Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Abnormaal risico
Analist financieel risico
Analist financiële risico's
Analist kredieten en risico's
Attributief risico
Bruto risico
Financieel risico
Financieel risicoanalist
In kaart brengen van risico's
Inherent risico
Intrinsiek risico
Kredietrisico
Landenrisico
Liquiditeitsrisico
Macroprudentieel risico
Marktrisico
Populatie-attributief risico
Renterisico
Risico op overstromingen identificeren
Risico op overstromingen inschatten
Risico op overstromingen vaststellen
Risico van wanbetaling
Risico verschil
Risico's bij visserijactiviteiten
Solvabiliteitsrisico
Systeemrisico
Valutarisico
Verhoogd risico
Verrichting zonder risico
Verzwaard risico
Voorstelling dat men van een risico heeft

Traduction de «risico » (Néerlandais → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
bruto risico (nom neutre) | inherent risico (nom neutre) | intrinsiek risico (nom neutre)

inherent risk (nom neutre)


risico op overstromingen identificeren | risico op overstromingen inschatten | risico op overstromingen vaststellen

analyse flood risks | identify risks of flooding | identify flood risks | identify risk of flooding


risico’s met betrekking tot het uitvoeren van viswerkzaamheden | risico's bij visserijactiviteiten

risks of different types of fishing | typology of risks associated with undertaking fishing operations | nature of risks associated with undertaking fishing operations | risks associated with undertaking fishing operations


analist financiële risico's | analist kredieten en risico's | analist financieel risico | financieel risicoanalist

consortia advisor | corporate risk department manager | credit risk analysts | financial risk analyst


abnormaal risico | verhoogd risico | verzwaard risico

aggravated risk


attributief risico | populatie-attributief risico | risico verschil

attributable risk


financieel risico [ kredietrisico | landenrisico | liquiditeitsrisico | macroprudentieel risico | marktrisico | renterisico | risico van wanbetaling | solvabiliteitsrisico | systeemrisico | valutarisico ]

financial risk [ credit risk | default risk | exchange risk | foreign exchange rate risk | interest rate risk | liquidity risk | loan risk | macroprudential risk | market risk | sovereign risk | systematic risk | systemic risk ]


voorstelling dat men van een risico heeft | voorstelling/beeld dat men van een risico heeft

risk perception


in kaart brengen van risico's (nom neutre)

risk mapping (nom neutre)


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
32. dringt er bij de Commissie en de lidstaten op aan een programma te ontwikkelen en ten uitvoer te leggen voor stelselmatige monitoring, beheer en ondersteuning van werknemers met psychosociale risico's, inclusief stress, depressie en burn-out om, onder andere, doelmatige aanbevelingen en richtsnoeren op te stellen om deze risico's tegen te gaan; benadrukt dat stress op het werk erkend wordt als een belangrijke belemmerende factor voor de productiviteit en de levenskwaliteit; wijst er in dit verband op dat de geestelijke gezondheid en psychosociale risico's kunnen worden beïnvloed door vele factoren, die niet allemaal arbeidsgerelate ...[+++]

32. Calls on the Commission and the Member States to develop and implement a programme for systematic monitoring, managing and support for workers affected by psychosocial risks, including stress, depression and burnout in order to, inter alia, draw up effective recommendations and guidelines to fight these risks; emphasises that stress at work is recognised as a major obstacle to productivity and to the quality of life; notes in this regard that mental health and psychosocial risks can be influenced by many factors, not all of them being work-related; points out, however, that psychosocial risks and work-related stress are a structur ...[+++]


Rapex staat in voor gevaarlijke niet-voedingsproducten bestemd voor consumenten (bv. speelgoed, cosmetica, kleding) en voor de beroepssector (bv. een handboormachine, een machine of bouwmateriaal), die een ernstig risico voor zowel de gezondheid en veiligheid van de consument inhouden (risico's voor verwondingen, chemische risico's, enz.), als voor verschillende openbare belangen, zoals het 'milieu' (gevaarlijke chemicaliën in een product kunnen een risico vormen voor bomen, water, de lucht, de bodem, enz.), 'gezondheid en de veiligheid op de werkplek' en 'openbare veiligheid'.

The scope of RAPEX covers dangerous non-food products intended for consumers (e.g. a toy, a cosmetic, clothing) and for professionals (e.g. a power drill, a machine, a construction product) which pose a serious risk to the health and safety of consumers (risks of injuries, chemical risks, etc.), as well as to various public interests, such as 'environment' (risk for trees, water, air, soil, etc. from dangerous chemicals contained in a product), 'health and safety at the workplace' and 'public security'.


13. is van mening dat er verschillende nationale benaderingen bestaan om de effecten van vliegrampen op de veiligheid van kerncentrales te beoordelen; merkt op dat „vliegrampen in de veiligheidsbeoordelingen niet expliciet als ontstaansfeit worden beschouwd” en dat alleen de effecten van vliegrampen geschetst zijn in de specificaties van de „stresstests”; betreurt het echter dat slechts vier lidstaten zulke beoordelingen in hun „stresstest”-verslagen hebben opgenomen; merkt echter op dat er in de specificaties van de „stresstests” vermeld staat dat „de beoordeling van de gevolgen van falende veiligheidsfuncties ook relevant is als de ontstane situatie een indirect ontstaansfeit heeft, zoals (...) een vliegramp”; merkt verder o ...[+++]

13. Considers that there are different national approaches to assessing the effects of aircraft crashes on the safety of NPPs; notes that ‘aircraft crashes have not been considered explicitly as an initiating event in the safety assessments’, and that only their effects have been outlined in the stress test specifications; regrets, however, the fact that only four Member States have included such assessments in their stress test reports; notes, nonetheless, that the stress test specifications state that ’the assessment of consequences of loss of safety functions is relevant also if the situation is provoked by indirect initiating events for instance (...) airplane crash’; also notes that, given that this ...[+++]


74. is van mening dat het Parlement, ook al bestaat er geen financieel risico, moet trachten risico's voor zijn goede naam zo veel mogelijk te vermijden, strategische risico's te identificeren (vooral in de sectoren IT en gebouwen), ervoor te zorgen dat er op centraal niveau een effectief systeem voor risicobeheer bestaat, met een overeengekomen procedure voor het in kaart brengen en beoordelen van risico's, reacties moet formuleren op en moet rapporteren over die risico's, en de toezichthoudende en besluitvormende organen moet garanderen dat het risicobeheer effectief is en dat op alle risico's passend zal worden gereageerd, onder ander ...[+++]

73. Takes the view that, even if there is no financial risk, Parliament should, as far as possible, aim to avoid reputational risks, to identify strategic risks (in particular in its IT and buildings sectors), to ensure that an effective risk management system is in operation at central level, with an agreed procedure to identify and assess risks, to formulate and to report on the responses to those risks, and to guarantee the oversight and decision-making bodies that risk management is effective and that all responses to risks, including internal controls, are appropriate;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
76. is van mening dat het Parlement, ook al bestaat er geen financieel risico, moet trachten risico's voor zijn goede naam zo veel mogelijk te vermijden, strategische risico's te identificeren (vooral in de sectoren IT en gebouwen), ervoor te zorgen dat er op centraal niveau een effectief systeem voor risicobeheer bestaat, met een overeengekomen procedure voor het in kaart brengen en beoordelen van risico's, reacties te formuleren op en te rapporteren over die risico's, en de toezichthoudende en besluitvormende organen te garanderen dat het risicobeheer effectief is en dat op alle risico's passend zal worden gereageerd, onder andere in d ...[+++]

76. Takes the view that, even if there is no financial risk, Parliament should, as far as possible, aim to avoid reputational risks, to identify strategic risks (in particular in its IT and buildings sectors), to ensure that an effective risk management system is in operation at central level, with an agreed procedure to identify and assess risks, to formulate and to report on the responses to those risks, and to guarantee the oversight and decision-making bodies that risk management is effective and that all responses to risks, including internal controls, are appropriate;


Daartoe: de spreiding van risico's tussen de FEMIP, de lokale financiële intermediairs en het lokale bedrijfsleven moet worden verbeterd, voornamelijk door de lokale intermediairs aan te moedigen meer risico's te nemen; de EIB moet meer risico's op zich nemen door actiever gebruik te maken van de speciale FEMIP-enveloppe; aan lokale intermediairs moeten stimulansen alsook technische bijstand worden gegeven, teneinde globale leningen voor het mkb doeltreffender en toegankelijker te maken; het risico voor het mkb moet worden verminderd door garanties en leningen in lokale valuta te verstrekken; en risicokapitaal en technische bijstand ...[+++]

To this effect: the allocation of risks between FEMIP, local financial intermediaries and local companies should be improved mainly by encouraging increased risk-taking by local intermediaries; EIB risk-taking should be increased through a more active use of the Special FEMIP envelope; incentives should be provided together with technical assistance to local intermediaries in order to make global loans more effective and accessible to SMEs; the risk borne by SMEs should be alleviated through local currency guarantees and loans; and risk-capital resources and technical assistance could be used more often to enhance the quality of loca ...[+++]


Alvorens zij een preventieve maatregel treft, moet de overheid dus in twee stappen het risico beoordelen: wetenschappelijk, namelijk een zo grondig mogelijke wetenschappelijke beoordeling van de risico's, met name gelet op de urgentie, en politiek ("beheer van de risico's"), waarbij de overheid moet kiezen welke maatregel geschikt is, gelet op het aanvaardbare risico.

Before taking any preventive measure, a public authority must therefore carry out a risk assessment, which involves two components: a scientific component, i.e. as thorough a scientific risk assessment as possible account being taken of how urgent the matter is, and a political component ("risk management") in the context of which the public authority must decide on the measure it deems appropriate given the degree of risk set by it.


21. wijst voorstellen af om kapitaalvereisten vast te stellen voor "andere risico's” op basis van ruwe indicatoren zoals de omvang van een onderneming, inkomen, omzet, enz., aangezien dergelijke gegevens zinloze cijfers opleveren die geen duidelijk verband houden met "andere risico's”; is van mening dat het stellen van eisen op basis van dergelijke cijfers succesvolle ondernemingen zou benadelen en banken ertoe zou aanzetten hun handelen af te stemmen op de kapitaalvereisten in plaats van het risico; is met name verontrust over de gevolgen van een dergelijk vereiste voor beleggingsmaatschappijen met grote omvang en laag risico, zoals i ...[+++]

21. Opposes proposals to calculate a capital charge for other risks based on crude indicators such as size of firm, income, turnover, etc, as such measurements are inappropriate proxies which bear no obvious relationship with “other risks”; believes that a charge based on such proxies would penalise successful companies and encourage banks to manage the capital charge rather than manage risk; is particularly concerned at the impact of such a charge on high-volume, low-risk investment businesses such as index funds; believes that, in the event that a charge for other risks is introduced, transitional provisions should be devised to ens ...[+++]


Het is van belang erop te wijzen dat het geografische BSE-risico geen indicator is van een risico voor mensen door voedselconsumptie, maar een kwalitatieve indicator van het risico van een besmetting van levend vee met het BSE-agens.

It is important to underline that geographical BSE risk is not an indicator of a risk to humans via food consumption, but a qualitative indicator of the risk that live cattle could be infected with the BSE-agent.


20. ERKENT dat een kader voor een strategie ten aanzien van groepen of individuen met een hoog risico een op feitenmateriaal gebaseerd instrument moet omvatten voor het meten van het risico van hart- en vaatziekten, het ondersteunen van leefstijladviezen, alsmede, ter vermindering van het risico, aandacht voor maatregelen en doelen betreffende de risicofactoren.

20. ACKNOWLEDGES that a framework for a strategy directed at high risk groups or individuals needs to include an evidence-based tool to measure risk of cardiovascular disease and to support lifestyle advice, as well as addressing risk factor interventions and risk factor targets to reduce risk.


w