Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Cursus voor de overgang van school naar bedrijf
Overgang van de lagere naar de middelbare school
Overgang van school naar beroepsleven
Overgang van school naar werkend bestaan

Vertaling van "overgang van school naar beroepsleven " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE
overgang van school naar beroepsleven | overgang van school naar werkend bestaan

transition from education to working life | transition from school to workplace | transition from study to working life


cursus voor de overgang van school naar bedrijf

course aiding the transition between school and working life


overgang van de lagere naar de middelbare school

transition from primary to secondary school
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Hoe kunnen de overgang van school naar beroepsleven en de kwaliteit van de werkgelegenheid voor jongeren worden verbeterd?

How can the bridges between school and working life and the quality of young people’s employment be improved?


8. benadrukt dat de behoeften van de arbeidsmarkt snel aan het veranderen zijn, en dat jongeren het steeds moeilijker hebben om de overgang van school naar beroepsleven te maken en daardoor vaak meer risico op werkloosheid lopen; herhaalt dat het belangrijk is in menselijk kapitaal en mensen, en met name de jongeren in Europa, te investeren teneinde hun inzetbaarheid te vergroten en hun beroepskwalificatietraject te verbeteren; vraagt dat het EU-vaardighedenpanorama, dat de vraag naar banen en vaardigheden in kaart brengt, wordt verbeterd, en dat de onderwijs- en opleidingsstelsels van de lidstaten dienovereenkomstig worden hervormd zo ...[+++]

8. Stresses that labour market needs are changing rapidly, and that young people face increasing difficulties in their transition from education to work and therefore are usually more vulnerable to unemployment; reiterates the importance of investing in human capital and people, and in particular in Europe’s young people in order to enhance their employability and pathway of professional qualifications; calls for the improvement of the existing EU Skills Panorama which identifies the jobs and skills needed, and for the education and training systems of Member States to be remodelled accordingly so that people will be provided with the ...[+++]


Voortbouwende op de goede start die de voorafgaande programma's hebben gemaakt, zal het ESF aanzienlijke steun bieden voor de verbetering van de overgang van school naar arbeidsmarkt door het ontwikkelen van meer en betere "sandwichcursussen" en door alternatieve onderwijs- en opleidingsroutes te beiden aan jongeren die mislukken op school.

Building on the good start during the previous programmes, ESF will provide significant support for improving the transition from school to the labour market through developing more and better "sandwich courses" and by providing alternative education and training routes for those who fail at school.


35. vreest dat het aanbod van vaardigheden op het gebied van natuurwetenschap, technologie, engineering en wiskunde niet zal beantwoorden aan de toenemende eisen van het bedrijfsleven in de komende jaren, waardoor de beroepsbevolking van de EU minder goed in staat zal zijn zich aan te passen en vooruitgang te boeken; verzoekt de lidstaten te investeren in de modernisering van onderwijs en scholing, met inbegrip van levenslang leren en met name regelingen voor duaal leren, en de overgang van school naar beroepsleven te vergemakkelijken;

35. Is concerned that the supply of science, technology, engineering and mathematics skills (STEM) will not match the increasing demand from businesses in the coming years, thereby reducing the capacity of the EU labour force to adapt and progress; calls on the Member States to invest in the modernisation of education and training systems, including lifelong learning, and in particular in dual learning schemes, and to facilitate the transition from school to work;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
89. vreest dat het aanbod van vaardigheden op het gebied van natuurwetenschappen, technologie, engineering en wiskunde niet zal beantwoorden aan de toenemende eisen van het bedrijfsleven in de komende jaren, waardoor de beroepsbevolking van de EU minder goed in staat zal zijn zich aan te passen en vooruitgang te boeken; verzoekt de lidstaten te investeren in de modernisering van onderwijs en scholing, met inbegrip van levenslang leren en met name regelingen voor duaal leren, en de overgang van school naar beroepsleven te vergemakkelijken;

89. Is concerned that the supply of science, technology, engineering and mathematics skills (STEM) will not match the increasing demand from businesses in the coming years, thereby reducing the capacity of the EU labour force to adapt and progress; calls on the Member States to invest in the modernisation of education and training systems, including lifelong learning, and in particular in dual learning schemes, and to facilitate the transition from school to work;


Beroepsonderwijs en -opleidingssystemen hebben bewezen een nuttig instrument te zijn voor het waarborgen van de werkgelegenheid voor jongeren en om een soepele overgang van opleiding naar beroepsleven mogelijk te maken.

Vocational education and training systems have proved to be a useful tool for ensuring youth employment and enabling a smooth transition from training into working life.


16. wijst er voorts op dat jongeren bijzonder vatbaar zijn voor sociale uitsluiting wegens de problemen waarmee zij geconfronteerd worden bij de overgang van school naar beroepsleven; beveelt de lidstaten daarom aan specifiek op jongeren gerichte maatregelen te nemen, in het bijzonder voor jongeren die moeilijkheden ondervinden bij de overgang van school naar werk en jongeren die geen onderwijs hebben gevolgd of niet opgeleid zijn;

16. Emphasises, moreover, that young people are particularly vulnerable to social exclusion owing to the difficulties which confront them on leaving education and entering the world of work; recommends, therefore, that Member States develop measures aimed specifically at young people and especially at those who face difficulties in the transition from education to employment, who are not in the education system or who have no training;


19. wijst op de behoeften van jonge mensen met specifieke problemen op het gebied van economische en sociale integratie bij de overgang van school naar beroepsleven en die een grotere kans lopen om het slachtoffer te worden van sociale uitsluiting; roept de lidstaten op een specifieke aanpak van jeugdwerkloosheid te waarborgen - als een op zichzelf staande prioriteit - door middel van speciale maatregelen en opleiding, waaronder het bevorderen van initiatieven en de ontwikkeling van ondernemersgeest;

19. Draws attention to the needs of young people, who face particular difficulties as regards economic and social integration on leaving education and entering the world of work, and who are more susceptible to falling victim to social exclusion; calls on the Member States to ensure that youth unemployment is addressed specifically, as a priority in its own right, through specific policy measures and training, inter alia, to encourage the taking of initiative and the development of entrepreneurial spirit;


- Leveren van een gezamenlijke inspanning om te voorkomen dat leerlingen vroegtijdig de school verlaten en om een soepele overgang van school naar werk te bevorderen.

- Implementing a concerted effort to prevent early school leaving and to promote smooth transition from school to work.


30. Bedrijven spelen op het vlak van levenslang leren op velerlei wijze een sleutelrol. Door nauw samen te werken met plaatselijke actoren die onderwijs- en opleidingsprogramma's ontwikkelen, helpen ze de opleidingsbehoeften beter definiëren. Voorts helpen ze jongeren bij de overgang van onderwijs naar beroepsleven (bijvoorbeeld door jongeren een leerovereenkomst aan te bieden) en taxeren ze kennis (vooral in het kader van APEL (Ac ...[+++]

30. In relation to life-long learning, businesses have a key role to play at several levels: contributing to a better definition of training needs through close partnership with local actors who design education and training programmes; supporting the transition from school to work for young people, for example by providing apprenticeship places; valuing learning, in particular in the Accreditation of Prior and Experiential Learning (APEL); and providing an environment which encourages lifelong learning by all employees, particularly by the less educated, the less skilled and older workers.




Anderen hebben gezocht naar : overgang van school naar beroepsleven     


datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'overgang van school naar beroepsleven' ->

Date index: 2024-09-09
w