Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Aan activiteiten gekoppelde produktenclassificatie
CPA
Geautomatiseerd informatiesysteem
Gekoppeld systeem
Hoogfrequent versterker
Hoogfrequente versterker
Informatiesysteem
Off-linesysteem
On-linesysteem
RC-gekoppelde versterker
RC-versterker
RF-versterker
Radiofrequente versterker
Radiofrequentieversterker
Signaal versterken
Signaalherhalers plaatsen
Signaalversterkers installeren
Versterker met RC-koppeling
Versterker met weerstand-capaciteitskoppeling
Versterkers installeren

Traduction de «rc-gekoppelde versterker » (Néerlandais → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
RC-gekoppelde versterker | RC-versterker | versterker met RC-koppeling | versterker met weerstand-capaciteitskoppeling

RC amplifier | resistance-capacitance-coupled amplifier


hoogfrequent versterker | hoogfrequente versterker | radiofrequente versterker | radiofrequentieversterker | RF-versterker

high frequency amplifier | radio amplifier | radio frequency amplifier | radio-frequency amplifier | RF amplifier


aan activiteiten gekoppelde produktenclassificatie | classificatie van producten gekoppeld aan activiteiten | classificatie van producten, gekoppeld aan de economische activiteit | CPA [Abbr.]

classification of products by activity | statistical classification of products by activity | CPA [Abbr.]


informatiesysteem [ geautomatiseerd informatiesysteem | gekoppeld systeem | off-linesysteem | on-linesysteem ]

information system [ automatic information system | on-line system ]


signaal versterken | versterkers installeren | signaalherhalers plaatsen | signaalversterkers installeren

install amplifiers and repeaters | install signal repeaters
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
SECTOR GROENTEN EN FRUIT - WIJZIGING VAN DE GMO'S - Groenten en fruit - Verwerkte produkten op basis van groenten en fruit De Raad heeft een politiek akkoord bereikt over deze hervorming, die de volgende hoofddoelstellingen heeft : - een beter georganiseerd communautair aanbod door versterking van de rol van de telersverenigingen als commerciële factor, gekoppeld aan strengere communautaire eisen voor de erkenning van deze verenigingen en de instelling van een mede door de Gemeenschap gefinancierd actiefonds dat en met name is bestemd ...[+++]

FRUIT AND VEGETABLES - AMENDMENT OF THE CMOs - Fruit and vegetables - Products processed from fruit and vegetables The Council achieved political agreement on this reform, the main aims of which are: - improving Community supply by strengthening the role of producers' organizations in their capacity as economic operators, while imposing more stringent criteria at Community level for their recognition and setting up an operating fund part-financed by the Community designed both to fund action to improve the quality of products and make the best commercial use of them and to increase Community withdrawal compensation, pay compensation for ...[+++]


Met deze hervorming wordt met name het volgende beoogd : - een beter georganiseerd communautair aanbod door versterking van de rol van de telersverenigingen als commerciële factor, gekoppeld aan strengere communautaire eisen voor de erkenning van deze verenigingen en de instelling van een mede door de Gemeenschap gefinancierd actiefonds dat met name is bestemd voor, enerzijds, de financiering van acties voor kwaliteits- en afzetverbetering, en anderzijds, vaststelling van de communautaire ophoudvergoedingen, betaling van compensaties ...[+++]

The objectives of this reform are as follows: - improved organization of Community supply by strengthening the role of producers' organizations in their capacity as commercial operators, together with stricter Community criteria for recognizing such organizations and the establishment of an operational fund cofinanced by the Community and intended, inter alia, both to finance measures to improve the quality of products and optimize their commercial value and to fix Community withdrawal compensation, pay compensation for products withdrawn from the market which do not benefit from Community withdrawal compensation and increase the prices ...[+++]


54. herinnert eraan dat het sixpack en het twopack gebaseerd zijn op een grotere rol voor een onafhankelijk commissaris, die moet zorgen voor een eerlijke en niet-discriminerende toepassing van de regels, is van mening dat in geval van bijkomende stappen met betrekking tot de institutionele organisatie van de economische governance, bijvoorbeeld een versterking van de rol van de commissaris voor Economische en Monetaire Zaken of de oprichting van een Europese Thesaurie, de scheiding der machten tussen de verschillende instellingen moet worden geëerbiedigd en dat deze stappen moeten worden gekoppeld ...[+++]

54. Recalls that the 6 and 2 pack are based on a strengthened role for an independent Commissioner who should ensure the fair and non-discriminatory application of the rules, believes that further steps in the institutional set-up of economic governance, such as the strengthening of the role of the Commissioner for Economic and Monetary Affairs or the creation of a European Treasury Office must respect the separation of powers between the different institutions and be linked to adequate means for democratic accountability and legitimacy, involving the European Parliament;


58. steunt het beleid van kritische betrokkenheid dat de Unie ten opzichte van Rusland voert; beschouwt Rusland als een belangrijk strategisch partner- en buurland, maar blijft bezorgd over het engagement van Rusland op het gebied van de rechtsstaat, een pluralistische democratie en de mensenrechten; betreurt met name de voortdurende intimidaties, pesterijen en arrestaties van vertegenwoordigers van de oppositie en niet-gouvernementele organisaties, de recente goedkeuring van een wet inzake de financiering van ngo's en de toenemende druk op vrije, onafhankelijke media; verzoekt de EU in dit verband consequent te blijven eisen dat Rusland zijn verantwoordelijkheden als lid van de Raad van Europa en de OVSE nakomt; bena ...[+++]

58. Supports the Union‘s policy of critical engagement with Russia; considers Russia to be an important strategic partner and neighbour, but continues to have concerns regarding Russia’s commitment to the rule of law, pluralist democracy and human rights; deplores, in particular, the continuous intimidation, harassment and arrests of the representatives of opposition forces and non-governmental organisations, the recent adoption of a law on the financing of NGOs, and the increasing pressure on free and independent media; calls, in this regard, on the EU to remain constant in its demands that the Russian authorities meet its responsibilities as member of the Council of Europe and the OSCE; emphasises that strengthening the rule of law in ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
61. onderstreept dat in het bijzonder aandacht moet worden besteed aan de duurzaamheid van het vervoersbeleid, met name aan de uitbreiding van de Europese transportnetwerken, en dat tegelijkertijd het verbeteren van de toegankelijkheid van deze netwerken voor probleemgebieden onder gebruikmaking van de structuurfondsen en het Cohesiefonds een forse bijdrage zou leveren aan de versterking van de interne markt; wijst met nadruk op het belang van een efficiënt en onderling gekoppeld transportsysteem waardoor het vrije verkeer van person ...[+++]

61. Stresses that close attention must be given to sustainable transport policy, in particular extension of the European transport networks, while improved access to those networks for less-favoured regions with the help of the Structural and Cohesion Fund would contribute substantially to consolidating the single market; underlines the importance of having an efficient and interconnected transport system that facilitates the free movement of people, goods and services and promotes growth; underlines the importance of Trans-European transport networks (TEN-T) in providing substantial European added value, as they help to remove bottlen ...[+++]


62. onderstreept dat in het bijzonder aandacht moet worden besteed aan de duurzaamheid van het vervoersbeleid, met name aan de uitbreiding van de Europese transportnetwerken, en dat tegelijkertijd het verbeteren van de toegankelijkheid van deze netwerken voor probleemgebieden onder gebruikmaking van de structuurfondsen en het Cohesiefonds een forse bijdrage zou leveren aan de versterking van de interne markt; wijst met nadruk op het belang van een efficiënt en onderling gekoppeld transportsysteem waardoor het vrije verkeer van person ...[+++]

62. Stresses that close attention must be given to sustainable transport policy, in particular extension of the European transport networks, while improved access to those networks for less-favoured regions with the help of the Structural and Cohesion Fund would contribute substantially to consolidating the single market; underlines the importance of having an efficient and interconnected transport system that facilitates the free movement of people, goods and services and promotes growth; underlines the importance of Trans-European transport networks (TEN-T) in providing substantial European added value, as they help to remove bottlen ...[+++]


27. verlangt dat de Commissie bij haar voorstellen ter versterking van het reactievermogen van de Unie bij rampen gebruik maakt van de deskundigheid die gekoppeld is aan de geografische ligging van de ultraperifiere gebieden en de overzeese landen en gebieden;

27. Believes that the Commission's proposals to step up the EU's disaster response capacity should make full use of expertise relating to the geographical location of outermost regions and overseas countries and territories;


"In het gezamenlijk paper van de Commissie en de secretaris-generaal/hoge vertegenwoordiger (doc. 9971/06), dat werd toegejuicht door de Europese Raad van juni 2006, wordt vermeld dat een extern energiebeleid "gebaseerd [moet] zijn op een voorafgaande, duidelijke inventarisatie van de EU-belangen, en betrouwbare risicobeoordelingen", gekoppeld aan de nodige toezichtvermogens ten behoeve van "vroegtijdige waarschuwing" en versterking van het "reactievermogen" van de EU. In het paper werd gesteld dat "De EU zich [moet] beraden op een ne ...[+++]

"The joint paper by the Commission and Secretary-General/High Representative (doc. 9971/06) welcomed by the June 2006 European Council stated that an external energy policy "has to be based on a clear prior identification of EU interests and reliable risk assessments", with the necessary monitoring capabilities to provide "early warning" and to enhance its "capacity to respond". It proposed that "the EU should envisage a network of energy security correspondents, including representatives from the Member States, the Commission and the Council General Secretariat to monitor energy security, develop analysis and action plans".


- het CREST te gebruiken als een operationele interface om de toepassing van de open coördinatiemethode in verband met het streefcijfer van 3% te regelen en te superviseren, zodat zij spoedig operationeel wordt, daarbij voor ogen houdend dat de werkzaamheden van het CREST op dat gebied en de andere lopende acties ter versterking van de concurrentiepositie actief moeten worden gekoppeld;

use CREST as an operational interface to define and oversee the implementation of the open method of co-ordination in respect of the 3% objective, with a view to it becoming rapidly operational, recognising that the work of CREST in this respect will need active links with other ongoing actions to strengthen competitiveness;


Het document noemt zes van die terreinen: handel gericht op ontwikkeling, regionale integratie en samenwerking, macro-economisch beleid gekoppeld aan strategieën voor armoedebestrijding (met name versterking van sociale sectoren als gezondheidszorg en onderwijs), betrouwbare en duurzame vervoersfaciliteiten (van groot belang voor de toegang tot fundamentele maatschappelijke voorzieningen), voedselzekerheid en duurzame plattelandsontwikkeling en, last but not least, institutionele opbouw, goed bestuur en de rechtsstaat.

The paper identifies six such areas: trade for development, regional integration and cooperation, macroeconomic policies linked with poverty reduction strategies, in particular the strengthening of social sectors like health and education, reliable and sustainable transport which plays a key role in access to basic social services, food security and sustainable rural development strategies and, last but not least, institutional capacity building, good governance and the rule of law.




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'rc-gekoppelde versterker' ->

Date index: 2023-09-22
w