Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Bruto beschikbaar nationaal inkomen
Bruto nationaal beschikbaar inkomen
Nationaal beschikbaar inkomen
Reëel nationaal beschikbaar inkomen

Traduction de «reëel nationaal beschikbaar inkomen » (Néerlandais → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
reëel nationaal beschikbaar inkomen

real national disposable income


bruto beschikbaar nationaal inkomen | bruto nationaal beschikbaar inkomen

gross national disposable income | GNDI [Abbr.]


nationaal beschikbaar inkomen

national disposable income
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
De armoederisicodrempel is vastgesteld op 60% van het nationaal mediaan equivalent beschikbaar inkomen (ná sociale overdrachten).

The risk of poverty threshold is set at 60 % of the national median equivalised disposable income (after social transfers).


Onder impuls van andere factoren, zoals een gunstiger ontwikkeling van de werkgelegenheid die het reëel beschikbaar inkomen ten goede is gekomen, soepeler kredietvoorwaarden, bij de afbouw van de schuldenlast gemaakte vorderingen en hogere investeringen, zal het groeitempo naar verwachting weerstand kunnen bieden aan de zich in 2016 en 2017 aandienende uitdagingen.

Backed by other factors, such as better employment performance supporting real disposable income, easier credit conditions, progress in financial deleveraging and higher investment, the pace of growth is expected to resist the challenges in 2016 and 2017.


– een verhoging van de middelen die industrielanden beschikbaar stellen voor mitigatie, aanpassing, technologieontwikkeling en -overdracht en capaciteitsopbouw in ontwikkelingslanden, in overeenstemming met de oprichting van het Groen Klimaatfonds en de toezegging van nieuwe en bijkomende middelen op dit gebied om tegen 2020 op een bedrag van 100 miljard USD per jaar te komen, waarbij de ontwikkelingshulp moet worden verhoogd om het reeds sinds lange tijd toegezegde niveau van 0,7 % van het bruto nationaal inkomen v ...[+++]

– scaling up of developed countries’ funding for mitigation, adaptation, technology development and transfer and capacity building in developing countries, in line with the creation of the Green Climate Fund and the commitment to provide new and additional such funding amounting to USD 100 billion per year by 2020, while increasing official development aid in order to reach the long-since-pledged level of 0,7 % of gross national income;


- een verhoging van de middelen die industrielanden beschikbaar stellen voor mitigatie, aanpassing, technologieontwikkeling en -overdracht en capaciteitsopbouw in ontwikkelingslanden, in overeenstemming met de oprichting van het Groen Klimaatfonds en de toezegging van nieuwe en bijkomende middelen op dit gebied om tegen 2020 op een bedrag van 100 miljard USD per jaar te komen, waarbij de ontwikkelingshulp moet worden verhoogd om het reeds sinds lange tijd toegezegde niveau van 0,7% van het bruto nationaal inkomen v ...[+++]

- scaling up of developed countries’ funding for mitigation, adaptation, technology development and transfer and capacity building in developing countries, in line with the creation of the Green Climate Fund and the commitment to provide new and additional such funding amounting to USD 100 billion per year by 2020, while increasing official development aid in order to reach the long-since-pledged level of 0.7 % of gross national income;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Anders blijven bepaalde consumenten er in de praktijk alsnog van verstoken. Elke lidstaat moet bepalen wat onder redelijke kosten wordt verstaan. Daarbij moet rekening worden gehouden met bijvoorbeeld het nationaal inkomen, de gemiddelde kosten van betaalrekeningen en de totale kosten voor het beschikbaar stellen van de elementaire betaalrekening.

Each Member State should determine what constitutes a reasonable charge, taking into consideration criteria such as the national income level, the average charges for payment accounts or the total costs of the provision of the basic payment account.


Er bestaat een reëel gevaar dat de gemeenschappelijke EU-doelstelling van 0,56 % van het bruto nationaal inkomen (BNI) voor hulpverlening tegen 2010 niet wordt gehaald, zodat er groot gebrek aan financiële middelen dreigt te ontstaan voor de armste landen, die er het meeste behoefte aan hebben.

There is a serious risk that the collective EU aid target of 0.56% of gross national income (GNI) by 2010 may not be met, leading to a serious funding gap for the poorest countries which need it most.


– het gevecht tegen de armoede, aangezien de statistieken laten zien dat circa tachtig miljoen mensen in de Europese Unie een beschikbaar inkomen hebben van minder dan zestig procent van het nationaal equivalent mediaan inkomen;

– The fight against poverty, since the statistics show that around 80 million people in the European Union have a disposable income of less than 60% of the national equalised median income;


Verder zou het goed zijn de middelen te verhogen tot 1,27 procent van het bruto nationaal inkomen zodat er meer geld voor investeringen beschikbaar is.

Even an increase of funds to 1.27% of Gross National Income (GNI) would be sensible in order to achieve more in investment activities.


waarbij t het laatste volledige jaar is waarvoor gegevens uit hoofde van Verordening (EG, Euratom) nr. 1287/2003 van de Raad van 15 juli 2003 betreffende de harmonisatie van het bruto nationaal inkomen tegen marktprijzen („BNI-verordening”) („de bni-verordening”) beschikbaar zijn.

where t is the latest full year for which data according to Council Regulation (EC, Euratom) No 1287/2003 of 15 July 2003 on the harmonisation of gross national income at market prices (GNI Regulation) is available.


De bestedingen van de huishoudens werden ondersteund door de volgende drie factoren: i) een gestegen reëel beschikbaar inkomen, hetgeen ten dele te danken is aan de vrij lage inflatie, die zich in vele landen op ongeveer hetzelfde niveau als in de eurozone bevond; ii) een betere toegang tot krediet wegens de ontwikkeling van het bankwezen; en iii) vooruitgeschoven bestedingen om te anticiperen op de in 2004 verwachte prijsstijgingen ten gevolge van verhogingen van de indirecte belastingen.

Despite weak growth in the EU, the economies of the new Member States are estimated to have expanded on average at a robust 3.6% in 2003 as accession unleashes favourable growth dynamics. In particular, private consumption supported growth, notably in the Baltic States, Hungary and the Czech Republic. Three factors underpinned household spending: (i) increased real disposable income, partly thanks to relatively low inflation in many countries at about the euro-area level; (ii) greater access to credit as a result of the development of the banking system; (iii) anticipated spending ahead of expected price rises in 2004 linked to indirec ...[+++]




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'reëel nationaal beschikbaar inkomen' ->

Date index: 2025-02-05
w