Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Schepen in havens sturen
Snelheid van schepen in havens regelen
Vaartuigen in havens sturen

Vertaling van "schepen in havens sturen " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE
schepen in havens sturen | vaartuigen in havens sturen

direct the course of vessels in ports | direct the movement of ships in ports | control the movement of ships in ports | steer vessels in ports


snelheid van schepen in havens regelen

control the speed of ships in ports | regulate the velocity of ships in port | control the speed of vessels in ports | regulate the speed of ships in ports


toezicht houden op de aankomst en het vertrek van schepen in havens

oversee arrival and departure of vessels into port | oversee vessel arrival and departure | oversee arrival and departure of ships into port | supervise arrival and departure of ships into port


Internationale Overeenkomst inzake het gebruik van INMARSAT-grondstations aan boord van schepen binnen de territoriale zee en de havens

International Agreement on the Use of INMARSAT Ship Earth Stations within the Territorial Sea and Ports
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In de mededeling werd gepleit voor een vereenvoudiging van de douaneformaliteiten voor schepen die goederen in het vrije verkeer tussen EU-havens vervoeren, alsook voor faciliterende maatregelen voor schepen die havens in een derde land of een vrije zone aandoen.

In relation to customs, it spelt out the need for the simplification of formalities for vessels sailing between EU ports carrying goods in free circulation as well as a facilitation for vessels making a call in a port located in a third country or free zone.


Aanmelding voor schepen die havens van de lidstaten binnenlopen en deze havens verlaten

Notification for ships arriving in and departing from ports of the Member States


Er moeten gedetailleerde statistieken over zeevervoer beschikbaar komen om de doelmatigheid en de noodzaak te kunnen beoordelen van beleidsmaatregelen gericht op vergemakkelijking van het scheepvaartverkeer binnen de Unie, waarbij er rekening mee moet worden gehouden dat er geen onnodige extra vereisten rond de verzameling van statistische gegevens door de lidstaten mogen worden ingevoerd, en dat ten volle van Eurostat gebruik moet worden gemaakt. In het kader van deze richtlijn is het van belang, dat relevante gegevens worden verzameld omtrent het scheepsverkeer binnen de Unie en/of schepen die havens in derde landen of vrije zones aand ...[+++]

Detailed statistics on maritime transport should be available to assess the efficiency of and the need for policy measures aiming at facilitating maritime traffic within the Union, taking into account the need not to create unnecessary additional requirements with regard to the collection of statistics by the Member States and to make full use of Eurostat. For the purposes of this Directive, it would be important to collect relevant data concerning ship traffic within the Union and/or ships calling at third country ports or in free zones.


(18) Om de bevoegde instanties voor havenstaatcontrole informatie over schepen in havens te verstrekken, dienen de havenautoriteiten of de daartoe aangewezen autoriteiten of instanties aanmeldingen van de aankomst van schepen door te sturen, indien mogelijk bij ontvangst ervan, met name afhankelijk van de mogelijkheid om buiten de normale openingsuren van hun kantoren daartoe voldoende voorzieningen aan te houden.

(18) In order to provide the competent port State control authorities with information on ships in ports, port authorities or the authorities or bodies designated for that purpose should forward notifications on arrivals of ships, on receipt to the extent possible, notably depending on their capacity to maintain sufficient resources outside usual opening hours of their offices.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Dit aandeel wordt bepaald door het aantal individuele schepen dat havens of ankerplaatsen van de betrokken lidstaat aandoet in verhouding tot het totale aantal individuele schepen dat havens of ankerplaatsen van alle lidstaten van de Gemeenschap en staten die partij bij het MOU van Parijs zijn aandoet.

This share shall be based on the number of ships calling at the ports or anchorages of the Member State in question in relation to the sum of the number of ships calling at the ports and anchorages of each Member State of the Community and of the states party to the Paris MOU.


Dit aandeel wordt gebaseerd op het aantal individuele schepen dat havens of ankerplaatsen van de betrokken lidstaat aandoet in verhouding tot het totale aantal individuele schepen dat havens of ankerplaatsen van alle lidstaten van de Gemeenschap en staten die partij bij het Memorandum van Overeenstemming van Parijs zijn aandoet.

This share shall be based on the number of ships calling at the ports or anchorages of the Member State in question in relation to the sum of the number of ships calling at the ports and anchorages of each Member State of the Community and of the states party to the Paris MOU.


8. Implementatie van de bepalingen vereist een doorlopende doeltreffende samenwerking tussen en begrip van allen die betrokken zijn bij (het gebruik van) schepen en havenfaciliteiten, met inbegrip van scheepsbemanning, havenpersoneel, passagiers, personen met belangen met betrekking tot vracht, het bestuur van schepen en havens en functionarissen van nationale en plaatselijke instanties met verantwoordelijkhede ...[+++]

8. Implementation of the provisions will require continuing effective cooperation and understanding between all those involved with, or using, ships and port facilities, including ship's personnel, port personnel, passengers, cargo interests, ship and port management and those in National and Local Authorities with security responsibilities.


De respectieve rechten en verantwoordelijkheden van havens, nationale autoriteiten en kapiteins van schepen moeten duidelijk worden afgebakend wanneer beslissingen genomen worden over schepen die havens binnen- of uitvaren bij slecht weer en ruwe zee.

The respective rights and responsibilities of ports, national authorities and masters of vessels must be clearly delineated where decisions are to be made about vessels entering or leaving port in bad weather and sea conditions.


Het FAL-Verdrag beveelt de nationale autoriteiten aan om zes verschillende gestandaardiseerde formulieren te gebruiken wanneer schepen een haven aandoen of eruit vertrekken:

The FAL Convention recommends the use by national authorities of six standardised forms to be completed when ships arrive in or depart port.


Deze richtlijn streeft naar de harmonisatie van de toepassing, op schepen die havens van de Gemeenschap aandoen en varen in de territoriale wateren van de lidstaten, van de internationale normen op het gebied van de preventie van verontreiniging en de leef- en werkomstandigheden op schepen.

This Directive aims to harmonise the conditions for enforcement, in respect of shipping using Community ports and sailing in the waters under the jurisdiction of the Member States, of international standards for ship safety, pollution prevention and shipboard living and working conditions.




Anderen hebben gezocht naar : schepen in havens sturen     vaartuigen in havens sturen     


datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'schepen in havens sturen' ->

Date index: 2023-10-24
w