshandel en terrorisme Door: - actieve, praktische samenwerking tussen de VS en de toekomstige Europese Politiedienst (Europol) - gezamenlijke steun en bijdragen aan de opleiding van misdaadbestrijders, met name in Midden- en Oost-Europa, Rusland, Oekraïne en andere onafhankelijke staten van de voormalige Sovjet-Unie - gecoördineerde, alternatieve ontwikkelingsprogramma's om de produktie van drugs tegen te gaan - meer doeltreffend en tijdig optreden v ...[+++]

- Objective: More effective responses to international crime, drug trafficking and terrorism By: - active, practical cooperation between the US and the future European Police Office (EUROPOL) - joint support and contribution to training crime-fighters, especially in Central and Eastern Europe, Russia, Ukraine and other independent states of the former Soviet Union - coordinated alternative development programmes to counter drug production - more effective and timely interventions by customs forces and law and order authorities to clamp-down on drug trading and production - coordinated anti-drugs assistance programmes and projects in the ...[+++]


ECHO beschikt eveneens over de nodige budgetten voor de humanitaire noden van de bewoners van Midden- en Oost-Europa, de onafhankelijke staten van de Voormalige Sovjet-Unie en de landen van Afrika, het Caraïbisch gebied en de Stille Zuidzee (ACS).

ECHO also has special budgets for humanitarian needs in the countries of Central and Eastern Europe, the independent states formerly part of the Soviet Union, and the ACP (African, Caribbean and Pacific) States.


Naast de Commissie zullen ook vertegenwoordigers van de Lid-Staten, de landen van Midden- en Oost-Europa, internationale financiële instellingen, niet-gouvernementele organisaties op milieugebied en het bedrijfsleven aan deze conferentie deelnemen.

Besides the Commission, the participants of this conference will include representatives from Member States, Central and Eastern European countries, international financial organizations, environmental NGOs, and companies.




Anderen hebben gezocht naar : organisatie van oost-caraïbische staten     


datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'organisatie van oost-caraïbische staten' ->

Date index: 2022-05-09
w