Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Auto
Automobiel
Combinatie van personenwagen en aanhangwagen
Particuliere auto
Personenauto
Personenwagen
Privéauto
Wagen

Vertaling van "personenwagen " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE


particuliere auto | personenwagen | privéauto

private car


automobiel [ auto | personenauto | personenwagen | wagen ]

motor car [ automobile | car | personal automobile | private car | tourist vehicle ]


combinatie van personenwagen en aanhangwagen

car and trailer train
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
6. In de automobielsector is de EU-typegoedkeuring van volledige voertuigen zowel voor personenwagens als voor motorfietsen verplicht.

6. In the automotive sector, the EU Whole Vehicle Type-Approval system applies to both passenger cars and motor cycles on a mandatory basis.


Zo is bij een recente studie[8] vastgesteld dat als we bij een ongeval bij een snelheid van 50 km/h een halve seconde eerder zouden remmen, de botsingsenergie 50% lager zou zijn. Uit een analyse van ongevallen in Duitsland is evenwel gebleken dat 39% van de bestuurders van personenwagens en 26% van die van vrachtauto's bij een ongeval helemaal niet remt en dat ongeveer 40% de remmen niet goed gebruikt, als gevolg van onze beperkingen als bestuurders.

As an example, a recent study[8] concluded that if we have an accident when driving at a speed of 50 km/h and we could brake half a second earlier, we could reduce the crash energy by 50%, but an analysis of German accidents showed that 39% of passenger vehicles and 26% of trucks do not activate brakes before a collision and some 40% more do not brake effectively, underlying our limits as drivers.


Zoals blijkt uit alle koolstofarme scenario's zou elektriciteit ongeveer 65% van de energievraag komende van personenwagens en lichte bedrijfsvoertuigen kunnen afdekken.

Electricity could provide around 65% of energy demand by passenger cars and light duty vehicles, as shown in all decarbonisation scenarios.


Het is aangewezen dat de wijze van vaststellen van de doelstelling op basis van het lineaire verband tussen het praktische nut van het voertuig en de CO-emissiedoelstelling ervan zoals vastgesteld in de formules in bijlage I bij Verordening (EG) nr. 443/2009, gehandhaafd blijft, omdat op deze manier de diversiteit van de markt voor personenwagens en het vermogen van fabrikanten om tegemoet te komen aan uiteenlopende consumentenbehoeften kunnen behouden blijven, en bijgevolg onterechte concurrentievervalsing wordt vermeden.

It is appropriate to retain the approach of setting the target based on a linear relationship between the utility of the car and its target CO emissions as expressed by the formulae set out in Annex I to Regulation (EC) No 443/2009, since this allows the diversity of the passenger car market and the ability of manufacturers to address different consumer needs to be maintained, thus avoiding any unjustified distortion of competition.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Ga voor nadere informatie naar de webpagina’s van de Europese Commissie over het reduceren van de CO -emissies van personenwagens

For more information, see the European Commission’s webpages on reducing CO emissions from passenger cars


In april 2009 is een verordening tot vaststelling van bindende streefcijfers voor CO2-emissies van nieuwe personenwagens goedgekeurd[27].

In April 2009, a regulation setting binding targets for CO2 emissions from new passenger cars was adopted [27].


voor Thule: productie en verkoop van lastdragersystemen en aanhangwagens voor personenwagens, trekhaken en kabelsets voor personenwagens en zware voertuigen, accessoires voor recreatievoertuigen en sneeuwkettingen.

for Thule: manufacturing and sale of load carrying systems and trailers for passenger cars, tow bars and wiring kits for passenger cars and heavy vehicles, accessories for recreational vehicles and snow chains.


In de periode 2000-2004 daalde de gemiddelde CO2-uitstoot per kilometer van nieuwe personenwagens in de EU-15 gestaag, met een gemiddeld jaarlijks percentage van 1,3%, maar deze procentuele wijziging is minder groot dan in het voorbije decennium en is ontoereikend om in 2008/2009 de doelstelling van 140 gram per kilometer en in 2012 de doelstelling van 120 gram per kilometer te behalen.

Average CO2 emissions emitted per kilometre from new passenger cars have decreased steadily from 2000 to 2004 in the EU-15, at an average annual rate of 1.3%, but this rate of change is slower than in the previous decade, and is not sufficient to reach the 2008/09 target of 140 grams per kilometre, or the 2012 target of 120 grams per kilometre.


Essentiële beleidsontwikkelingen van de EU zijn de tussentijdse toetsing door de Commissie van het Witboek over vervoer; het Groenboek over een nieuwe stedelijke mobiliteitscultuur, de vaststelling van verordeningen (de zogeheten Euro 5- en 6- normen), waarin striktere normen worden vastgesteld voor personenwagens en lichte bedrijfsvoertuigen; en de voorstellen van de Commissie tot wijziging van de richtlijn over brandstofkwaliteit en Richtlijn 2003/96/EG van de Raad met betrekking tot minimumaccijnzen voor dieselbrandstof voor het wegvervoer en de opname van de luchtvaart in de EU-regeling voor de handel in emissierechten.

Key EU policy developments include the Commission's mid-term review of the Transport White Paper; the Green Paper on Urban Mobility, the adoption of Regulations (known as Euro 5 and 6 standards) setting stricter standards for cars and light commercial vehicles; and Commission proposals to amend the fuel quality directive and Directive 2003/96 regarding minimum excise rates for road diesel and to include aviation within the EU emissions trading scheme.


41. Het project voor de overgang Svetogorsk-Imatra was op grond van het aantal voertuigen weliswaar meer gerechtvaardigd (1996: 26000 vracht- en 283000 personenwagens), maar de zeer slechte staat van de weg tussen Svetogorsk en Vyborg (55 km) dreigde een bottleneck te worden wanneer de bouw van de grensovergang zou zijn voltooid.

41. At the Svetogorsk-Imatra crossing point, although the project was much more justified in terms of traffic usage (1996: 26000 trucks; 283000 cars), the very bad road from Svetogorsk to Vyborg (55 km) threatened to become as a bottleneck once the border-crossing construction had been completed.




Anderen hebben gezocht naar : personenwagen     automobiel     combinatie van personenwagen en aanhangwagen     particuliere auto     personenauto     privéauto     


datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'personenwagen' ->

Date index: 2021-06-25
w