Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Schengengrenscode

Vertaling van "schengengrenscode " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE
communautaire code betreffende de overschrijding van de grenzen door personen | Schengengrenscode | Uniecode voor de overschrijding van de grenzen door personen

Community Code on the rules governing the movement of persons across borders | Schengen Borders Code | Union Code on the rules governing the movement of persons across borders
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
over het voorstel voor een verordening van het Europees Parlement en de Raad betreffende een Uniecode voor de overschrijding van de grenzen door personen (Schengengrenscode) (gecodificeerde tekst)

on the proposal for a regulation of the European Parliament and of the Council on a Union Code on the rules governing the movement of persons across borders (Schengen Borders Code) (codified text)


Voorstel voor een verordening van het Europees Parlement en de Raad betreffende een Uniecode voor de overschrijding van de grenzen door personen (Schengengrenscode) (gecodificeerde tekst)

Proposal for a regulation of the European Parliament and of the Council on a Union Code on the rules governing the movement of persons across borders (Schengen Borders Code) (codified text)


Tijdens deze bijeenkomstenis het voorstel voor een verordening van het Europees Parlement en de Raad tot codificatie van Verordening (EG) nr. 562/2006 van het Europees Parlement en de Raad van 15 maart 2006 tot vaststelling van een communautaire code betreffende de overschrijding van de grenzen door personen (Schengengrenscode) bestudeerd, en heeft de adviesgroep in overleg het volgende vastgelegd:

At those meetings, an examination of the proposal for a Regulation of the European Parliament and of the Council codifying Regulation (EC) No 562/2006 of the European Parliament and of the Council of 15 March 2006 establishing a Community Code on the rules governing the movement of persons across borders (Schengen Borders Code) resulted in the Consultative Working Party’s establishing, by common accord, as follows.


Tegelijkertijd zouden de lidstaten aan de grens de toegang moeten weigeren aan derdelanders die niet voldoen aan de toegangsvoorwaarden van de Schengengrenscode en geen asielverzoek hebben ingediend, terwijl zij daartoe wel de gelegenheid hebben gehad.

At the same time, Member States should refuse entry at the border to third country nationals who do not satisfy the entry conditions of the Schengen Borders Code and who have not submitted an application for asylum despite having had the opportunity to do so.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
De Schengengrenscode (Verordening (EG) nr. 562/2006) trad in werking op 13 oktober 2006.

The Schengen Borders Code (regulation (EC) No 562/2006) entered into force on 13 October 2006.


Volgens artikel 38 van de Schengengrenscode moet de Commissie uiterlijk op 13 oktober 2009 bij het Europees Parlement en de Raad een verslag indienen over de toepassing van titel III. De Commissie heeft de lidstaten daartoe een vragenlijst toegezonden om informatie te verkrijgen over de toepassing van de voorschriften van titel III van de Schengengrenscode.

Article 38 of the Schengen Border Code foresees that the Commission should submit to the European Parliament and the Council by 13 October 2009 a report on the application of Title III. With this purpose, the Commission addressed a questionnaire to Member States in order to obtain information on the application of the provisions of Title III of the Schengen Border Code.


In haar verslag over de toepassing van de Schengengrenscode aan de binnengrenzen wijst de Commissie op drie specifieke problemen. Het gaat om moeilijkheden in verband met de regelmatige en systematische controles die in bepaalde grensstreken zouden worden uitgevoerd, het handhaven van belemmeringen voor een vlotte verkeersstroom bij wegdoorlaatposten aan de binnengrenzen en het laattijdig melden van plannen om weer grenstoezicht aan de binnengrenzen in te voeren.

In its report on the application of the Schengen Border Code concerning the internal borders, the Commission points to three specific issues of concern: difficulties linked to alleged regular and systematic checks in certain internal border zones; maintenance of obstacles to fluid traffic flow at road crossing-points at internal borders; and delays in the notification of planned reintroduction of internal borders controls.


Overigens is tijdelijke herinvoering van toezicht aan de binnengrenzen volgens de Schengengrenscode toegestaan. Maar Commissie wil wel dat de lidstaten haar tijdig en uitvoerig van hun plannen in kennis stellen, zodat zij zo nodig advies kan geven en er formeel overleg tussen lidstaten en de Commissie kan plaatsvinden.

Finally, in regard to the fact that the Schengen Borders Code allows the temporary reintroduction of border control at internal borders, the Commission insists on timely notification of any planned reintroduction of internal border controls. The Commission also requests Member States to provide detailed information in order to allow the Commission, when necessary, to give its opinion, and to proceed to formal consultations between Member States and the Commission.


(a) met de voorgestelde maatregelen de reikwijdte van artikel 12, lid 5, van de Schengengrenscode werd overschreden, aangezien zij geen “aanvullende voorschriften inzake de bewaking” waren, maar specifieke maatregelen ter versterking van de grenscontroles en/of weigering van toegang aan de maritieme buitengrenzen, waarvan de aanneming was voorbehouden aan de legislatuur overeenkomstig artikel 18 van de Schengengrenscode, en dat dezelfde conclusies mutatis mutandis van toepassing waren op de ontwerpmaatregelen inzake opsporing, redding en ontscheping;

(a) the proposed measures exceeded the scope of Article 12(5) of the Schengen Borders Code since, as a whole, they did not constitute ‘additional measures governing surveillance’ in general, but specific rules on reinforcing border checks and/or on refusal of entry at the external sea borders, the adoption of which was restricted to the legislature under Article 18 of the Schengen Borders Code, and that the same conclusions applied mutatis mutandis to the draft measures on search and rescue and disembarkation;


A. overwegende dat de Commissie een voorstel voor een besluit van de Commissie houdende aanvulling van de Schengengrenscode op het gebied van de bewaking van de maritieme buitengrenzen in het kader van de operationele samenwerking die wordt gecoördineerd door het Europees Agentschap voor het beheer van de operationele samenwerking aan de buitengrenzen aan het Comité Schengengrenscode heeft voorgelegd dat weliswaar hierover op 19 oktober 2009 stemde, doch geen overeenstemming wist te bereiken en bijgevolg geen officieel advies uitbracht,

A. whereas the Commission submitted a draft Commission decision on supplementing the Schengen Borders Code as regards the surveillance of the sea external borders in the context of the operational cooperation coordinated by the European Agency for the Management of Operational Cooperation at the External Borders to the Schengen Borders Code Committee, which held a vote on 19 October 2009 but failed to agree on the draft and consequently did not deliver a formal opinion,




Anderen hebben gezocht naar : schengengrenscode     


datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'schengengrenscode' ->

Date index: 2022-05-19
w