Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Auto-immune hemolytische-ziekte
Chronische koudehemagglutinineziekte
Docent bedrijfskunde beroepsonderwijs
Docente bedrijfsadministratie beroepsonderwijs
Docente onthaal beroepsonderwijs
Enkelzijdig
HSBO
Hemoglobinurie
Hemolytische anemie
Hoger Secundair Beroepsonderwijs
Iridocyclitis
Koud type
Koudeagglutinine
LSBO
Lager Secundair Beroepsonderwijs
Lymfadenopathie
MBO
Meningitis
Middelbaar beroepsonderwijs
Myositis
NNO
Oculopathie NEC
Onderwijsgevende bedrijfskunde beroepsonderwijs
Onderwijsgevende hotel beroepsonderwijs
Ontstekingsproces in vrouwelijk bekken
Periostitis
Secundair beroepsonderwijs
Secundair syfilitisch
Secundaire coxartrose
Secundaire koelkring
Secundaire kring
Vakdocent bedrijfskunde beroepsonderwijs
Vakdocent design en toegepaste kunst beroepsonderwijs
Vakdocent onthaal beroepsonderwijs
Vakdocente hotel beroepsonderwijs
Warm type
Ziekte

Vertaling van "secundair beroepsonderwijs " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE
Hoger Secundair Beroepsonderwijs | HSBO [Abbr.]

higher secondary vocational education


Lager Secundair Beroepsonderwijs | LSBO [Abbr.]

lower secondary vocational education


middelbaar beroepsonderwijs | secundair beroepsonderwijs | MBO [Abbr.]

senior secondary vocational education


leerkracht vormgeving en toegepaste kunst beroepsonderwijs | vakdocent design en toegepaste kunst beroepsonderwijs | vakdocent ontwerp en toegepaste kunst beroepsonderwijs | vakdocent vormgeving en toegepaste kunst beroepsonderwijs

design and applied arts instructor | vocational instructor in design and applied arts | design and applied arts vocational teacher | vocational design and applied arts educator


docente onthaal beroepsonderwijs | onderwijsgevende hotel beroepsonderwijs | vakdocent onthaal beroepsonderwijs | vakdocente hotel beroepsonderwijs

educator in hospitality and catering | hospitality and catering educator | hospitality and catering teacher | hospitality vocational teacher


docent bedrijfskunde beroepsonderwijs | onderwijsgevende bedrijfskunde beroepsonderwijs | docente bedrijfsadministratie beroepsonderwijs | vakdocent bedrijfskunde beroepsonderwijs

business administration teacher | vocational business administration teacher | business administration instructor | business administration vocational teacher


secundair syfilitisch | iridocyclitis (H22.0) | secundair syfilitisch | lymfadenopathie | secundair syfilitisch | meningitis (G01) | secundair syfilitisch | myositis (M63.0) | secundair syfilitisch | oculopathie NEC (H58.8) | secundair syfilitisch | ontstekingsproces in vrouwelijk bekken (N74.2) | secundair syfilitisch | periostitis (M90.1)

Secondary syphilitic:female pelvic inflammatory disease+ (N74.2*) | iridocyclitis+ (H22.0*) | lymphadenopathy | meningitis+ (G01*) | myositis+ (M63.0*) | oculopathy NEC+ (H58.8*) | periostitis+ (M90.1*)


Secundaire koelkring | Secundaire kring

Secondary coolant circuit | Secondary cooling system


auto-immune hemolytische-ziekte (koud type)(warm type) | chronische koudehemagglutinineziekte | hemolytische anemie | koud type (secundair)(symptomatisch) | hemolytische anemie | warm type (secundair)(symptomatisch) | koudeagglutinine | hemoglobinurie | koudeagglutinine | ziekte

Autoimmune haemolytic disease (cold type)(warm type) Chronic cold haemagglutinin disease Cold agglutinin:disease | haemoglobinuria | Haemolytic anaemia:cold type (secondary)(symptomatic) | warm type (secondary)(symptomatic)


secundaire coxartrose | NNO | secundaire coxartrose | enkelzijdig

Secondary coxarthrosis:NOS | unilateral |
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
44. De jongste jaren hebben veel lidstaten grootschalige actieplannen en hervormingen uitgewerkt om jongeren ertoe aan te zetten hoger secundair technisch onderwijs, hoger secundair beroepsonderwijs of algemeen hoger secundair onderwijs te volgen.

44. In recent years, many Member States have established extensive action plans and reforms in order to promote participation in the technical, professional and general strands of upper secondary education.


Momenteel neemt slechts een kwart van de leerlingen in het hoger secundair beroepsonderwijs deel aan werkplekleren, terwijl de programma's van het algemeen en hoger onderwijs zelden werkplekervaring omvatten.

Currently just a quarter of students in upper secondary vocational education attend work-based programmes, while general and higher education programmes rarely include any work-based experience.


het aantal voortijdige schoolverlaters verminderen op alle niveaus van het onderwijs (met inbegrip van het secundair en beroepsonderwijs). De Europa 2020-strategie moet het percentage voortijdige schoolverlaters onder de 10 % brengen en ervoor zorgen dat ten minste 40 % van de jongere generatie een diploma in het hoger onderwijs (bijv. een universitair diploma) of een gelijkwaardig diploma behaalt.

they reduce early school leaving at all levels of education (including at secondary and vocational levels) — the Europe 2020 strategy seeks to reduce the proportion of early school leavers to under 10 % and ensure that at least 40 % of the younger generation have a third-level qualification (e.g. university) or equivalent,


In Portugal is de structuur van het beroepsonderwijs en de beroepsopleiding aangepast en Portugal heeft een netwerk van centra voor beroepsonderwijs en beroepsopleidingen voor het basisonderwijs (14 jaar) en secundair onderwijs (leeftijdsgroep 15-17 jaar) opgezet.

In Portugal, the curricular pattern of vocational education and training was adapted and Portugal created a vocational centres network and new vocational courses at basic (age 14) and secondary (ages 15 to 17) education.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
51. verzoekt om een betere overgang tussen secundair beroepsonderwijs en secundaire beroepsopleidingen, en hoger onderwijs om hogere kwalificaties te waarborgen;

51. Calls for improved transition between secondary vocational education and training and higher education, which ensures higher qualifications;


51. verzoekt om een betere overgang tussen secundair beroepsonderwijs en secundaire beroepsopleidingen, en hoger onderwijs om hogere kwalificaties te waarborgen;

51. Calls for improved transition between secondary vocational education and training and higher education, which ensures higher qualifications;


topkwaliteit in beroepsonderwijs en -opleiding stimuleren in samenwerking met de sociale partners, bijvoorbeeld door kwaliteitsgeborgde beroepsonderwijs- en -opleidingsstelsels met een nadrukkelijk op werk gebaseerde leercomponent te ontwikkelen, door de ontwikkeling te onderzoeken van post-secundaire of tertiaire kwalificaties met korte cyclus, overeenkomstig het EKK of gekoppeld aan de eerste cyclus in de context van het Bologna-proces, en die gericht zijn op gebieden met groeipotentieel of gebieden met tekorten aan vaardigheden, en ...[+++]

promoting excellence in vocational education and training in cooperation with the social partners, for instance by developing quality-assured VET systems with a strong work-based learning component, by considering the development of short-cycle post-secondary or tertiary qualifications, in accordance with the EQF or linked to the first cycle in the context of the Bologna Process, and focused on potential growth areas or areas with skills shortages, and by aligning VET policies with national, regional or local economic development strategies.


meester in het beroepsgericht onderwijs ("majster odbornej výchovy"), overeenkomende met een studiecyclus met een totale duur van ten minste 12 jaar, waarvan gedurende 8 jaar basisonderwijs en gedurende 4 jaar een beroepsopleiding wordt gevolgd (voltijds secundair beroepsonderwijs en/of leerlingwezen in de betrokken (soortgelijke) beroepsopleiding of een studiecyclus in het kader van het leerlingwezen), gevolgd door ten minste 3 jaar beroepservaring in het gebied waarin hij/zij de opleiding op school of in het leerlingwezen heeft voltooid en een aanvullende pedagogische studie aan de faculteit pedagogie of aan een technische universiteit ...[+++]

master in vocational education ("majster odbornej výchovy"), which represents education of a total duration of at least 12 years, comprising 8 years of basic education, 4 years of vocational education (complete vocational secondary education and/or apprenticeship in the relevant (similar) vocational training or apprenticeship course), professional experience of a total duration of at least 3 years in the field of the person's completed education or apprenticeship and supplementary pedagogical study at the faculty of pedagogy or at the technical universities, or complete secondary education and apprenticeship in the relevant (similar) voc ...[+++]


– gezien het communiqué van Maastricht van 14 december 2004 over de toekomstige prioriteiten voor de intensievere Europese samenwerking inzake beroepsonderwijs en -opleiding, waarin de voor beroepsonderwijs en -opleiding verantwoordelijke ministers van 32 Europese landen, de Europese sociale partners en de Commissie zijn overeengekomen prioriteit te geven aan de ontwikkeling van een open en flexibel Europees kwalificatiekader, gebaseerd op transparantie en wederzijds vertrouwen, dat een gemeenschappelijk referentiepunt vormt voor de bevordering van de erkenning en overdraagbaarheid van kwalificaties van zowel beroepsonderwijs en -opleiding als het ...[+++]

– having regard to the Maastricht Communiqué of 14 December 2004 on the Future Priorities of Enhanced European Cooperation in Vocational Education and Training (VET), in which the Ministers responsible for vocational education and training of 32 European countries, the European Social Partners and the European Commission agreed to give priority to the development of an open and flexible European Qualifications framework, founded on transparency and mutual trust and providing a common reference to facilitate the recognition and transferability of qualifications covering both VET and general (secondary and higher) education,


– gezien het communiqué van Maastricht van 14 december 2004 over de toekomstige prioriteiten voor de intensievere Europese samenwerking inzake beroepsonderwijs en -opleiding, waarin de voor beroepsonderwijs en -opleiding verantwoordelijke ministers van 32 Europese landen, de Europese sociale partners en de Commissie zijn overeengekomen prioriteit te geven aan de ontwikkeling van een open en flexibel Europees kwalificatiekader, gebaseerd op transparantie en wederzijds vertrouwen, dat een gemeenschappelijk referentiepunt vormt voor de bevordering van de erkenning en overdraagbaarheid van kwalificaties van zowel beroepsonderwijs en -opleiding als het ...[+++]

– having regard to the Maastricht Communiqué of 14 December 2004 on the Future Priorities of Enhanced European Cooperation in Vocational Education and Training (VET), in which the Ministers responsible for vocational education and training of 32 European countries, the European Social Partners and the European Commission agreed to give priority to the development of an open and flexible European Qualifications framework, founded on transparency and mutual trust and providing a common reference to facilitate the recognition and transferability of qualifications covering both VET and general (secondary and higher) education,


w