Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Administratief medewerker bevrachting scheepvaart
Appendiculair drukpunt van Reder
Appendiculair punt van Reder
Bevrachter
Expediteur
Reder
Reder-bevrachter
Vervoerder

Traduction de «reder-bevrachter » (Néerlandais → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


vervoerder [ bevrachter | expediteur | reder ]

carrier [ charterer | forwarding agent | shipowner ]




appendiculair drukpunt van Reder | appendiculair punt van Reder

Reder sign


administratief medewerker bevrachting scheepvaart

Chartering clerk - sea
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Ook moet nog eens serieus gekeken worden naar hoe we de hoofdverantwoordelijken, reders, bevrachters, eigenaren van lading en classificatiebureaus, voor de kosten kunnen laten opdraaien.

It is also necessary to look seriously at how to make the main parties responsible, shipowners, charterers, owners of cargoes and classification societies pay.


Ook moeten we internationale overeenkomsten sluiten die niet alleen de eigenaar van het schip verantwoordelijk stellen, zoals nu het geval is, maar ook alle partijen in de vervoersketen, zoals reders, bevrachters en uiteraard de eigenaren van de lading, die daardoor zouden moeten worden aangespoord haast te maken met het kiezen van veilige schepen

We must also adopt international agreements which are not limited to establishing the responsibility of the owner of the vessel, as is the case today, but also extend responsibilities to all the actors in the transport chain, ship operators, charterers, and also owners of the cargo transported, thereby encouraging the latter to take care to choose safe ships.


De kosten voor de verplaatsing van het schip in de loshaven van de ene naar de andere ankerplaats, van de ankerplaats naar de aanlegplaats en van de ene naar de andere aanlegplaats zijn voor rekening van de reders/bevrachters en de tijd voor die verplaatsingen wordt niet tot de ligtijd gerekend.

At discharge port, cost of shifting from anchorage to anchorage, anchorage to berth and berth to berth on owner's/charterer's account and time used for such shifting not to count as laytime.


Wanneer extra kosten die volgens de reder/bevrachter nodig zijn, voorgefinancierd moeten worden door de ontvanger, kunnen deze kosten namens de ontvanger rechtstreeks door de Commissie worden betaald aan de leverancier.

In the case where some extra costs requested by the owner/charterer are to be pre-financed by the recipient, they may be directly paid by the Commission on the recipient's behalf to the supplier.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
14. meent dat er geen vooruitgang van betekenis in de veiligheid van het scheepvaartverkeer te verwachten is zonder maatregelen om de kosten van dergelijke rampen volledig te laten dragen door degenen die er echt verantwoordelijk voor zijn: de reders, bevrachters, eigenaars van de ladingen en de classificatiebureaus; vraagt dan ook dat de Commissie spoedig een verordening in die zin opstelt;

14. Believes that no substantial progress in maritime safety will be made unless decisions are taken to make those actually responsible pay the full cost of these disasters, namely ship-owners, charterers, cargo owners and classification societies; calls therefore on the Commission to draw up a regulation to this effect without delay;


Bovendien dienen er verdragen te worden ontwikkeld om de kring van verantwoordelijken, waarin alle actoren van de vervoersketen moeten worden betrokken (vlaggestaten, bevrachters, eigenaars van de lading en reders), uit te breiden.

The conventions should also be amended so as to widen their scope as regards the persons liable, which should include all those involved in the transport chain (flag states, charterers, cargo owners and shipbuilders) .


- de verwarring weg te nemen die wordt veroorzaakt door de veelheid van controles en inspecties: elke partij (reder, bevrachter, vlaggenstaat, classificatiebureau en havenstaatcontrole-instantie) dient binnen de grenzen van haar rol en bevoegdheden te blijven;

- endeavour to eliminate the confusion created by the proliferation of different controls and inspections: each party (shipowner, charterer, flag State, classification society and port State control authority) should respect the limits of its own role and powers;


de selectie te herzien van de keuringsdiensten die aan de schepen en de reders conformiteits- en zeewaardigheidsattesten afleveren opdat ze volledig onafhankelijk zouden zijn van de reders en de bevrachters;

review the selection of classification societies, which issue certificates of conformity and seaworthiness to ships and their owners, so that they are completely independent of shipowners and charterers;


f) reder: de geregistreerde eigenaar van een vaartuig, behalve wanneer het een bare-boat-charter betreft, of indien het vaartuig, op grond van een beheersovereenkomst, geheel of gedeeltelijk beheerd wordt door een andere natuurlijke of rechtspersoon dan de geregistreerde eigenaar; eventueel wordt de bare-boat-bevrachter of de natuurlijke of rechtspersoon die het vaartuig beheert, dan als de reder beschouwd;

(f) owner: the registered owner of a vessel, unless that vessel has been chartered by demise or is managed, either wholly or in part, by a natural or legal person other than the registered owner under the terms of a management agreement; in that case, the owner shall be construed as the demise charterer or natural or legal person managing the vessel, as appropriate;


c) reder: de geregistreerde eigenaar van een schip, behalve wanneer het een bare-boat charter betreft of indien het schip, op grond van een beheersovereenkomst, geheel of gedeeltelijk beheerd wordt door een andere natuurlijke of rechtspersoon dan de geregistreerde eigenaar; eventueel wordt de bare-boat-bevrachter of de natuurlijke of rechtspersoon die het schip beheert als de reder beschouwd;

(c) Owner: the registered owner of a vessel unless that vessel has been chartered by demise or is managed, either wholly or in part, by a natural or legal person other than the registered owner under the terms of a management agreement; in that case the owner shall be construed as the demise charterer or natural or legal person managing the vessel as appropriate;




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'reder-bevrachter' ->

Date index: 2022-10-22
w